"Ja tas, ko darām, izraisa diskusijas, tas pierāda, ka esam bīstamas, nevis garlaicīgas un mazsvarīgas," sarunā ar KDi saka franču kinorežisore un scenāriste, viena no aktīvākajām feminisma kustības līderēm Selīna Siamā.
Maija Einfelde jau divu gadu vecumā smīdinājusi vecākus, ar dziesmu aicinot uz cīņu, un pēc tam sūri cīnījusies visu mūžu. No ganu gaitu "govju operām" līdz Ņujorkas Kārnegija zālei ir vedis viņas radošais ceļš.
"Birokrātiju tās sliktākajā izpausmē uzskatu par sava veida genocīdu. Vairāk garīgu, tomēr tā ietekmē cilvēkus arī fiziski," – Māris Bērziņš šai tēmai veltījis romānu Aizliegtais pianīns un pēta Viļa Lāča traumas jau nākamajam darbam.
"Traģēdija veidojas no tā, ka mēs dzīvojam ļoti lielās ilūzijās, bieži arī savstarpējās attiecībās, viens otru
nemaz nepazīstot, kur nu vēl – katrs pats sevi," – Inga Tropa ar Aspazijas teiku drāmu Zalša līgava debitē Jaunajā Rīgas teātrī kā režisore.
Galvenās lomas atveidotājs režisora Viestura Kairiša jaunajā filmā Pilsēta pie upes Dāvis Suharevskis stāsta par dažāda veida eksperimentiem un paralēlēm starp daiļkrāsošanu un kino skatīšanos.
"Man patīk visas manas filmas," saka leģendārais vācu režisors Verners Hercogs, kuram decembrī tika pasniegta Eiropas Kinoakadēmijas balva par mūža ieguldījumu.
"Kad esi kameras priekšā, tu nezini, kurp dodies. Nezini, cik dziļš ir bezdibenis, kurā meties iekšā," saka franču aktrise Žiljeta Binoša, kura tikko saņēmusi Eiropas Kinoakadēmijas balvu par īpašiem nopelniem.
"Priecājos, ka pirms Hļestakova esmu spēlējis Miškinu," saka Nacionālā teātra aktieris Arturs Krūzkops brīdi pirms Revidenta pirmizrādes. Viņš pats nevienam kukuli nav devis, bet jaunībā ziedu vietā reiz saņēmis simt latu.
"Par laikmetīgo japāņu literatūru mēs nezinām pilnīgi neko. Esam aplaimoti ar biļeti ātrvilcienā uz otru pasaules malu" – Prozas lasījumu Japānas fokusu komentē festivāla kuratore Inga Žolude.
Dziedātāja Ance Krauze – par jauno koncertprogrammu ar Raimonda Paula veidotajām tautasdziesmu apdarēm, stīgu instrumentu pasaules apgūšanu kopā ar meitām un kāpēc dziedot jāizmanto tāds kā žāvāšanās efekts.
"Vienpersoniski nodibināju kārtējo vēstures izpētes komisiju," pirms Baltā helikoptera pirmizrādes saka Alvis Hermanis, pirmoreiz arī lugas autors. Pētījumi noveduši vismaz pie 17 versijām, kāpēc pāvests Benedikts XVI 2013. gadā tik mīklaini atkāpās no amata.
"Runāt par izrādi Spēlē, Spēlmani! nav īpaši lielas nozīmes, netiksim nekur tuvāk. Bet, ja ir runa par brīnumu, – jā, brīnums tur bija," saka režisors Gatis Šmits, kurš izrādi bērnībā redzējis vismaz septiņas reizes.
Fotogrāfs Ilmārs Znotiņš personiskā projektā 30 gadu garumā iemūžinājis Latgales ļaudis – savu ģimeni, kaimiņus un vienā attēlā – veselu ciemu – teju kā Jaunsudrabiņa Baltās grāmatas varoņus, uzvērtus uz gadalaiku un Dievs, daba, darbs ass.