Trīssturainajā Civic aizsāktie japāņu animācijas motīvi sasnieguši arī klasi augstāku Accord. Taču vai bruņurupuču nindzjas fizionomija izsitīs akordam ceļu uz augstāko sabiedrību, no kuras iepriekšējais Accord palika tikai viena korpusa attālumā?
"Noasināts" dizains
Nebūtu pārsteigums, ja daudziem jaunais Honda Accord pirmajā acu
uzmetienā nemaz nepatiktu. Šāda reakcija bija bieži novērojama arī
autoizstādē, kur debitēja astotās paaudzes akords. Testa braucienos
Austrijā pirmreizīguma efekts jau bija pārgājis un atlika vien
nopriecāties, cik atšķirīgs un spraigs Accord izskatās normālā
dienasgaismā. Vienīgi apaļi izspiestās riteņu arkas īsti nesadzīvo
ar augstajiem, platajiem sāniem, un riepu izmērs 225/50 R17 tagad
izskatās pēc minimāli pieļaujamā, lai gan bāzē paredzēti vēl mazāki
16 collu riteņi. Universāls un sedans nonākuši mainītās lomās.
Tourer kļuvis īsāks un krietni dinamiskāks nekā agrāk, savukārt
sedans ir garāks nekā līdz šim. Vairumā gadījumu skatītāju
simpātijas pieder universālim, un Honda plāno palielināt kombinētās
virsbūves īpatsvaru Rietumeiropā līdz 50%. Vēl un vēlreiz
apstaigājot Accord Tourer asstūrainajam bagāžniekam un ieskatoties
vienlaidus sānlogu siluetā, arvien vairāk nav skaidrs, kas
iedvesmoja iepriekšējā Tourer autoru mēģinājumam iztaisīt no Hondas
Volvo. Ja jau Honda sauc par japāņu BMW, tam jāizskatās šādi, lai
arī bagāžnieks ir mazāks nekā bijis: 395 l pret sedana 467.
Podziņu valstība
Honda Accord salons ir brangs pārsteigums tiem, kas nogulēja Civic
un Legend iznākšanu. Automašīnai ir ļoti pārdomāta ergonomika, ērts
sēdeklis un laba stūre. Plastmasu kvalitāte, tekstūra un taktilā
vērtība ir augstāka par japāņu auto caurmēra standartiem un
nostājas līdzās Lexus. Izņēmums ir izliekta sudraba krāsas līste,
kas izlokās pāri visam panelim Subaru Impreza stilā. Viduskonsole
apakšdaļā sašaurināta līdz guļamistabas stereosistēmas izmēriem,
bet augšējā daļā to apdzīvo lērums dažādas izcelsmes nozīmes pogu
un podziņu, kam pa vidu izaudzis BMW iDrive džostika analogs. Pat
visvienkāršāko ikdienas funkciju atrašana sākumā prasa laiku.
Instrumentu panelis ir informatīvs, taču stilistiski skops un ne
visai piestāv Accord Executive Plus izmeklētajam salonam.
Spidometra centrā ir apaļš infodisplejs, kas pastāvīgi ir aizņemts
ar dažādu informāciju no odometra līdz adaptīvajai cruise-control.
Tahometrā displeja nav, toties modeļiem ar rokas ātrumkārbu viducī
iekārtots liels suflieris, kas ar bērnišķīgi lielām bultām iesaka
pārslēgties augstāk vai zemāk.
Dūcējs
Ja automobiļa piederību luksusklasei noteiktu tikai pēc skaņas
izolācijas, Accord būtu nokārtojis iestājeksāmenu. Pat dīzeļdzinēju
var dzirdēt, tikai atverot logu. Taču tieši motorizācija ar troksni
iegāž akordu un atstāj to ārpus 1.līgas (kas arī nebūt nav slikti,
jo, kā teica Jūlijs Cēzars "labāk pirmais provincē nekā otrais
Romā"). Honda Accord motori ir labi. Lielākajam dzinēju ražotājam
pasaulē (23 miljoni vienību gadā) kas cits būtu nepiedodams. 2,2
litru i-DTEC ir klusākais četru cilindru dīzeļdzinējs, un neplātās
ar pārvarīgu jaudu. Ar 150 ZS un 350 Nm pilnīgi pietiek
paātrinājumam, zemam patēriņam, Euro V izmešu normām un
izsmalcinātam vidējās klases automobilim. Taču tam pietrūkst
automātiskās pārnesumkārbas. Ar benzīna motoriem atkārtojas
iepriekšējā Accord scenārijs. 2,4 litru motors ir prestižāks un par
vienu zirgspēku pārkāpis 200 ZS robežai. Taču 5000 -7000
apgriezieni nav dzirdei tīkamākais dzinēja darbības diapazons, bet
klusa un pārliecinoša apdzīšana motoram nepadodas. Maksimālajā
komplektācijā ar piecpakāpju automātisko pārnesumkārbu gribētos ne
tik temperamentīgu motora skaņu. Diez vai ātrumu taustiņi uz stūres
aktīvai braukšanai nozīmē to, ka motoram jādūc kā centrifūgai. Līdz
ar to 2 litru 156 ZS dzinējs kā bijis, tā ir ieteicamākais Honda
Accord motors ar jebkuru no divām pārnesumkārbām.
Jaunais Honda Accord ir sabalansēts, kvalitatīvs un ļoti labi aprīkots automobilis ar patīkamu vadāmību. Apbēdina mazā motoru izvēle, taču jaunais i-DTEC dīzelis, kas nomaina rafinēto CDTi, skaļi (vai drīzāk klusi) parāda, kurš te ir dižākais motoru ražotājs pasaulē. 2,4 litru motors turpretim rāda, ka atmosfērisko 2-2,5 l motoru ziedu laiki tuvojas norietam. Accord ir izcili salikts salons, tikai daudzo funkciju lietošana kļūst par sarežģītu rēbusu. Varbūt ne tik sarežģītu kā jautājums "cik jaunais Honda Accord maksās Latvijā?"
***
Honda Accord
Dizains: ****
Tehnika: ****
Komforts: ****