Kāda situācija ir nozarē kopumā?
Ja palūkojamies uz darbības rādītājiem, redzam, ka ne viss, kas paredzēts Nacionālajā attīstības plānā (NAP), tiks izpildīts. Tāpat arī Transporta attīstības pamatnostādnēs paredzēto nebūsim realizējuši. Vai ar šādu attieksmi vispār ir godīgi iet pie Eiropas un prasīt, lai dod mums papildu naudu ceļiem, ja mēs neizdarām to, ko paši iepriekš solījuši?!
Bet, no otras puses, ir arī zināma pretruna tajā, ko dara dažādi ministri. Satiksmes ministrs saka, ka mums joprojām prioritāte būs valsts galvenie ceļi, savukārt reģionāliem un vietējiem ceļiem samazināsim ieguldījumu apjomus. Bet tajā pašā laikā otrs ministrs runā par administratīvi teritoriālo reformu, stāsta, cik skaisti būs, kad samazinās pašvaldību skaitu. Un tad vēl trešais ministrs stāsta par to, kā reorganizēs skolu tīklu un kā tad bērni labi varēs uz skolām aizbraukt, ka viņiem nebūs sešos no rīta jābūt jau autobusā, lai astoņos sāktu mācīties skolā.
Un tad man ir jautājums: vai visi šie ministri ir sēdējuši pie viena galda un domājuši par visu šo lietu kopumā vai te atkal tiek pieņemti lēmumi, vien izejot no tā, kāda naudas masa šobrīd katram pieejama?
Un trešā lieta – manuprāt, pirms lemšanas par ieguldījumiem ceļu atjaunošanā vajadzētu iepazīties ar situāciju, kāda tā šobrīd ir. Vienīgais plānošanas dokuments, kas ir Satiksmes ministrijai, ir Valsts autoceļu sakārtošanas programma, kuru valdība tā arī neapstiprināja, bet kura tika iekļauta NAP. Šī programma nav izpildīta.
Visu interviju ar Andri Bērziņu lasiet laikraksta Diena ceturtdienas, 7. februāra, numurā! Ja turpmāk vēlaties Dienas publikācijas lasīt drukātā formātā, laikrakstu iespējams abonēt ŠEIT!
LC ienidejs
Tavs vārds
Jorens