Patērētāju gaume noteikti ir mainījusies tajā virzienā, ka cilvēki izvēlas iegādāties aizvien gudrākus un vizuāli glītākus telefonus. Aizvien populārāki kļūst skārienjūtīgie telefoni ar lieliem, labi pārskatāmiem ekrāniem. Cilvēkiem iepatīkas viedtālruņi arī pragmatisku iemeslu dēļ, jo tie daudz labāk atbalsta mobilā interneta lietošanu telefonā. Lasīt tekstu viedtālrunī ir daudz ērtāk, nekā parastajā tālrunī.
Tomēr, jāsaka, Latvijas iedzīvotāji ļoti rēķina izmaksas par mobilo sakaru pakalpojumu lietošanu. Piemēram, cilvēki cenšas zvanīt viena mobilo sakaru operatora tīklā. Šī tendence patērētāju vidū kļūst aizvien izplatītāka.
Cilvēki, kuri lieto mobilo tālruni lietišķām sarunām, zvana tiem, kam jāzvana, risinot darba vai biznesa jautājumus, nedomājot, kāda operatora pieslēgums ir sarunas biedram.
Jā, protams, bet iedzīvotāji, kuri lieto mobilo tālruni privātām sarunām, cenšas, lai viņu ģimenes locekļiem būtu viens un tas pats operators. Ir arī klienti, kuri nopērk viedtālruni, bet nelieto internetu, jo viņiem bail, ka tas būs ļoti dārgi.
Šobrīd, vērojot mobilo sakaru operatoru tarifu plānus, rodas iespaids, ka mobilo sakaru kompānijas pelna no interneta pakalpojumiem, jo sarunas kļūst aizvien lētākas, bet interneta pakalpojumi – nē. Vai tā ir?
Šādu tendenci nevar noliegt, bet viss atkarīgs no tarifu plāna un tajā paredzēto interneta lietošanas apjoma. Klienti veic samaksu par telefonsarunām, par īsziņām, par internetu kopumā. Samaksa atbilstoši tarifu plāniem arī nodrošina mums ienākumus.
Latvijā vispār ļoti daudzi mobilo sakaru lietotāji pārmaksā par internetu un sarunām. To parādīja arī nesen veiktais www.gudriem.lv pētījums, atklājot, ka cilvēki par mobilajiem sakariem gadā pārmaksā vidēji 25 latus. Tā notiek tāpēc, ka daudzi cilvēki joprojām turas pie vecajiem tarifu plāniem.
Patērētāju vidū valda tendence, ka cilvēki arvien vairāk rēķina, cik un par ko maksā, salīdzina dažādu operatoru piedāvājumus, izmanto internetā pieejamās iespējas ievadīt informāciju par sarunas minūtēm, nosūtītajām īsziņām un saprast, cik reāli viņiem būtu jāmaksā. Pētījumi liecina, vidēji cilvēki runā pa mobilo tālruni 200 minūtes mēnesī, izdalot samaksāto summu ar minūšu skaitu, var saprast, cik viņam viena sarunas minūte izmaksā.
Visu interviju lasiet rīt, 15. novembrī, laikrakstā Diena!