Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +6 °C
Daļēji apmācies
Svētdiena, 17. novembris
Uga, Hugo, Uģis

Taxi šoferiem Rīgā jāapgūst svešvalodas un saziņas kultūra

Tādi secinājumi ir izdarīti pēc nupat veiktā pētījuma*, lai noskaidrotu ārzemju tūristu apmierinātību ar taksometru pakalpojumiem Rīgā, kā arī gūtu empīrisku pierādījumu problēmai, par kuru pēdējo mēnešu laikā ir notikušas aktīvas diskusijas, bet tā nav risināta.Pētījuma anketā tika iekļauti jautājumi par automašīnas tehnisko kvalitāti un aprīkojumu, šofera valodu prasmēm, saziņas un braukšanas kultūru, pakalpojuma cenu un norēķinu iespējām.

Viens no zemākajiem vērtējumiem (2,9) (vērtējuma skalā no 1 (ļoti neapmierināts) – 5 (ļoti apmierināts) ir šoferu svešvalodu zināšanu līmenim un šoferu komunikācijai ar klientu. 37% no visiem aptaujātajiem tūristiem norādīja, ka viņi ir ļoti neapmierināti vai neapmierināti ar šofera svešvalodu zināšanām, savukārt tikai 47% tūristu ir apmierināti ar šoferu saziņas prasmēm ar klientu. Ārzemju tūristi ir neapmierināti ar pakalpojumu cenas aspektiem t.i. produkta un cenas atbilstību, kam vidējais vērtējums ir 3,1, bet vissliktāk no visiem novērtētas norēķinu iespējas (2,3), kas saistīts ar ierobežoto iespēju norēķināties ar bankas maksājumu kartēm. 44% aptaujāto tūristu norāda, ka ir neapmierināti vai ļoti neapmierināti ar sniegto informāciju par taksometru pakalpojumu cenu, 37% norāda, ka ir neapmierināti ar tarifiem. No visiem kvalitātes rādītājiem viszemāko novērtējumu (2,3) ieguvušas norēķināšanās iespējas par taksometru pakalpojumiem. Galvenokārt tūristi ir neapmierināti ar to, ka nav iespējams norēķināties ar banku maksājumu kartēm.Par to, ka tūristu apmierinātība ar taksometru pakalpojumiem nav īpaši augsta, liecina arī tas, ka 52% no aptaujātajiem tūristiem neieteikšot citiem izmantot taksometru pakalpojumus Rīgā.**Kā situāciju risināt un uzlabot Rīgā pieejamo taksometru pakalpojumu kvalitāti?**Būtu jāievieš **individuālā taksometru šoferu licencēšana**. Licenci varētu iegūt šoferi, kuriem būtu svešvalodu zināšanas, kuri labi pārzinātu galvaspilsētas ģeogrāfiju. Licences ieguvušo šoferu vadītās automašīnas, piemēram, varētu tikt marķētas ar īpašām licences iegūšanu apliecinošām uzlīmēm. Taksometru uzņēmumi, savukārt, aktīvāk cīnīsies par licencēto šoferu pieņemšanu darbā savā uzņēmumā un iegūs konkurētspējas priekšrocības, sadarbojoties ar Rīgas uzņēmumiem, kas dažādās jomās apkalpo tūristus.Jau tagad būtu nepieciešams **palielināt sodus par pārkāpumiem**, tai skaitā par skaitītāju pārgriešanu un negodīgas maksas iekasēšanu.Iespējams, ka arī Rīgas domei jau šajā vasaras tūrisma sezonā vajadzētu izveidot **atsauksmju un sūdzību tālruni**, kur tūristiem vērsties atsauksmju un sūdzību gadījumā angļu un citās svešvalodās. Svarīgi, protams, pēc tam saņemtās sūdzības izskatīt un rīkoties. (TAVA ir izveidojusi šādu tālruni, bet vajadzētu šo tālruni aktīvāk darīt zināmu tūristiem)Līdzīgi, kā to dara daudzās pasaules valstīs, lidostā un taksometru stāvvietās izvietot **stendus** ar informāciju par tarifiem populārākajos maršrutos. (Skatīt foto: piemērs no Spānijas Formenteras salas) _* Pētījumu veica Biznesa augstskolas Turība Starptautiskā tūrisma fakultātes studenti un pasniedzēji. Pētījuma laikā, kas ilga no marta līdz maijam, Rīgā tika aptaujāti 496 ārzemju tūristi, kuri bija ieradušies no Vācijas (13%), Lielbritānijas (13%), Zviedrijas (7%), Norvēģijas (7%), Francijas (7%), Somijas (6%), Lietuvas (6%), Igaunijas (5%), Krievijas (3%) un citām valstīm. Ārzemju viesi tika aptaujāti galvenajās tūristu plūsmas vietās Rīgas pilsētas centrā un Rīgas lidostā._

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Vides Diena

Vairāk Vides Diena


Tūrisms

Vairāk Tūrisms


Ceļošana

Vairāk Ceļošana


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena