Spēles process balstīts uz skaidriem un pārbaudītiem stratēģijas principiem, kas nosaka teritoriālo pārākumu atkarībā no militārās kampaņas iznākuma. Šāda pieeja nodrošina nelielu stratēģisko devu arī ārpus cīņu lauka un liek padomāt nedaudz plašāk. Diemžēl pēc laika nāksies konstatēt, ka spraigajām batālijām īsti nav kopīga mērķa. Atšķirībā no citiem žanra projektiem EndWar pietrūkst sižetiskās līnijas. Savukārt daudzspēlētāju režīmā, kur sižetam nekad nav bijusi pārāk liela loma, spēles stratēģiskie principi attaisnojas.
Kā īpaša novitāte jāuzsver audiokomandu izmantošanas iespējas, kas spēlētājam ļaus kontrolēt kaujas norises gaitu, izmantojot mikrofonu. Protams, jāsaprot, ka audio komandām ir ierobežojumi un ilgtermiņā šāda iespēja kļūs apnicīga.
Kā jau RTS žanrā pierasts, arī šajā gadījumā nav būtiskas atšķirības starp visu trīs frakciju militāro arsenālu un spēku samērs ir gandrīz identisks. To pašu var teikt par arsenāla īpašībām, kas izstrādātas pēc principa "akmens, šķēres, papīrīts". Gaisa spēki ir spēcīgi cīņā ar tankiem, bet tanki savukārt sevi attaisno pret citu transportu utt. Šāds princips noved pie diezgan prognozējama spēles scenārija un nepiedāvā savdabību vai intrigu.
Projekta trumpis ir vizuālais noformējums un skaņas efekti. EndWar ir pieejams arī videospēļu konsoļu īpašniekiem, un šajā gadījumā jāuzslavē tieši šo versiju noformējums un veiktspēja. PC versija noteikti izpelnīsies kritiku. Tā nav efektīvi optimizēta, un ātrdarbības nodrošināšanai būs nepieciešams diezgan iespaidīgs aprīkojums.
EndWar nespēs konkurēt ar citiem šogad gaidāmajiem RTS projektiem un papildinājumiem. Taču, ja gribat pavērst trešā pasaules kara iznākumu Eiropas labā, varēsiet izkaroties labi zināmās pasaules vietās.
***
Vērtējums
Vizuālais noformējums 7,5
Moderno vizuālo efektu izmantošana, vizuālo elementu iespējas, krāsu un dizaina noformējums
Skaņas pavadījums 8
Muzikālā pavadījuma noskaņa, daudzveidība un neuzbāzība, skaņas efektu kvalitāte
Ātrdarbība 6,5
Ielādes laiki, kopējā ātrdarbībā atbilstoši iestatījumiem, spēles darbības optimizācijas pakāpe
Spēles process 7
Sižetiskā līnija, notikumu daudzveidība, varoņi, darbības iespējas un spēlētāja rīcības brīvība
Intereses noturība 7
Atkārtotas spēlēšanas iespējas, papildu funkcijas un daudzspēlētāju režīms