Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +7 °C
Apmācies
Ceturtdiena, 26. decembris
Megija, Dainuvīte, Gija

Jaunā Seat Ibiza atmodina interesi par tautas auto no Katalonijas

Seat Ibiza panākumi ne tuvu nav salīdzināmi ar radniecīgo Škoda Fabia un Volkswagen Polo noietu. Neveiksmīgas cenu politikas un novecojoša dizaina dēļ mazākais no "spāņu folksvāgeniem" Latvijā pārdots 30 reižu mazākā skaitā nekā Polo un 80 reižu sliktāk nekā Fabia. Ar vācu menedžmenta piepūli un bijušā Lamborghini dizainera palīdzību Seat Ibiza var pārcelties no komētas astes, kur gadiem ostījusi zvaigžņu putekļus, uz spoži kvēlojošo kodolu. I"m from Barcelona

Pirmo reizi kopš 1985.gada, kad Seat rindās parādījās modelis Ibiza, Martorellas (netālu no Barselonas) uzņēmums beidzot kaut ko dabūjis pirmais. Jaunā Seat Ibiza ražota uz nākamās paaudzes mazo auto šasijas, kas tikai vēl kļūs par bāzi 2009.gada VW Polo un pie pavisam attāla horizonta saskatāmajai Fabia nr.3 un ar top secret apzīmētajam Audi A1. Baleāru arhipelāga priecīgākās salas vārdā nosauktais auto ir 10 cm garāks par veco Ibiza un viens no garākajiem automobiļiem savā klasē - 4,05 m. Pagaidām to var iegādāties tikai piecu durvju versijā, taču Londonas motoršovā jūlijā jau tika prezentēta Ibiza ar trim durvīm. Kā daudzi mūsdienu hečbeki, tās siluets nedaudz atšķiras no bāzes modeļa, tādēļ saucas SportCoupe.

Augšanas hormons

Seat dizaineru Luku Donkervolki droši vien rauj žagas, izdzirdot pieminam Lamborghini. Taču birka "exLambo designer" viņam pielipusi kā ar superlīmi, un Seat to veiksmīgi kultivē. Turklāt Luka zīmēto sietiņu asie stūri un hipertrofētās gaisa atveres priekšā patiešām atgādina itāļu bulli. Seat Ibiza ir pirmais sērijveida produkts, kuru ar līdzšinējiem vienapjoma Seat modeļiem saista tikai slīpā svītra uz sāniem. Ja iepriekšējo auto emocion autors Valters de Silva nebūtu tik augstā amatā VW koncernā, varbūt nebūtu arī svītras. No nobarotas "bumbiņas" Seat Ibiza kļuvusi par stūrainu pusaudzi. Asais lūzums aizmugures daļā kopā ar mazliet greiziem lukturiem gan atsauc atmiņā spāņu idalgo Dona Kihota varoņdarbos nokausēto zirgu Rosinanti. Seat dizaina diskursam ir redzamas sekas. Citi autobraucēji beidzot pamana tās eksistenci un - kas neticami - pat pagriežas, lai painteresētos, kas tas vispār par auto. Savukārt dažas no ekstravagantākajām Seat krāsām, piemēram, zaļi zeltainais Lime Green vairs neizskatās tik pievilcīgi kā uz kompaktā Leon taisnajiem sāniem. Tāpēc Seat uzjaucis jaunas krāsas, piemēram, spilgti oranžu (Lumina Orange) un spilgti zilu (Galia blue), par kurām budžeta auto izpratnē plēš deviņas ādas - 660 eiro.

Bailes no Ēriha Šmita

Salonā gan ir skaidri redzams, ka Seat Ibiza nav nekāds budžeta auto. Ilgstoša atrašanās Audi zīmola ietekmes sfērā beidzot nesusi augļus. Ibiza interjers veidots no vienkāršiem materiāliem, taču Seat mēģinājis padarīt to priecīgāku ar jauktas faktūras virsmām (stūre vien sastāv no četrām dažādām plastmasām), kas savienotas ar audisku precizitāti. Seat boss Ērihs Šmits ir tā apsēsts ar kvalitāti, ka par viņu stāsta leģendas un raksta avīzes. Automašīnas salons nav nekāds memoriāls, kas stāsta par darba nometņu ciešanām, taču Šmita regulārās kvalitātes pārbaudes un sapulces jau sešos no rīta pamatīgi pārveidoja kataloniešu priekšstatu par ražošanas kultūru. Barcelona FC sekmes UEFA kausā vairs neietekmē to, vai jūsu jaunajā Seat pirmdien darbosies stikla tīrītāja slotiņas. Tomēr salons ir pietiekami emocionāls - Ibiza ir skaista stūre, vēl skaistāks radio, atdalīti rādītāji instrumentu panelī, smalks borta datora displejs (sākot ar versiju Stylance) un pret vadītāju pavērsta viduskonsole. Aizmugurē vietas ir mazāk, nekā gribētos kā ceļgaliem, tā galvai, taču četriem pieaugušajiem atradīsies vieta Ivisā.

