Īpašā pielikumā ir uzskaitītas arī tās Krievijas kompānijas, kuru ieņēmumi pārsniedz divus miljardus ASV dolāru gadā un kurās vismaz 25% daļu pieder valstij. Tiek uzskatīts, ka sarakstam ir arī otra daļa, kurā iekļautas mazāka mēroga personas un kompānijas. Atrašanās šajā sarakstā nenozīmē sankciju noteikšanu, bet gan tikai to, ka tā dalībnieki var tikt pakļauti sankcijām nākotnē. Jaunas sankcijas pret Krieviju Trampa administrācija, jāpiebilst, nenoteica.
Lai arī rietumvalstu presē pirms saraksta publiskošanas parādījās virkne ziņu par Krievijas nosacītajiem oligarhiem, kuri meklē kontaktus ar ASV varas iestādēm, cerot izvairīties no sankcijām, kā arī vēstījumi par cerībām ar neapmierināto amatpersonu un oligarhu starpniecību panākt ja ne gluži Putina gāšanu, tad vismaz Krievijas ārpolitiskā kursa maiņu, pastāv aizdomas, ka šīm cerībām vismaz pārskatāmā nākotnē nebūs lemts piepildīties. Kopumā šķiet, ka ASV Kongress, pieņemot likumu, kura dēļ ir tapis Kremļa saraksts, acīm redzami ir pieļāvis to pašu kļūdu, kuru savulaik pieļāva ASV prezidenta Baraka Obamas administrācija, nosakot pret Krieviju ekonomiskās sankcijas.
Ja Obamas laikā tika nepareizi (daudzkārt par zemu) novērtēta Krievijas ekonomikas stabilitāte, tad šoreiz tas pats ir izdarīts attiecībā uz politisko sistēmu.
Izmantojot nepareizus sākotnējos pieņēmumus (būtībā – turpinot uzskatīt Krieviju par valsti, kurā joprojām turpinās odiozie "deviņdesmitie"), arī rezultāti būs pavisam citi, nekā cerēts sākotnēji.
Tajā pašā laikā tā gan ir tikai medaļas viena puse, jo, kā jau esošajām sankcijām, tā potenciāli sankcijām pakļaujamo personu un kompāniju sarakstiem ir arī cits, ļoti pragmatisks mērķis. Ar šo sankciju palīdzību, pat īpaši neslēpjoties aiz politiskiem motīviem, tiek ierobežota Krievijas kompāniju darbība aiz valsts robežām, atbrīvojot vai vismaz mēģinot atbrīvot nišas amerikāņu uzņēmumiem. Runa ir par energoresursiem, ieročiem un bruņojumu, un vēl virkni citu jomu, tajā skaitā pat informāciju tehnoloģijām. Arī šāda politika diezin vai novedīs pie būtiskām izmaiņām Krievijas ārpolitiskajā kursā, taču vidējā un ilgtermiņā var ietekmēt Maskavas ekonomisko potenciālu, it īpaši tā izaugsmes iespējas, pat neraugoties uz faktu, ka aizokeāna lielvalsts ekonomiskās ambīcijas visbiežāk neizraisa sajūsmu pārējā pasaulē, tajā skaitā it īpaši Eiropā.
Neslāvs
zvirbulēns
zvirbulēns