Somu gotiskā roka grupas HIM solists Ville Valo atgriežas Rīgā ar vienatnē radītu kovidalbumu. Mākslinieka sarūpētajā koncertbuķetē netrūks arī sen pieaugušo 90. gadu spiedzošo meiteņu iemīļoto dziesmu
Arfa ir instruments, ar kuru spēlētājam ir visciešākais fiziskais kontakts, un tāds būs arī koncerts – personisks un intīms. Franču arfists Ksavjē de Mestrs 18. aprīlī uzstāsies ar soloprogrammu Latvijas Nacionālajā teātrī
"Esmu dzīvnieku aizsardzības aktīvists, un to varēs redzēt šajā darbā," uzsver horeogrāfs un režisors Raimonds Martinovs, kurš Latvijas Nacionālajā operā ir iestudējis baletu Džungļu grāmata. Tajā skanēs Kārļa Lāča mūzika
"Deja ļauj mums atjaunot saikni ar dabu un citam ar citu. Ja cilvēks nejūtas ērti savā ķermenī, viņš nekad nejutīsies ērti šajā pasaulē," apgalvo britu horeogrāfs un režisors, laikmetīgās dejas klasiķis Akrams Hans. Pirmo reizi Rīgā viesosies viņa izrāde Džungļu grāmata: pārrakstīta
KDi rīkotajā diskusijā par mākslas un ideoloģijas attiecībām un mākslinieku atbildību piedalās Latvijas Universitātes Filozofijas un socioloģijas institūta vadošais pētnieks Mārtiņš Kaprāns, teātra zinātniece un Latvijas Universitātes Literatūras, folkloras un mākslas institūta vadošā pētniece Edīte Tišheizere un Latvijas Universitātes Vēstures un filozofijas fakultātes profesors Raivis Bičevskis. Diskusiju vada Rūta Kesnere, LETA
"Tagad esmu atvērta jauniem impulsiem un cilvēkiem. Ir sajūta, ka ir noslēdzies viens posms un ir jāmeklē tālākas iespējas," saka Lielās mūzikas balvas laureāte soprāns Katrīna Paula Felsberga.
Es atradu veidu, kā ūdens strūklu var padarīt tik perfektu, ka tā izskatās pēc stikla caurulītes. Mākslinieks Miķelis Mūrnieks piedāvā stāstus, kas ir integrēti telpiskos objektos.
"Sarežģītākais uzdevums ir noticēt un sekot savam iekšējam impulsam," uzsver pianiste Aurēlija Šimkus pirms solokoncerta Liepājas Starptautiskajā zvaigžņu festivālā
"Vajag censties neskatīties uz sevi no malas un nedomāt par katru soli, bet tiešām iejusties lomā. To ir viegli pateikt, bet ir diezgan grūti izdarīt," saka basbaritons Rihards Mačanovskis. Viņš gatavojas uznācienam Mefistofeļa tēlā Šarla Guno Fausta iestudējumā Latvijas Nacionālajā operā
"Man pirmo reizi mūžā pēdējos divos gados ir parādījusies interese arī par skatītāju," saka Jaunā Rīgas teātra mākslinieciskais vadītājs un režisors Alvis Hermanis. Jaunais Rīgas teātris atgriežas Lāčplēša ielā 25
"Ļoti gribas, lai skatās visas paaudzes," – režisores Antra Cilinska un Anna Viduleja uzņēmušas dokumentālu filmu Podnieks par Podnieku. Laika liecinieks. Divas stundas paiet kā divas minūtes, un gribas vēl
"Es mēģinu atrast savu vietu Latvijā, kurā viss savienojas vienā veselumā un kaut kādā veidā risinās vai arī nerisinās," saka daudzsēriju filmas Padomju džinsi režisors Staņislavs Tokalovs
Es vienmēr brīdinu: esiet uzmanīgi sapņojot! Ļoti bieži tās izrādes, par kurām esat visvairāk sapņojuši, nav tās, kuras izdodas vislabāk. Viens no pieprasītākajiem operas režisoriem Tobiass Kracers izvērsti atklāj savas profesijas noslēpumus
"Kopumā pusotrs gadsimts ir laikposms, kad vizuālo mākslu apzināmies kā mūsu tautas identitātes zīmi. Šodien, bezkaislīgi saskaitot, vairāk nekā puse no mūsu mākslas ilgstamības nav skatāma pastāvīgi pieejamā ekspozīcijā. Nekur!" apkaunojošo situāciju atgādina gleznotāja Sandra Krastiņa
"Gribējām saprast, kas ir Liepājas dzīlēs un kādi šeit
ir mūsu sirdspuksti, bet programmu veidojām ar domu, ka tas ir vērtīgi arī Eiropas iedzīvotājiem," saka nodibinājuma Liepāja 2027 mākslinieciskās programmas veidotāja Baiba Bartkeviča un valdes priekšsēdētāja Inta Šoriņa
Kad sākas filmēšana, es nevaru gulēt, bet jūtos ļoti labi, jo šķiet, ka viss ir perfekti. Franču režisore Žistīne Triē ekskluzīvā intervijā KDi stāsta par savu filmu Kritiena anatomija, kas pērn ieguva Kannu kinofestivāla augstāko balvu Zelta palmas zars