Stūre uz goda

Seat automobiļi jau kopš 90. gadiem top uz dažādu VW modeļu bāzes un attiecīgi manto to braukšanas īpašības. Parasti Seat ir cietāka piekare un asāka stūre. Arī Ibiza ir visai stingra piekare, ļoti atsaucīga stūres sistēma, precīzākais ātrumu pārslēgšanas mehānisms mazajā klasē un teicamas bremzes. Šis sajūtu kopums ilgtermiņā modina tādu kā lepnumu par auto, kurā tu brauc, un mazajā klasē tas negadās bieži. Vecais 1,4 litru benzīna motors ar 85 ZS nekādas siltās jūtas nemodina, taču ir cieši pielaulāts VW mazuļu trijotnei un vismaz ir daudzmaz kluss un ekonomisks. 1,6 litru dzinējs ar 105 ZS padara "Rosinanti" žirgtāku, taču vēl elastīgāka tā kļūs ar TDI dīzeļiem. 1,9 l motors faktiski jau ir par lielu, bet jaunais 1.4 TDI (80 ZS) ir tas, kas vajadzīgs. Nemaz nerunājot par ievērojamo cenas starpību, mazais TDI, tāpat kā DSG pārnesumkārbas, vēl nav pieejamas. Uz Parīzes autoizstādi Seat jau sagatavojis "karsto versiju" Cupra ar 1.4 turbomotoru, 180 ZS un 7 ātrumu DSG, kam sekos mazliet "vēsāka" Ibiza FR ar 150 ZS.

Nosauciet pilnu sarakstu

Skatoties pēc cenas, Seat Ibiza nav nekāda providences dāvana, jo līdzīgi motorizēta Škoda Fabia ir lētāka. Toties pret citiem konkurentiem Ibiza ir arī finansiāli argumenti. Līdzās spāņu dizainam un vācu kvalitātei Seat piekopj japāņu komplektāciju manieri. Ibiza ir tikai trīs versijas: Reference (gandrīz, tomēr kaut kā pietrūkst), Stylance (labākais pirkums) un Sport (ideāla dāvana izlaidumā). Ar krustiņu atzīmētās ailītes aprīkojuma sarakstā pārspēj tukšās ar rezultātu 10:1, turklāt arī ļoti būtiskos punktos. Piemēram, ESP visām Ibiza ir standartā, nemaz nerunājot par tādiem "sīkumiem" kā abos virzienos regulējama stūre, elektriski spoguļi, MP3 radio ar AUX ieeju, sēdekļu apsilde, visi 4 stiklu pacēlāji un vismaz 15 collu riteņi. Fabia, Corsa un Mazda 2 bāzes aprīkojumā daudz kā tāda nav. Tādējādi auto emocion ir pietiekami labs arī kā auto calculation un var kļūt ja ne par zelta bedri, tad vismaz zelta sietiņu. Tas ir, seatiņu.

Seat Ibiza

**** Dizains

**** Tehnika

**** Komforts

***

Seat Ibiza Reference 1.2i 12 380 eiro

Seat Ibiza Stylance 1.4i 13 345*

Seat Ibiza Reference 1.4 TDI 14 600

Seat Ibiza Stylance 1.9 TDI 15 920

Škoda Fabia Ambiente 1.4i 11 460

Opel Corsa Enjoy 1.4i 11 925

Mazda 2 Elegance 1.3i 13 304

*demo

***

Konkurenti

Škoda Fabia ir plaši pazīstama un pierasta kā ēdamkarote. Tikpat kvalitatīva kā Ibiza, bet lētāka. Pieejama tikai ar piecām durvīm un vienīgā, kam ir universāls, un dizains nu jau kļuvis pārāk praktisks - pat ar baltu jumtu kā Mini.

Opel Corsa vēlējās kļūt par mazās klases avangardu, un tas arī izdevās. Kuram auto vēl šajā klasē ir stūres apsilde? Līdz jaunajai Astra un Insignia tas ir modernākais un sakarīgākais Opel modelis.

Mazda 2 ir stāsts par mūsdienu Pelnrušķīti. No kurpju kastes tā pati kļuva par kristāla kurpīti un World Car of the Year 2008. "Mis Pasaulei" pietrūkst motoru dažādības un skaņas izolācijas.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko