Laika ziņas
Šodien
Sniega pārslas
Rīgā +1 °C
Sniega pārslas
Otrdiena, 31. decembris
Silvestrs, Silvis, Kalvis

Patērētāju tiesības. Vietu nav!

Ieva pati lido bieži, tāpēc lidošana viņai mulsumu nerada. Taču nesenais starpgadījums, ko, pārlidojot no viena kontinenta uz otru, piedzīvoja viņas dēls Kristaps, mainījis Ievas domas par lidojumu servisu un personāla uzticamību. Tagad Ieva pārliecināta, ka jebkuram ceļotājam jāizzina savas tiesības, lai nekļūtu par krāpšanas upuri. Galu galā tas palīdzot pataupīt arī nervus.

Kristaps brīvdienas bija iecerējis pavadīt pie ģimenes draugiem Ņujorkā. No Rīgas Kristaps izlidoja agri, jo uz Ņujorku bija jālido ar pārsēšanos, kas notika Stokholmā pulksten desmitos no rīta, stāsta Ieva. Taču Stokholmā Kristapam neļāva iečekoties lidojumam — puisim paziņoja, ka šajā lidmašīnā vietu nav, viņam piedāvāja izlidot sešos vakarā. Kāpēc pēkšņi nav vietas, kā jārīkojas tālāk un kādas ir viņa tiesības, Kristapam nepaskaidroja. Puisis samulsumā no piedāvājuma atteicies un reģistrācijas lodziņu atstājis. Ko darīt tālāk? Protams, ka jāzvana mammai, stāsta Ieva. Mamma gan šoreiz palīdzēt nevarējusi, vien ieteikusi, lai iet un jautā vēlreiz, vai tomēr nav vieta tuvākajā reisā uz Ņujorku. Lai dēlam svešumā kaut mazliet palīdzētu, Ieva meklējusi informāciju interneta vietnē www.pateretajiem.lv. Tur viņa noskaidrojusi, ka šādā gadījumā pasažierim pienākas kompensācija, kuras lielums atkarīgs no plānotā lidojuma garuma. Ja kaut kādu izmaiņu dēļ pasažierim tiek piedāvāta kompensācija un cits lidojuma laiks, bet pasažieris no tā atsakās, tad savu iespēju lidot viņš ir palaidis garām, vēsta Ieva. Kristapa problēma atrisinājusies, kad pie reģistrācijas lodziņa viņš piegājis otrreiz. Vieta esot atradusies, un Ņujorkā viņš ielidojis, kā plānots.

Ievas meita, stjuarte, vēlāk skaidrojusi, ka aviokompānijas mēdzot pārdod vairāk biļešu nekā vietu, jo reizēm pasažieri uz plānoto reisu neierodas. Ieva, izpētot patērētāju tiesības, zina stāstīt, ka Kristapam būtu pienācies dzēriens un uzkodas, pat viesnīca, ja lidojums tiktu pārcelts uz otru dienu, bet personāls par to klusējis.

*

Jauna Privātās dzīves diskusija


Iepērkoties vai izmantojot dažādus pakalpojumus, nemaz nav tik reti tie gadījumi, kad no pārdevēja/pakalpojuma sniedzēja puses jūtamies piemuļķoti, apkrāpti. Ne par katru tādu gadījumu uzreiz skrienam uz Patērētāju tiesību centru. Vairākumu mēģinām risināt uz vietas vai pie sevis nolemjam — nākamreiz būšu gudrāks, uzmanīgāk lasīšu līguma noteikumus vai sīksīkos burtiņus uz iepakojuma.

Par šādām situācijām aicinām jūs, lasītāji, dalīties pieredzē — lai nākamreiz gudrāki būtu ne tikai jūs, bet arī citi cilvēki.

Rakstiet: [email protected] vai Rīga, Mūkusalas iela 15, Rīga, LV-1004

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko