Piemērots brīdis
"Latvijas uzņēmumi inovatīvus risinājumus vairāk ievieš, lai uzlabotu klientu apkalpošanu un uzņēmuma iekšējos procesus, tādējādi vienlaikus veicinot biznesa efektivitāti. Tiek ieviesti gan dažādi roboti un čatboti jeb virtuālie asistenti, gan risinājumi, kas seko līdzi dažādiem rādījumiem, piemēram, atrašanās vietai vai iekārtu noslodzei. Retāk uzņēmumi inovāciju ieviešanu izvēlas par ilgtermiņa stratēģiju, lai uzturētu konkurētspēju un meklētu jaunas vērtības, piedāvājumus un biznesa modeļus gan esošajiem, gan jaunajiem klientu segmentiem, kas savukārt ļautu paaugstināt produktivitāti. Jaunu, iepriekš nebijušu risinājumu izstrāde vienmēr ir nenoteikts process, kas liek izkāpt no esošās komforta zonas, līdz ar to arī uzņēmumu darbiniekiem nepieciešams iegūt jaunas zināšanas, lai spētu labāk izprast inovāciju dzīvotspēju agrīnā to izstrādes fāzē," skaidro SEB bankas inovāciju vadītājs Kārlis Karolis.
Viņš atzīst, ka iepriecinoša ir arvien biežāka uzņēmumu vadības pārstāvju piedalīšanās pasākumos, kuru dalībnieki tiek izglītoti par inovācijām, fokusējoties uz problēmas un lietotāju izpēti, prototipu validēšanu ar klientiem, pirms vēl tiek radīti gala risinājumi. Ņemot vērā pieejamās tehnoloģijas un to attīstības tempu, kā arī iespējas sasniegt klientus globālā līmenī digitāli, ir ļoti piemērots brīdis, lai veidotu jaunus biznesa modeļus un inovatīvus risinājumus globālā līmenī. "Tāpēc ir apsveicami, ka Latvijas uzņēmumu finanšu direktoru ambīcijas ieviest jaunus produktus un pakalpojumus arvien pieaug," inovatīvās norises komentē SEB bankas pārstāvis.
Latvijā ambiciozākie
SEB bankas veiktās aptaujas rezultāti liecina, ka Latvijas uzņēmumi savos mērķos ir ambiciozākie visā Baltijā – 20% aptaujāto atbildējuši, ka vēlētos nākamā gada laikā ieviest jaunus produktus un pakalpojumus, savukārt 14% plāno paplašināt darbību jaunos tirgos. Salīdzinājumam: tikai 13% Lietuvas uzņēmumu plāno ieviest jaunus produktus un pakalpojumus, un tikai 6% plāno paplašināt savu darbību ārvalstu tirgos. Līdzīgi tas ir arī Igaunijā – 14% vēlas attīstīt produktu klāstu, bet 10% vēlētos apgūt jaunus tirgus.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena pirmdienas, 23. decembra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!