Maijā tendences mazumtirdzniecībā ietekmēja tas, ka līdz ar vasaras tuvošanos Latvijas iedzīvotāji iegādājās gada siltajai sezonai piemērotas preces. Savukārt jūnijā daudzi pirkumi bija saistīti ar Jāņu svinēšanu.
Veikalu tīkla top! veiktā aptauja atklāj, ka šogad 43% mūsu valsts iedzīvotāju Jāņu svinību budžets bija 20–50 eiro, 39% – 50–100 eiro. Šī aptauja arī rāda, ka iedzīvotāji labprāt iepērkas no mājām netālajos veikalos (minējuši 49,3% respondentu), lielveikalos (48,5%), kā arī pie mājražotājiem mazos veikaliņos un tirgos (36,2%).
Pavīd pesimisms
Jūnijā mazumtirdzniecībā uzņēmēju noskaņojumu raksturojošais konfidences rādītājs bija mīnus 0,8, un, salīdzinot ar maiju, tas ir krities par 1,7 procentpunktiem, vēsta Centrālā statistikas pārvalde (CSP). Jāatgādina: ja konfidences rādītājs ir virs nulles, konkrētās nozares uzņēmēju noskaņojums ir optimistisks, ja zem nulles – pesimistisks.
Vērtējot pa apakšnozarēm, redzams, ka pārtikas mazumtirdzniecībā uzņēmēju noskaņojums jūnijā, salīdzinot ar maiju, ir uzlabojies par 1,8 procentpunktiem, sasniedzot 17,4, degvielas mazumtirdzniecībā palicis bez būtiskām izmaiņām (20,5), bet citu nepārtikas preču mazumtirdzniecībā samazinājies par 2,4 procentpunktiem, tomēr joprojām bijis pozitīvs (4,1). Savukārt automobiļu pārdošanā konfidences rādītājs bijis negatīvs (mīnus 7,8), rāda CSP apkopotie dati.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena piektdienas, 5. jūlija, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt klikšķinot šeit!
Raksta cena: €1.00