Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +9 °C
Apmācies
Sestdiena, 16. novembris
Glorija, Banga

Honda Accord ir automobilis ar spēcīgu raksturu

Automobiļu dizaineri zina, ka piemīlīgi un jautri automobiļi ar apaļiem stūriem ātrāk iekaro pircēju simpātijas. Savukārt ar vaigā nopietniem vai drūmiem spēkratiem publika aprod lēnāk, toties mērķtiecīgs dizains ir "ilgspēlējošs", proti, tik ātri nenoveco. Tā kā jauni Honda Accord modeļi neiznāk visai bieži, nav brīnums, ka jaunākās paaudzes akords pretskatā lūkojas tik spīvi, it kā nekavējoties stātos ceļā no jūras iznākušam Godzillam.

Trīssturainajā Civic aizsāktie japāņu animācijas motīvi sasnieguši arī klasi augstāku Accord. Taču vai bruņurupuču nindzjas fizionomija izsitīs akordam ceļu uz augstāko sabiedrību, no kuras iepriekšējais Accord palika tikai viena korpusa attālumā?

"Noasināts" dizains


Nebūtu pārsteigums, ja daudziem jaunais Honda Accord pirmajā acu uzmetienā nemaz nepatiktu. Šāda reakcija bija bieži novērojama arī autoizstādē, kur debitēja astotās paaudzes akords. Testa braucienos Austrijā pirmreizīguma efekts jau bija pārgājis un atlika vien nopriecāties, cik atšķirīgs un spraigs Accord izskatās normālā dienasgaismā. Vienīgi apaļi izspiestās riteņu arkas īsti nesadzīvo ar augstajiem, platajiem sāniem, un riepu izmērs 225/50 R17 tagad izskatās pēc minimāli pieļaujamā, lai gan bāzē paredzēti vēl mazāki 16 collu riteņi. Universāls un sedans nonākuši mainītās lomās. Tourer kļuvis īsāks un krietni dinamiskāks nekā agrāk, savukārt sedans ir garāks nekā līdz šim. Vairumā gadījumu skatītāju simpātijas pieder universālim, un Honda plāno palielināt kombinētās virsbūves īpatsvaru Rietumeiropā līdz 50%. Vēl un vēlreiz apstaigājot Accord Tourer asstūrainajam bagāžniekam un ieskatoties vienlaidus sānlogu siluetā, arvien vairāk nav skaidrs, kas iedvesmoja iepriekšējā Tourer autoru mēģinājumam iztaisīt no Hondas Volvo. Ja jau Honda sauc par japāņu BMW, tam jāizskatās šādi, lai arī bagāžnieks ir mazāks nekā bijis: 395 l pret sedana 467.

Podziņu valstība


Honda Accord salons ir brangs pārsteigums tiem, kas nogulēja Civic un Legend iznākšanu. Automašīnai ir ļoti pārdomāta ergonomika, ērts sēdeklis un laba stūre. Plastmasu kvalitāte, tekstūra un taktilā vērtība ir augstāka par japāņu auto caurmēra standartiem un nostājas līdzās Lexus. Izņēmums ir izliekta sudraba krāsas līste, kas izlokās pāri visam panelim Subaru Impreza stilā. Viduskonsole apakšdaļā sašaurināta līdz guļamistabas stereosistēmas izmēriem, bet augšējā daļā to apdzīvo lērums dažādas izcelsmes nozīmes pogu un podziņu, kam pa vidu izaudzis BMW iDrive džostika analogs. Pat visvienkāršāko ikdienas funkciju atrašana sākumā prasa laiku. Instrumentu panelis ir informatīvs, taču stilistiski skops un ne visai piestāv Accord Executive Plus izmeklētajam salonam. Spidometra centrā ir apaļš infodisplejs, kas pastāvīgi ir aizņemts ar dažādu informāciju no odometra līdz adaptīvajai cruise-control. Tahometrā displeja nav, toties modeļiem ar rokas ātrumkārbu viducī iekārtots liels suflieris, kas ar bērnišķīgi lielām bultām iesaka pārslēgties augstāk vai zemāk.

Dūcējs


Ja automobiļa piederību luksusklasei noteiktu tikai pēc skaņas izolācijas, Accord būtu nokārtojis iestājeksāmenu. Pat dīzeļdzinēju var dzirdēt, tikai atverot logu. Taču tieši motorizācija ar troksni iegāž akordu un atstāj to ārpus 1.līgas (kas arī nebūt nav slikti, jo, kā teica Jūlijs Cēzars "labāk pirmais provincē nekā otrais Romā"). Honda Accord motori ir labi. Lielākajam dzinēju ražotājam pasaulē (23 miljoni vienību gadā) kas cits būtu nepiedodams. 2,2 litru i-DTEC ir klusākais četru cilindru dīzeļdzinējs, un neplātās ar pārvarīgu jaudu. Ar 150 ZS un 350 Nm pilnīgi pietiek paātrinājumam, zemam patēriņam, Euro V izmešu normām un izsmalcinātam vidējās klases automobilim. Taču tam pietrūkst automātiskās pārnesumkārbas. Ar benzīna motoriem atkārtojas iepriekšējā Accord scenārijs. 2,4 litru motors ir prestižāks un par vienu zirgspēku pārkāpis 200 ZS robežai. Taču 5000 -7000 apgriezieni nav dzirdei tīkamākais dzinēja darbības diapazons, bet klusa un pārliecinoša apdzīšana motoram nepadodas. Maksimālajā komplektācijā ar piecpakāpju automātisko pārnesumkārbu gribētos ne tik temperamentīgu motora skaņu. Diez vai ātrumu taustiņi uz stūres aktīvai braukšanai nozīmē to, ka motoram jādūc kā centrifūgai. Līdz ar to 2 litru 156 ZS dzinējs kā bijis, tā ir ieteicamākais Honda Accord motors ar jebkuru no divām pārnesumkārbām.

Jaunais Honda Accord ir sabalansēts, kvalitatīvs un ļoti labi aprīkots automobilis ar patīkamu vadāmību. Apbēdina mazā motoru izvēle, taču jaunais i-DTEC dīzelis, kas nomaina rafinēto CDTi, skaļi (vai drīzāk klusi) parāda, kurš te ir dižākais motoru ražotājs pasaulē. 2,4 litru motors turpretim rāda, ka atmosfērisko 2-2,5 l motoru ziedu laiki tuvojas norietam. Accord ir izcili salikts salons, tikai daudzo funkciju lietošana kļūst par sarežģītu rēbusu. Varbūt ne tik sarežģītu kā jautājums "cik jaunais Honda Accord maksās Latvijā?"

***

Honda Accord


Dizains: ****

Tehnika: ****

Komforts: ****

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko