Laika ziņas
Šodien
Migla
Piektdiena, 20. septembris
Marianna, Ginters, Guntra

Uzņēmēja Dienā 13. un 15. februārī lasi

Uzņēmēja Dienā 13. un 15. februārī lasi:

Gan Jelgavas lidlaukā, gan Salaspils tuvumā
Latvijai, kļūstot par jaunā Ķīnas un Eiropas projekta Zīda ceļš dalībnieci, aizvien aktuālāks kļūst jautājums par jauniem intermodāliem loģistikas centriem, kuros varētu pārkraut un arī komplektēt no Ķīnas nākušās kravas un tālāk tās nogādāt citās Eiropas valstīs. Pašlaik reālākie projekti ir Rail Baltica intermodālais loģistikas centrs Saulkalnē Salaspils novadā un Cargo centrs Jelgavā. Par pēdējo jau parakstīts nodomu protokols ar Ķīnas investoru, un centrs varētu sākt darboties 2020. gadā. Savukārt par Rail Baltica loģistikas centru vēl notiek sarunas ar potenciālajiem investoriem, tāpēc projekts varētu tikt īstenots un pabeigts tikai pēc 2020. gada. Abi loģistikas centri galvenokārt apkalpotu Ķīnas tranzīta kravas

Cauri ostām ceļo daudzveidīgs produktu klāsts, to vidū, graudi, šķelda un ogles
Vērienīgākās Latvijas ostas tuvākajā laikā plāno nopietnas investīcijas attīstībā. Rīgas brīvosta paredzējusi veikt ieguldījumus ostas infrastruktūras uzturēšanā. Galvenā prioritāte ir Krievu salas projekta pabeigšana un Daugavas gultnes padziļināšanas darbi. Ventspilī plānota abu ostas molu un citu hidrotehnisko būvju rekonstrukcija. Savukārt Liepājas osta grib vēl nopietnāk konkurēt dziļūdens kravu jomā.

Uzmanības centrā – kravas no Āzijas
Situācija kravu pārvadājumos pa dzelzceļu ir visai nestabila, jo to spēcīgi ietekmē ārējie apstākļi, tomēr dzelzceļš kā viens no kravu pārvadājumu veidiem ir neaizstājams, Dienai norāda transporta biznesa uzņēmumu pārstāvji un uzsver, ka 2017. gada aktualitāte ir Āzijas kravu tranzīta attīstība. Jāatgādina arī, ka uzņēmuma Latvijas dzelzceļš prezidents Edvīns Bērziņš nesen intervijā Dienai sacīja: "Kopš novembra pārvadājumu apjoms ir stabilizējies, atsākot pieaugumu. Janvārī šī tendence saglabājas – pa mūsu infrastruktūru pārvadāts vairāk nekā 4,6 miljoni tonnu, kas ir par 2% vairāk nekā pērn, no tiem jūras tranzīts veido četrus miljonus tonnu, kas ir par 7% vairāk. Tam ir viens galvenais iemesls – ogļu cenu pieaugums pasaules tirgos". 

Biznesam dzīvot un attīstīties palīdz māksliniecisks šarms
Diena pēta to, kā savu nišu tirgū izdevies atrast un saglabāt uzņēmumam Baltu rotas. 2014. gadā SIA Baltu rotas saņēma Siguldas novada pašvaldības apbalvojumu Gada uzņēmums 2014 nominācijā Straujāk augošais ražošanas uzņēmums mazo un vidējo uzņēmumu kategorijā, bet pērn uzvarēja Siguldas novada uzņēmēju Gada balvas 2016 konkursā, nominācijā Novada mecenāts. "Mūsu izaugsme nenotiek straujiem lēcieniem, tā ir lēna, bet pamatīga," teic uzņēmuma direktore Ieva Straupe – Lūse.
 

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses