Veikaliem kļūst aizvien sarežģītāk panākt, lai Latvijas iedzīvotāji savu naudu iztērētu par šo veikalu plauktos atrodamajām precēm, jo populāra kļuvusi iepirkšanās aiz mūsu valsts robežām. Turklāt daudzi cilvēki naudu joprojām tērē piesardzīgi. Uz to norāda gan statistikas dati, gan ekonomistu secinājumi.
Noskaņojums uzlabojies
Mazumtirdzniecībā strādājošo uzņēmēju noskaņojums augustā, salīdzinot ar jūliju, ir nedaudz uzlabojies. Uzņēmēju noskaņojumu raksturojošais konfidences rādītājs aizvadītajā mēnesī bija 1,7, un, salīdzinot ar jūliju, tas ir pieaudzis par 2,2 procentpunktiem, rāda Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) veiktais pētījums.
Augustā uzņēmēju noskaņojums «gan pārtikas, gan nepārtikas preču, gan arī degvielas mazumtirdzniecībā bija pozitīvs (konfidences rādītāji bija attiecīgi 7,8; 6,1; 10,7). Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, pārtikas preču un degvielas mazumtirdzniecībā konfidences rādītājs samazinājies attiecīgi par septiņiem un 2,8 procentpunktiem, bet nepārtikas preču mazumtirdzniecībā pieaudzis par 2,3 procentpunktiem. Automobiļu pārdošanā konfidences radītājs augustā bija negatīvs (mīnus viens) un, salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, nebija būtiski mainījies. Savukārt automobiļu rezerves daļu un piederumu tirdzniecībā, apkopē un remontā pēdējos mēnešos uzņēmēju noskaņojums bijis visai svārstīgs. Jūnijā tas bija pozitīvs (10,3), jūlijā strauji pasliktinājās (mīnus 7,8), augustā atkal uzlabojās, bet joprojām bija nedaudz zem nulles (mīnus 0,9)», dažādos mazumtirdzniecības segmentos vērojamās nianses skaidro CSP.
Savukārt Eiropas Komisijas veidotais "konfidenču indekss rāda, ka noskaņojums Latvijas mazumtirdzniecības nozarē turpina pasliktināties un ir samazinājies no 2,9 punktiem šāgada februārī līdz mīnus vienam punktam šāgada jūlijā.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena piektdienas, 6. septembra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt klikšķinot šeit!
Raksta cena: €1.00