Nekādus ietilpības rekordus Audi kā allaž neuzstāda, taču bagāžnieks iekārtots ļoti rūpīgi. Par 140 latiem tajā var ieviest stingru kārtību, iegādājoties organizatoru, kas sastāv no sliedītēm un pārbīdāmiem fiksatoriem. Tos savieno alumīnija "starpsiena" vai vienkārši plata josta. Ņemot vērā iespaidīgo Audi A4 cenu, Avant prasīties prasās pēc bagāžnieka vāka elektropiedziņas. Atvēršana no pults vai pogas piedāvājumā, protams, ir, taču 380 lati šķiet sālīta maksa par šādu pakalpojumu, sevišķi salīdzot ar līdzās apskatīto Honda Accord Tourer, kam šī funkcija vienkārši iekļauta augstākajās komplektācijās. Pēc papildaprīkojuma cenām Audi A4 jau pārspēj BMW 3.sēriju un pat C klasi. Arī cenas atšķirība starp sedanu un Avant ir pamatīga - 3700 eiro. Ne velti Vācijā jaunais A4 "sabremzējis" A6 tirdzniecību. Jaunāks modelis, bet starpība izmēros un cenā neliela.
Nevienādie brāļi
Audi lieliski apzinās sava produkta pievilcību un negrasās dot
nekādas atlaides. Pašmāju tirgū Avant ir pat pieprasītāks par
sedanu. Vairākās valstīs pircēji, atēdušies krosoverus un
pseidodžipus, pamazām atgriežas pie pārbaudītām vērtībām - vidējās
klases. Tur viņus gaida teicama, arvien augoša universāļu izlase,
kurā Audi A4 Avant ir pirmajās rindās. Tāpat kā A4 sedans, Avant
izceļas ar salonu. Vadības ierīču izvietojums un apdares kvalitāte
joprojām ir nepārspējama, un Audi parūpējies par īpašām odziņām
tieši Avant modelim, piemēram, 220 V kontaktligzdu klēpjdatoram.
Braukšanas ziņā Audi A4 Avant ir pretrunīgs. Automašīnas uzvedība
pārlieku atkarīga no motora un pārējā tehniskā bruņojuma. Atšķirībā
no Volvo, kur tieši vienkāršākās universālu versijas pārliecina
visvairāk, Audi A4 Avant labās īpašības izpaužas tikai dārgajos
modeļos. Kas nekait braukt ar V6 motoru, quattro un Audi Drive
Select sistēmas regulētiem amortizatoriem! Taču šādi ūberavanti
reālajā dzīvē būs mazākumā, jo ļaudis pirks priekšpiedziņas Avant
ar 2 litru dīzeļiem un 1.8 TFSI motoriem. Tiem ir neizprotami
viegla stūre, kas pagalam nepiestāv solīdai vācu automašīnai.
Jūtama arī priekšgala stumšana uz ārmalu, kaut arī izsvarojums ir
uzlabots, un reizēm par sevi atgādina uzkrītošs piekares un riepu
troksnis. Jaunu automašīnu oriģinālais apriepojums ir pircēju acīm
slēpts darījums, un šķiet, ka šoreiz Audi piegādātāja izvēlē
nošāvis greizi. Audi A4 Avant testos Ibizā, kur ceļi ir mainīgas
kvalitātes un bieži smilšaini, "oriģinālās" Bridgestone riepas
naturāli slīdēja. Rīgā tās pašas testos godalgotās riepas, braucot
pa bruģi, dun tā, ka salonā brīžiem nav iespējams sarunāties.
Nav ideāls, toties grezns
Pieņemot, ka riepu problēma saistīta ar produktu nesavietojamību,
Audi A4 Avant ir skaists un grezns automobilis. Ja vien spējat
izturēt vairāksolīšanu aprīkojuma izvēles brīdī, kad auto cena no
31 tūkstoša vienā mierā aizlido līdz gandrīz 50, Audi nepievils
cerības. Braukšanas entuziastiem ar priekšpiedziņas versijām var
nepietikt, savukārt taupītājiem ieteicamāks tomēr ir 2 l TDI, jo
bāzes modelis ar 1.8 TFSI ir tikai par 900 eiro lētāks un ne tik
ekonomisks.
Tuvāks ar katru kilometru
Mercedes-Benz C Class universāls jeb T-Model, kā to godā vācieši,
ir Audi A4 Avant tuvākais konkurents. Mercedes "vagons" neķer ar
strauju dizainu, avangarda optiku un tehnokrātiskām opcijām. Tas
izskatās mierīgs kā zilonis, gan stāvot uz vietas, gan braucot. Pat
Avantgarde kostīmā ar lielu zvaigzni pierē tas šķiet šausmīgi
garlaicīgs, salīdzinot ar Audi. Bet ar katru nākamo kilometru,
katru kopā nodzīvoto dienu Mercedes iepatīkas arvien vairāk. Lai
gan salona noformējums liek savilkt uzaci ("vai tā tagad izskatās
mersedess?"), iekšējā miera radīšanā nav līdzvērtīgu auto.
Paplikais instrumentu panelis nestāv klāt Audi ciparnīcām, toties
displejā mīļi imitēta analogā radio skala. Aizmugures noformējumu
nevar saukt pa veiksmīgu, jo durvis ir stāvas un lukturi it kā
noslīdējuši uz leju. Toties bagāžniekā ir daudz vietas un zem
grīdas gādīgi paslēpta saliekama plastmasas kaste iepirkumiem.
Mercedes stūre ir pārpratums no dizaina viedokļa, toties cik ērti
ar to vadīt automašīnu, kam ir pakaļējo riteņu piedziņa! Mercedes
ir mazsvarīgi, cik "smagi" cipari sarakstīti uz bagāžnieka vāka, -
tas vienkārši brauc. Protams, automātiskā pārnesumkārba ir obligāts
noteikums ērtai dzīvei un vairumā gadījumu par to jāpiemaksā. Par
spīti jaunām stila vēsmām un tehnoloģijām, Mercedes-Benz joprojām
ir konservatīvs automobilis, un šķiet, ka pamatoti lepojas ar
to.
***
Dizains: *****
Tehnika: ***
Komforts: ****
***
Cenas eiro
Audi A4 Avant 1.8 TFSI 31 170
Audi A4 Avant 2.0 TDI 32 070
Audi A4 Avant 3.2 FSI quattro 42 025
Mercedes-Benz C180 K T-Model 30 600
Mercedes-Benz C200 CDI T-Model 33 900