Kā norāda tūrisma eksperti, Baltijas valstis kā ceļojuma galamērķis ir pieprasītas, un arī nākotnē šis pieprasījums būs ievērojams, tomēr ir beigušies tie laiki, kad tūrisms attīstīsies „pats no sevis” tas ir, ārējo faktoru ietekmē, vietējai tūrisma nozarei īpaši nevadot tūrisma attīstību. Pienācis laiks novērtēt, kuri mērķa tirgi jeb kuras tūristu grupas tūrisma nozari patiešām interesē, kuri tūristi nozarei ir visizdevīgākie. Kā rāda pieredze, vecpuišu ballīšu svinētāji nebija tā auditorija, par kuru vietējā sabiedrība un arī tūrisma nozare īpaši priecājās. Piesaistot jaunus segmentus, ir labi jāizprot attiecīgo tūristu vēlmes, jo tikai tad būs iespējams piedāvāt atbilstošu produktu un panākt, lai šie tūristi būtu apmierināti. Britu žurnālists Džons Bels (John Bell) norāda, ka tūristi, braucot uz Latviju, meklē starpkulturālo pieredzi, t.i. tūristi vēlās ēst tipisku vietējo/ nacionālo ēdienu, saprast vietējo dzīvesveidu, tradīcijas, iepazīt vietējos iedzīvotājus un valodu. Taču šajos ekonomiski sarežģītajos laikos, īpaša uzmanība ir jāpievērš tūrisma produktu cenām, jo visā pasaulē tūristu maksātspēja un vēlme izdot naudu ir mazinājusies, tāpēc cena, izvēloties ceļojuma galamērķi, būs izšķirošais faktors.
Baltijas valstu galvaspilsētas Rīga, Viļņa un Tallina ir kļuvušas par Eiropā atpazīstamiem nedēļas nogales ceļojumu galamērķiem, bet, kā norāda eksperti, lai pagarinātu tūristu uzturēšanās ilgumu ceļojuma galamērķī, ir pienācis laiks „izvilināt” tūristus ārpus galvaspilsētām, piedāvājot iepazīt arī reģionus. Lai pagarinātu uzturēšanās ilgumu Baltijas reģionā, ir jāizstrādā arī jauni, Baltijas valstu kopējie tūrisma maršruti.
Kā norāda Monasch Universitātes (Austrālija) docents Džefs Džarvis (Jeff Jarvis), ienākošā tūrisma veiksmīgu attīstību Latvijas gadījumā nodrošina tieši nacionālās lidsabiedrības Air Baltic darbība, paplašinot lidojumu galamērķu skaitu un kļūstot par līderi Baltijas reģionā. Viens no galvenajiem tūrisma attīstības veiksmīgiem priekšnosacījumiem ir ceļojuma galamērķa pieejamība, jo tikai tad, ja uz kādu vietu ir iespējams vienkārši nokļūt, tūristi uz turieni arī dosies.
Ar izvērstu tūrisma ekspertu viedokli piedāvāju iepazīties bloga video versijā.
Andris