Uzņēmumi ir gatavi pašu spēkiem attīstīt oglekļa izmešu neitrālus transportlīdzekļus, bet uzņēmumi nevar testēt jaunos risinājumus un nodot tos ekspluatācijā, jo mums trūkst gan vienotu noteikumu, gan uzlādes infrastruktūras.
Vienotu noteikumu trūkums nozīmē, ka privātais sektors pašlaik ir neziņā par to, ar kādu degvielu darbināmus tālsatiksmes autobusus, furgonus vai kravas automašīnas izvirzīt par prioritāti, jo nav skaidrības par to, kurai sistēmai ES dos priekšroku. Iespējams, daudzi atceras problēmas, kas saistītas ar mobilo telefonu uzlādi, kad katrs ražotājs izgatavoja savu uzlādes vada uzgali. Līdzīga situācija var rasties transporta nozarē.
Jau tagad mums ir jādomā, kā izveidot atbilstošu infrastruktūru tālsatiksmes autobusiem. Ir jāizveido vienoti noteikumi un regulas, jānosaka, kādiem standartiem jāatbilst kravas automašīnām un autobusiem un cik ilgā laikā ir jāievieš konkrēti risinājumi. Jānosaka, kas ir valsts atbildībā, kas – pašvaldību un kas ir privātā sektora kompetence.
Kaut gan arvien vairāk vietējo sabiedriskā transporta operatoru jau izmanto videi draudzīgākus enerģijas avotus, vēl nav radīta atbilstoša tehnoloģija, lai nodrošinātu tālsatiksmes autobusiem risinājumus, kas ļautu pārvietoties tālās distancēs bez gaisa piesārņojuma. Patlaban neeksistē arī atbilstoša infrastruktūra, taču nozares dalībnieki tik un tā arvien vairāk cenšas atrast efektīvus veidus, kā samazināt sava autoparka izmešus, un, piemēram, izmanto biogāzi, elektroenerģiju un ūdeņraža tehnoloģijas.
Biogāzes autobusu un tiem nepieciešamās infrastruktūras izveide ir loģisks solis, jo tas ir vistuvākais risinājums plaši izmantotajai dīzeļdegvielai. Biogāzes infrastruktūras izveidi var atbalstīt tie paši uzņēmumi, kuri patlaban pircējiem piegādā dīzeļdegvielu. Biogāzes autobusi ir loģisks nākamais solis, jo tādā veidā varam izmantot esošo dīzeļdegvielas infrastruktūru vieglākai pārejai.
Arī šajā procesā valsts var uzņemties vadošo lomu un sniegt norādījumus par to, kur izveidot stacijas. Ir skaidrs, ka nav nepieciešams biogāzes uzpildes punkts tālsatiksmes autobusam vietā, kur autobusi nekad nepietur.
Patlaban arī vēl nav vienotu valsts izstrādātu vadlīniju par to, kādas funkcijas jaunajām uzpildes stacijām jāspēj nodrošināt, lai nākotnē varētu nodrošināt ūdeņraža, biogāzes un elektrotransporta uzlādes iespēju jau esošā degvielas uzpildes stacijā, tādējādi izvairoties no jaunu degvielas uzpildes staciju būvniecības.