Laika ziņas
Šodien
Apmācies

Eksperti/Blogeri

Vilciens ripo bez čīkstēšanas © DIENA(241)

Pat grūti noticēt, ka aizritējis jau gads kopš trokšņainās sociālās histērijas, kas pagājušā gada rudenī pavadīja Latvijas Nacionālās operas vadības un tās modeļa maiņu, taifūna kulminācijā nogāžot no amata tābrīža kultūras ministri.

Privātās izvēles © DIENA(57)

Tieši vizuālā māksla ir tā, kurā izšķiroša nozīme joprojām ir privātām izvēlēm – radīt vai skatīties, kā un ko, un cik ilgi. Atbalstīt vai noliegt

Klusuma dziļums © DIENA(70)

Jo plašāks ir ikdienas klājs, jo dziļāk iegremdētam jābūt ķīlim, kura spēkos to kuģi nosargāt no sasvēršanās

Patriota miesa © DIENA(118)

Vēl dažas nedēļas, un mastos pacelsies Latvijas karogi, skarbi vīri dziedās kara dziesmas – būs iesācies patriotiskais mēnesis. Radio viļņus piepildīs tēvzemei veltītas kantātes, degvielas uzpildes stacijās tirgos karodziņus, tikko ceptā Saeima emociju uzplūdā var pēkšņi atkal piešķirt pārsimt tūkstošu patriotiskai filmai.

Šahs un mats © DIENA(46)

Uz radošajām apvienībām un māksliniekiem diplomātijas jēdzienam nevajadzētu attiekties, jo to mērķis ir provocēt uz pārvērtēšanu un pateikt, ka karalis ir kails

Kas ir normāli? © DIENA(200)

Pieņemot partnerattiecību likumu, kas ļauj reģistrēt kopdzīvi arī viendzimuma pāriem, Igaunija atkal pierādījusi, ka ir sivēntiņš, kurš būvē māju no ķieģeļiem. Tikmēr Latvija ar Lietuvu joprojām cīkstas, kam tiks žagariņi

Zviedru galds © DIENA(15)

Zviedriem mēs varam būt pateicīgi par daudz ko – par gandrīz katrā skolā esošo vingrošanas jeb tā saukto zviedru sienu, par IKEA, par zviedru krustvārdu mīklām un pūdēto siļķi, par apzīmējumu Stokholmas sindromam un, protams, par zviedru galdu.

Robežas sardzē © DIENA(17)

Formulējumiem ir nozīme. Ja jautājam, vai ārzemniekam, kuram kādā valstī ir liels uzņēmums vai īpašumi, vajadzētu dot iespēju šo valsti regulāri apmeklēt, atbilde šķiet pašsaprotams "jā". Taču, ja vaicājam, vai būtu pieļaujams pārdot par ievērojamu naudas summu tiesības brīvi iebraukt valstī, atbilde nebūt nav tik droša, lai gan runa būtībā ir par vienu un to pašu ekonomisko procesu.

Feļetona režīms © DIENA(54)

Nu jau pat zemēs, kur kritika tradicionāli bijusi muzikologu nodarbošanās, viņi ar visu savu profesionālo izglītību, zināšanām un atbildību var iet gulēt

Karaliene slepkava © DIENA(35)

Alkohola lietošanai ir negatīva ietekme. Šim brīdinājumam jābūt zem katras grādīgo dzērienu reklāmas. Taču rokenrols un ballītes līdz grīdai iet roku rokā – to nu nevar ne noliegt, ne apturēt.

Normundam Naumanim © DIENA(152)

Es vēlētos uzrakstīt dažus vārdus par Normundu, izmantojot man ļoti svarīga autora trapistu mūka Tomasa Mērtona atziņas.

Mēsli un rozes © DIENA(54)

Meistaram, kas šo brīnumu radīja, pēc tam izdūra acis, lai viņam nebūtu pa spēkam savu apbrīnojamo veikumu atkārtot kādā citā pilsētā, – šādi beidzas ne viens vien no seniem laikiem līdz mūsdienām atklejojis nostāsts par to, kā tapušas pilis un katedrāles, apbrīnojami pulksteņi un citas smalkas lietas.

Novelc kurpes © DIENA(20)

Divas dienas Sarkandaugavā norisinājās austriešu horeogrāfa Villija Dornera īstenotais projekts Dzīvojamā istaba, kurā galvenajās lomās darbojās paši apkaimes iedzīvotāji 

Ko jūs neizdarījāt nākamajā vasarā? © DIENA

Droši vien visas 1. septembra gladiolas, asteres un dālijas jau ir nopļekušas un latviešu valodas un literatūras skolotājas ir paspējušas jaunajā mācību gadā uzdot bērniem uzrakstīt rituālo sacerējumu Kā es pavadīju vasaru. Nolēmu arī es pārdomāt savu vasaru. Biju apņēmusies... labi, ko nu tur, neizpildīju nevienu savu apņemšanos.

Ko jūs neizdarījāt nākamajā vasarā? © DIENA

Droši vien visas 1. septembra gladiolas, asteres un dālijas jau ir nopļekušas un latviešu valodas un literatūras skolotājas ir paspējušas jaunajā mācību gadā uzdot bērniem uzrakstīt rituālo sacerējumu Kā es pavadīju vasaru.

Velci, papu © DIENA(13)

Uzspēlēju ar sevi spēli – kādi spilgtākie tēvu tēli, daudz nedomājot, nāk prātā mākslas pasaulē

Pēc stilu kara © DIENA(12)

Ir cilvēki, kuri uzskata, ka lietu saukšana īstajos vārdos, skaidra valoda, kā saka, un riebums pret izskaistināšanu, ornamenta un izteiksmes līdzekļu noliegums, modernistiskais lakonisms, par kuru mēdza teikt, ka tas ir tīrs un patiess, arī ir tikai forma un kā katra forma tā ik pa laikam ienāk modē un no modes atkal iziet.