«Zaudējumi pārsniegs 60 miljonus latu. Pagaidām neko precīzāku vēl nevaram pateikt, tomēr tie ir lieli zaudējumi – to mēs varam apstiprināt. Kad pagājušā gada pārskats būs sagatavots, mēs to publiskosim. Tas mums arī palīdzēs identificēt galvenos izaicinājumus nākamajiem gadiem,» teica Gauss.
Viņš atzina, ka ir jālūkojas ne tikai uz to, cik lieli ir zaudējumi, bet arī – kādēļ tie ir radušies. "Tas man pat ir svarīgāk nekā zaudējumu skaitlis. Kad ir skaidrs, kas līdz šim skaitlim ir novedis, var rīkoties, lai šos cēloņus novērstu," paskaidroja Gauss.
Pēc airBaltic izpilddirektora teiktā, zaudējumu cēlonis ir nepietiekami ieņēmumi un lieli izdevumi. «Uzņēmumam nav bijuši pietiekami lieli ieņēmumi. Vienlaikus ir bijuši salīdzinoši lieli izdevumi. Tā ir divu faktoru kombinācija – mazāki ieņēmumi un lieli izdevumi,» sacīja Gauss un pavēstīja, ka airBaltic ieņēmumi pērn bijuši aptuveni 230 miljoni latu.
Viņa minēja, ka airBaltic vadība jau ir sākusi problēmu risināt. «Mēs nekavējoties apturējām vairākus lidojumus, lai stabilizētu reisu piepildījuma rādītājus. Vērtējam mūsu cenas. Tomēr tas prasa laiku, jo cenas mēs tik vienkārši mainīt nevaram. Mums būs jauna pārdošanas struktūra, jo airBaltic pārdošanas organizācija Eiropā pašlaik ir liels avots bažām. Patlaban mēs kopā ar konsultantu strādājam pie biznesa plāna. Konsultanti šeit ir katru dienu, un mēs attīstām biznesa plānu, ko mēs esam solījuši pabeigt līdz februāra beigām. Šajā plānā būs arī ļoti sīks izmaksu samazināšanas plāns, kā arī plāns, kā palielināt ieņēmumus. Tajā būs restrukturizācijas plāns, kas parādīs, kā kompānija atgriezīsies pie peļņas,» pastāstīja Gauss.
Jau vēstīts, ka 2010. gadā airBaltic koncerns cieta 35,909 miljonu latu zaudējumus pretstatā peļņai gadu iepriekš, bet koncerna apgrozījums pieauga par 13,2% un sasniedza 204,402 miljonus latu, liecina Lursoft datubāzē publiskotais gada pārskats.
Ziņots arī, ka Satiksmes ministrija 2011. gada 30.novembrī iegādājās airBaltic privātajam akcionāram Baltijas Aviācijas sistēmas (BAS) piederošos 47,2% lidsabiedrības akciju. Tādējādi valsts kļuva par 99,8% airBaltic akciju īpašnieci.