Tagad visi jau aizmirsuši, ka stūrainais pikaps ar rūpnīcas kodu D40 savu nosaukumu ieguva ne tikai par godu basku autonomijai, bet arī 2001.gada pikapa (D22) dārgākajai versijai. Skanīgais vārds nu ir zaudēts, un "vecais - jaunais" pikaps saucas NP300. NP par godu Nissan Pickup, bet 300 par godu pieļaujamajai bruto masai, kas ir gandrīz 3000 kilogramu - tikai bez vienas nullītes. Gluži kā uzrakstā Aizliegts V pie Vinnija Pūka drauga Sivēna mājas. Skaitlim 3000 pikapā ir simboliska nozīme, jo tam var piekabināt arī trīs tonnas, respektīvi, 3000 kg smagu piekabi.
Kabīne veca, radio - jauns
Nissan NP300 konstrukcija palikusi tāda pati, kā pirms četriem gadiem pametot konveijeru, taču ar divām būtiskām korekcijām - dīzeļdzinēja atgāzes atbilst Euro 4 normām, un automobilis ir ražots Japānā. Tas ir ļoti neparasti, jo pikapus - sevišķi utilitāros - pārsvarā ražo Taizemē. Tas gan nenozīmē, ka NP300 būtu elektronizēts vai kā citādi uzlabots atbilstoši mūsdienu prasībām. Nissan tam atvēlējis labāku radio un mazliet glītāku stūri. Viss cits ir tāpat kā vecajā dablkabā - gluma plastmasa, ko var nomazgāt ar šļūteni, un drebelīga pārnesumkārbas svira, kura vēl arvien slēdz ātrumus precīzāk nekā daža vieglā Nissan kloķis. Elektroniski vadāma transmisija pirms septiņiem gadiem bija lieka greznība, tāpēc pāreja no 4x2 uz 4x4 un pazeminātajiem pārnesumiem notiek ar parastu sviru. Pa vecam, ar bīdāmām sviriņām jātiek galā ar kabīnes apsildi, kurai sērijveidā piešķirts "auksts" vai "ļoti auksts" tipa kondicionieris.
Visurgājējs ar praksi
Lai gan Nissan Pickup ir cienījamā vecumā pat vieglajam
komerctransportam, pie kura ierindots automobilis atstāj labu
iespaidu - kā uzticama, ilgi kalpojoša ierīce vai instruments. No
Nissan dīlera Motorcentrs uzzinājām, ka pirms pāris gadiem, kad
vienkāršo pikapu aizstāja hromā mirdzošā Navara, pēdējie D22
sērijas automobiļu pazuda no noliktavas kā vēja pūsti. Tātad
automobilis sevi pilnībā attaisnojis. NP300, tāpat kā agrāk, ražo
ar triju veidu kabīnēm, taču komplektācijas ir tikai divas -
Comfort un Comfort Plus. Braucot automašīnā gumijas zābakos,
komforts gan nav gluži pirmajā vietā. Tomēr ir patīkami, ka visi
logi atveras elektriski, spoguļi neaizsvīst un nav jāregulē ar
roku. Neizprotamu iemeslu dēļ pikaps atstāts bez miglas lukturiem,
bet tos gan jau var piemeklēt citus vai uzlikt Nissan buldoga
purnam spožu cauruļu "uzpurni" ar kārtīgām papildlampām. Kā
kompensācija pikapā parādījusies lukturu mazgāšana, ko var ieslēgt
atsevišķi no vējstikla skalošanas. No pārgājamības un drošības
viedokļa atzīmējamas pozīcijas ir ABS un ierobežotas berzes
diferenciālis. Tomēr Nissan NP300 diez vai paspīdētu triecienu
testos, kur pikapi parasti saņem ļoti zemu novērtējumu. Lietie
diski un hromēti spoguļi dubļos it neko nepalīdz, taču ar tiem
Nissan NP300 izskatās daudz labāk - arī dubļos. Krievijā pikapa
testētāji "izpīpējuši", ka vienkāršotas barošanas sistēmas dēļ
NP300 ir mazāk jūtīgs pret draņķīgu dīzeli, taču diez vai tas
nozīmē, ka bākā vajadzētu liet traktoru degvielu. Ja vien Nissan
NP300 pikapam tīšuprāt nedara pāri, tas atmaksā ar cienījamu
vadāmību, vienas tonnas kravnesību un visurgājēja talantu, kura dēļ
uzraksts offroad uz borta ir patiess.
Nissan NP300
J J J Dizains
J J J Tehnika
J J Komforts