Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +10 °C
Apmācies
Sestdiena, 16. novembris
Glorija, Banga

Audi A4 Avant ir metroseksuālo "vagonu" šībrīža simbols

Audi A4 nav iedomājams bez atbilstoša Avant modeļa, kura sportiski elegantais imidžs tiek veiksmīgi kultivēts vairākās modeļu paaudzēs. Jaunajam Avant atkal ir slīpāka aizmugure, un tā vien šķiet, ka nākamajā A4 izlaidumā aizmugurējais stikls būs tik sagāzts kā savulaik Audi 100, sauktam par "cigāru".

Nekādus ietilpības rekordus Audi kā allaž neuzstāda, taču bagāžnieks iekārtots ļoti rūpīgi. Par 140 latiem tajā var ieviest stingru kārtību, iegādājoties organizatoru, kas sastāv no sliedītēm un pārbīdāmiem fiksatoriem. Tos savieno alumīnija "starpsiena" vai vienkārši plata josta. Ņemot vērā iespaidīgo Audi A4 cenu, Avant prasīties prasās pēc bagāžnieka vāka elektropiedziņas. Atvēršana no pults vai pogas piedāvājumā, protams, ir, taču 380 lati šķiet sālīta maksa par šādu pakalpojumu, sevišķi salīdzot ar līdzās apskatīto Honda Accord Tourer, kam šī funkcija vienkārši iekļauta augstākajās komplektācijās. Pēc papildaprīkojuma cenām Audi A4 jau pārspēj BMW 3.sēriju un pat C klasi. Arī cenas atšķirība starp sedanu un Avant ir pamatīga - 3700 eiro. Ne velti Vācijā jaunais A4 "sabremzējis" A6 tirdzniecību. Jaunāks modelis, bet starpība izmēros un cenā neliela.

Nevienādie brāļi


Audi lieliski apzinās sava produkta pievilcību un negrasās dot nekādas atlaides. Pašmāju tirgū Avant ir pat pieprasītāks par sedanu. Vairākās valstīs pircēji, atēdušies krosoverus un pseidodžipus, pamazām atgriežas pie pārbaudītām vērtībām - vidējās klases. Tur viņus gaida teicama, arvien augoša universāļu izlase, kurā Audi A4 Avant ir pirmajās rindās. Tāpat kā A4 sedans, Avant izceļas ar salonu. Vadības ierīču izvietojums un apdares kvalitāte joprojām ir nepārspējama, un Audi parūpējies par īpašām odziņām tieši Avant modelim, piemēram, 220 V kontaktligzdu klēpjdatoram. Braukšanas ziņā Audi A4 Avant ir pretrunīgs. Automašīnas uzvedība pārlieku atkarīga no motora un pārējā tehniskā bruņojuma. Atšķirībā no Volvo, kur tieši vienkāršākās universālu versijas pārliecina visvairāk, Audi A4 Avant labās īpašības izpaužas tikai dārgajos modeļos. Kas nekait braukt ar V6 motoru, quattro un Audi Drive Select sistēmas regulētiem amortizatoriem! Taču šādi ūberavanti reālajā dzīvē būs mazākumā, jo ļaudis pirks priekšpiedziņas Avant ar 2 litru dīzeļiem un 1.8 TFSI motoriem. Tiem ir neizprotami viegla stūre, kas pagalam nepiestāv solīdai vācu automašīnai. Jūtama arī priekšgala stumšana uz ārmalu, kaut arī izsvarojums ir uzlabots, un reizēm par sevi atgādina uzkrītošs piekares un riepu troksnis. Jaunu automašīnu oriģinālais apriepojums ir pircēju acīm slēpts darījums, un šķiet, ka šoreiz Audi piegādātāja izvēlē nošāvis greizi. Audi A4 Avant testos Ibizā, kur ceļi ir mainīgas kvalitātes un bieži smilšaini, "oriģinālās" Bridgestone riepas naturāli slīdēja. Rīgā tās pašas testos godalgotās riepas, braucot pa bruģi, dun tā, ka salonā brīžiem nav iespējams sarunāties.

Nav ideāls, toties grezns


Pieņemot, ka riepu problēma saistīta ar produktu nesavietojamību, Audi A4 Avant ir skaists un grezns automobilis. Ja vien spējat izturēt vairāksolīšanu aprīkojuma izvēles brīdī, kad auto cena no 31 tūkstoša vienā mierā aizlido līdz gandrīz 50, Audi nepievils cerības. Braukšanas entuziastiem ar priekšpiedziņas versijām var nepietikt, savukārt taupītājiem ieteicamāks tomēr ir 2 l TDI, jo bāzes modelis ar 1.8 TFSI ir tikai par 900 eiro lētāks un ne tik ekonomisks.

Tuvāks ar katru kilometru


Mercedes-Benz C Class universāls jeb T-Model, kā to godā vācieši, ir Audi A4 Avant tuvākais konkurents. Mercedes "vagons" neķer ar strauju dizainu, avangarda optiku un tehnokrātiskām opcijām. Tas izskatās mierīgs kā zilonis, gan stāvot uz vietas, gan braucot. Pat Avantgarde kostīmā ar lielu zvaigzni pierē tas šķiet šausmīgi garlaicīgs, salīdzinot ar Audi. Bet ar katru nākamo kilometru, katru kopā nodzīvoto dienu Mercedes iepatīkas arvien vairāk. Lai gan salona noformējums liek savilkt uzaci ("vai tā tagad izskatās mersedess?"), iekšējā miera radīšanā nav līdzvērtīgu auto. Paplikais instrumentu panelis nestāv klāt Audi ciparnīcām, toties displejā mīļi imitēta analogā radio skala. Aizmugures noformējumu nevar saukt pa veiksmīgu, jo durvis ir stāvas un lukturi it kā noslīdējuši uz leju. Toties bagāžniekā ir daudz vietas un zem grīdas gādīgi paslēpta saliekama plastmasas kaste iepirkumiem. Mercedes stūre ir pārpratums no dizaina viedokļa, toties cik ērti ar to vadīt automašīnu, kam ir pakaļējo riteņu piedziņa! Mercedes ir mazsvarīgi, cik "smagi" cipari sarakstīti uz bagāžnieka vāka, - tas vienkārši brauc. Protams, automātiskā pārnesumkārba ir obligāts noteikums ērtai dzīvei un vairumā gadījumu par to jāpiemaksā. Par spīti jaunām stila vēsmām un tehnoloģijām, Mercedes-Benz joprojām ir konservatīvs automobilis, un šķiet, ka pamatoti lepojas ar to.

***

Dizains: *****

Tehnika: ***

Komforts: ****

***

Cenas eiro


Audi A4 Avant 1.8 TFSI 31 170

Audi A4 Avant 2.0 TDI 32 070

Audi A4 Avant 3.2 FSI quattro 42 025

Mercedes-Benz C180 K T-Model 30 600

Mercedes-Benz C200 CDI T-Model 33 900

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko