Viņš norādīja, ka rosinās izvērtēt, vai auditorkompānijas" ziņojumā ir konstatēts pietiekams pamats, lai par zaudējumu nodarīšanu pret bijušo uzņēmuma valdi dome varētu vērsties tiesā. Lai veiktu ziņojuma izvērtēšanu, tikšot piesaistīts ārpakalpojuma sniedzējs.
"Ziņojums satur ieteikumus, ka dažādi līgumi ir jāizvērtē, taču tie ir jāvērtē kontekstā ar cēloņsakarībām - vai tur ir valdes atbildība vai nav. Tas ziņojumā tiešām nav teikts," sacīja Saulītis.
Plašākus komentārus par audita saturu gan viņš atteicās sniegt, aizbildinoties, ka tas ir ierobežotas pieejamības dokuments.
Arī uz jautājumu, kurš cits varētu būt atbildīgs par lēmumu pieņemšanu uzņēmumā, ja ne valde, Saulītis atbildi nesniedza.
Kopumā Saulītis uzslavēja līdzšinējā uzņēmuma pagaidu vadītāja Anrija Matīsa līdz šim paveikto darbu saistībā ar uzņēmuma budžeta izstrādi. Viņš solīja, ka visi turpmākie pasākumi tiks veikti, balstoties uz jau līdz šim izstrādāto plānu.
"Pieņemtais budžets stabilizē uzņēmuma darbu un tālākais būs smags darbs saistībā ar optimizācijas procesu. Taču mums valdē kā satiksmes eksperts ir Jānis Meirāns, kurš jau aktīvi sācis izvērtējumus par nepieciešamajiem darbiem," sacīja Saulītis, paužot pārliecību, ka uzņēmuma sakārtošanā patlaban nepieciešama "ierēdnieciska pieeja, lai visu saliktu pa plauktiņiem."
To, cik ilgā laikā varētu tikt veikti visi nepieciešamie optimizācijas pasākumi, Saulītis neprognozēja, norādot, ka viņa uzdevums esot nodrošināt uzņēmuma darbu līdz jaunās valdes un padomes iecelšanai amatos, taču tālākais darbs būs atkarīgs no jaunajām amatpersonām.
Kā ziņots, līdzšinējais Rīgas satiksmes valdes pagaidu vadītājs Matīss nolēmis amatu pamest, jo Rīgas dome nesniedzot atbalstu to kapitālsabiedrības problēmu risināšanā, kas nav paša uzņēmuma pārziņā un kuru novēršana ir iespējama tikai ar pašvaldības lēmumiem.
Matīss intervijā Latvijas Radio arī pauda, ka nav bijis informēts par Rīgas satiksmes pagaidu valdes locekļu nomaiņu, par ko informāciju saņēmis tikai divas stundas pirms akcionāru sapulces. Matīss atzina, ka akcionāram ir tiesības nomainīt valdi, turklāt divi no trim ieceltajiem cilvēkiem esot vērtējami kā profesionāļi, bet trešais, viņaprāt, gan esot "iesūtīts, lai torpedētu procesu".
Šī valdes locekļa vārdu Matīss atteicās nosaukt, bet viņa pirmais uzdevums esot bijis sagatavot atrunas Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai, kāpēc tai nevar atklāt Rīgas satiksmes audita rezultātus.
Matīsa vietā šodien iecelts pagājušajā nedēļā uzņēmuma valdē apstiprinātais Saulītis no Rīgas domes Īpašumu departamenta.
Vislabākais