Ar šādu nākotnes vīziju LDz vadība iepazīstināja šā gada maijā, norādot, ka dzelzceļa darbība nav vairs skaitāma tikai sliežu kilometros un kravu tonnās. Īstenojot šo skatījumu, LDz tuvākajā nākotnē saredz Latviju kā Baltijas un pat Ziemeļeiropas transporta un loģistikas izcilības centru, kura izveidē līdzdarbojoties visiem nozares dalībniekiem ir iespējas paaugstināt nozares ieguldījumu Latvijas tautsaimniecībā, akcentē LDz prezidents Edvīns Bērziņš. LDz speciālisti jau pašlaik izvērtē, kādus eksportspējīgus papildu pakalpojumus un produktus uzņēmums varētu piedāvāt un kā tos padarīt maksimāli ērtus klientiem jebkur pasaulē.
"Turpmākajos gados visnozīmīgākās Latvijas nākotni veidojošās pārmaiņas notiks tieši transportā un loģistikā. Te ir runa gan par jaunas infrastruktūras attīstību, gan saplūstošu transporta apakšnozaru – dzelzceļa, ostu, loģistikas uzņēmumu – darbību, gan arī to, kā savā darbībā integrēsim un paši radīsim jaunas tehnoloģijas, kas palīdzēs strādāt efektīvāk un sniegt tādus pakalpojumus, kādi klientiem būs vajadzīgi nākotnē," pauda E. Bērziņš.
Viņš norādīja, ka līdz ar pastiprinātu tehnoloģiju ienākšanu uzņēmuma ikdienā mainīsies arī LDz strādājošo ikdiena, jo pieaugs nepieciešamo kompetenču apjoms ikvienam darbiniekam, arī moderno tehnoloģiju jomā. Jau tagad mobilās tehnoloģijas ikdienas darbā izmanto tehniskie darbinieki, piemēram, sliežu ceļu meistari un citi dzelzceļa speciālisti, un, lai arī pāreja uz jaunām darba metodēm ne vienmēr ir viegla, viņi atzīst, ka savu darbu var veikt aizvien efektīvāk.
Visu interviju/rakstu lasiet laikraksta Diena pirmdienas, 28. maija, numurā!Ja ir vēlme laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!