Dažādas aktualitātes
''Mēs aizvien vairāk sastopamies ar to, ka Latvijas iedzīvotāji, dodoties ceļojumā, vēlas gan atpūsties, gan izzināt vēsturiskas vietas, gan iepazīt vietējo kultūras dzīvi, gan arī iemācīties pagatavot kādu vietējo ēdienu, un mūsu – tūrisma industrijas pārstāvju – uzdevums ir šo tendenci iekļaut nākotnes ceļojumu plānošanā,'' situāciju raksturo ALTA prezidente Inga Kavaca.
Savukārt tūrisma operatora Interlux Travel Latvijas filiāles vadītājs Vitālijs Puķīts secinājis, ka patlaban plašumā vēršas tendence ''atteikšanās no liekā''.
Dodoties ceļojumā, tūristu mērķis ir ''redzēt pasauli. Ir jau jauki apmesties greznās viesnīcās ar plašu ēdienu izvēli, bet daudzi ceļotāji sāk uzdot sev jautājumu: ''Vai man tas tiešām ir vajadzīgs?'' Turklāt bieži vien fotogrāfijās redzamais glamūrs izrādās mākslīgs – zeltītas plastmasas kolonnas vai sintētiski paklāji ar austrumu rakstiem'', savu secinājumu pamato Puķīts.
Turpretī Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Tūrisma departamenta direktore Inese Šīrava uzver divas citas būtiskas aktuālās tendences – pirmkārt, to, ka tūrisma jomu izmaina internets un modernās tehnoloģijas, un, otrkārt, to, ka tūrisma kompāniju, transporta uzņēmumu, viesnīcu, kafejnīcu un dažādu apskates objektu klientu lokā ienāk jauna ceļotāju paaudze.
LIAA rīcībā esošie dati rāda, ka ''vairāk nekā 80% ceļotāju praktisko informāciju par galamērķiem un ceļošanas iespējām meklē internetā, turklāt internetā pieejamo saturu arī izmanto tam, lai rastu iedvesmu saviem ceļojumiem. Diemžēl Latvijas tūrisma uzņēmumu digitalizācijas pakāpe ne vienmēr atbilst klientu vēlmēm. Tādēļ ir svarīgi nopietni pievērst uzmanību digitālajam mārketingam, sadarbībai ar influenceriem un citām virtuālajā vidē pieejamajām iespējām'', skaidro Šīrava un turpina: ''Tūrisma jomas pārstāvjiem dažādu digitālo risinājumu apguve it īpaši aktuāla ir arī tāpēc, ka ceļotāju vidū ienāk tā dēvētā Z paaudze – tie ir jaunieši vecumā ap 20 gadiem jeb, plašāk raugoties, no 16 līdz 22, 23 gadu vecumam. Šai paaudzei ir no iepriekšējām paaudzēm atšķirīgas prasības pret tūrisma industrijas piedāvājumu, tādēļ tāds modelis, kādu tūrisma kompānijas bija izstrādājušas sadarbībai ar vecāko un vidējo paaudzi un kas līdz šim veiksmīgi funkcionēja, ne vienmēr der sadarbībā ar jauniešiem.''
Visu rakstu lasiet avīzes Diena ceturtdienas, 30. janvāra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!
prokurors Vioriks