Laika ziņas
Šodien
Skaidrs

Dzelzceļa stāsti

LDz norit vizuālās identitātes maiņas process

Domājot par izaugsmi un sasniegumiem nākotnē, kā arī gatavojoties uzņēmuma 100 gadu jubilejai, koncernā Latvijas dzelzceļš (LDz) norit vizuālās identitātes jeb zīmola maiņas process. Tas notiks pakāpeniski turpmāko gadu laikā.

Dzelzceļa izglītība cauri vēstures līkločiem

Līdz Pirmajam pasaules karam Latvijā dažādus dzelzceļa arodus galvenokārt apguva pašmācības ceļā vai pēc vidusskolas beigšanas jau motivēti izglītojoties inženierzinātnēs, piemēram, Rīgas Politehniskajā institūtā. Situācija strauji mainījās pēc Latvijas Republikas neatkarības pasludināšanas, kad dzelzceļa jomā akūti trūka gan pieredzējušu speciālistu, gan jaunu darbinieku.

Ceļa meistara amats - sens, bet joprojām neaizstājams

Dzelzceļa nozarē senākā profesija, kas savu aktualitāti nav zaudējusi arī mūsdienās, ir ceļa meistars. Sliežu un tiltu apsekošana, pārbrauktuvju pārbaudes, remontdarbu plānošana, darba drošības organizēšana - šīs un vēl daudzas citas lietas ir ceļa meistara pārraudzībā, lai radītu drošus apstākļus pasažieru un kravu pārvadāšanai.

Senākā dzelzceļa nozares profesija – ceļu meistars

Ceļu meistaram ir ļoti atbildīgs darbs, jo no viņa bija un ir atkarīga pasažieru un kravu drošība. Sliežu un tiltu apsekošana, pārbrauktuvju pārbaudes, remontdarbu plānošana, darba drošības organizēšana - šīs un vēl daudzas citas lietas ir ceļu meistara pārraudzībā. Tas viss tiek darīts, lai nepieļautu avārijas situācijas un radītu drošu vidi pasažieru un kravu pārvadājumiem visā Latvijas dzelzceļa tīklā.

Mašīnista darbs - ne tikai profesija, bet dzīvesveids

VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) meitas sabiedrības SIA LDz Cargo dīzeļlokomotīves vadītājam, instruktoram Sergejam Tretjakovam dzelzceļš ir ne tikai ikdienas darbs, bet ar to saistīta visa viņa dzīve.

Mašīnists – viena no prestižākajām dzelzceļa nozares profesijām

Senāk, lai kļūtu par izcilu lokomotīves vadītāju jeb mašīnistu, vispirms bija jāiemācās pareizi kurināt krāsni, izzināt ikkatru nozīmētā maršruta sliežu ceļa līkumu un uzkalnu, kā arī iemācīties kontrolēt tvaika lokomotīvi. Tikmēr mūsdienās lokomotīves vadītājam ir jābūt apveltītam ar augstu koncentrēšanās spēju un plašām zināšanām gan dzelzceļa tehniskās ekspluatācijas noteikumos, gan lokomotīvju konstrukcijā.

No nulles pārbūvē lokomotīves un rūpējas par vidi

Dzelzceļš – tās ir ne tikai sliedes un stacijas, bet tie ir arī vagoni, konteineri, platformas un visdažādākās lokomotīves. Latvijas dzelzceļa saimniecībā pērn bija ap 5700 visdažādāko kravas vagonu un ap 200 lokomotīvju, un tās visas ir jāuztur darba kārtībā.

SIA LDZ ritošā sastāva serviss - Latvija var!

Pa Latvijas sliežu ceļiem ikdienā brauc ap 200 dīzeļlokomotīvju un teju 5 700 dažādu veidu kravas vagonu. Tos visus darba kārtībā uztur, remontē un modernizē SIA LDZ ritošā sastāva serviss.

Kā noregulēts pulksteņa mehānisms

2017. gadā pa dzelzceļa sliedēm katru dienu vidēji tika pārvadāti teju 48 tūkstoši pasažieru un gandrīz 120 tūkstoši tonnu kravu. Tā ir liela atbildība, tādēļ ikviena speciālista darbam ir jābūt nevainojamam, kopā strādājot gluži kā noregulētam pulksteņa mehānismam. Koncernā Latvijas dzelzceļš strādā 446 profesiju pārstāvji - kopā vairāk nekā 10 tūkstoši darbinieku.

Latvijā

Vairāk Latvijā

Pasaulē

Vairāk Pasaulē

Viedokļi

Vairāk Viedokļi

Sports

Vairāk Sports

Citi

Vairāk Citi

SestDiena

Vairāk SestDiena

KDi

Vairāk KDi

Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze

Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena

Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils

Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms

Izklaide

Vairāk Izklaide