Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +6 °C
Apmācies
Ceturtdiena, 26. decembris
Megija, Dainuvīte, Gija

Volvo XC60 ir skaista uzdrīkstēšanās

Kas raksturo Volvo pircēju? Interese par drošību, komfortu un savdabīgu stilu? Pilnīgi noteikti, taču tikpat lielā mērā viņam raksturīgs absolūts intereses trūkums par jauninājumiem un izmaiņām, kas izvirza viņa iecienīto auto ārpus stingri iebetonētajiem priekšstatu rāmjiem. Latvijā nav pārdots neviens Volvo Ocean Race īpašās sērijas modelis - un tikai tāpēc vien, ka šejienes volvistiem ir nepieņemama spilgti zilā krāsa, kādas nav pat BMW un ko var dabūt tikai pasaules jahtu regatei veltītajiem automobiļiem.

Volvo dīlera Mūsa Motors Rīga autosalonā nīkst skaists, ogļmelns Volvo V70, kam visi jau pusotru gadu met līkumu tikai tāpēc, ka elegantajam auto ir - kādas šausmas - tumši sarkans ādas salons. Par spīti jaunam noformējumam un inovācijām, Volvo joprojām ir otra nozīme vārdam "konservatīvs". Taču nu tam visam ir beigas, jo ieradies Volvo XC60.

Britu piegriezums

Volvo pirmais kompaktais krosovers ir dizaina šefa Stīva Matina pirmais lielais darbs kompānijā. 44 gadus vecais stilists neatzīst kaklasaites un - kas zīmīgi - atkal ir brits. Angļiem pieder milzu loma Volvo imidža formēšanā, jo Pīters Horburijs, kurš pirms gandrīz desmit gadiem iebāza pansionātā kantaino Volvo dizainu, arī ir anglis. Volvo XC60 nekļūdīgi atpazīstams kā Volvo, taču atšķirībā no advokātiskā XC90 tajā patiešām ir kaut kas no coupe. Zviedri beidzot atskārtuši, ka pirmais burts saīsinājumā SUV nozīmē sport, nevis sausage. Volvo lepojas ar Matina veikumu, jo nevienam citam Volvo priekšā nav tik liels logotips, bet starp resti un stilīgajiem lukturiem ievietota laikazīme. Premium kategorijas auto bez atsevišķām dienas gaismām šodien netiek ņemts nopietni. Volvo atbilde Audi diožu uzacīm un BMW "eņģeļacīm" ir vertikāli iegriezumi kā tetovējums uz maoru līdera deguna.

Bez mazajiem motoriem

Volvo XC60 ražo Beļģijā, un tajā izmantotas šasijas sastāvdaļas no Land Rover Freelander. Tas gan nenozīmē, ka XC60 tūliņ parādīs velnu bezceļā un startēs Dakarā. Starp asīm tam ir Zviedrijā tapis Haldex daudzdisku sajūgs, kas vajadzības gadījumā palaiž nedaudz griezes arī uz pakaļējiem riteņiem, taču par 95% tas ir priekšpiedziņas auto. XC60 programmas turpinājumā paredzēts arī 100% priekšpiedziņas variants, un tad par džipiskām īpašībām atgādinās vairs tikai 23 centimetru klīrenss, kas krosoveram ir ļoti daudz. XC60 motori aizgūti no lielajiem modeļiem, kas nevajadzīgi sarauj uz augšu automašīnas cenu. Pagaidām XC60 nav neviena četru cilindru motora, jo pat abiem 163 un 185 ZS dīzeļiem ir pieci, bet vienīgajam benzīna modelim T6 - pat seši cilindri. Biturbo motors ar 285 ZS uzreiz aprīkots ar automātisko pārnesumkārbu, bet dīzeļiem tā maksā 1782 eiro. Ar sešpakāpju manuālo kārbu D5 ir veicīgāks un ekonomiskāks, taču tik augstas klases SUV pamazām sāk aizmirst, kas tas ir - rokas ātrumkārba. T6, protams, ir patīkami ātrs kā jebkurš Volvo ar šo motoru, taču ne pārāk atraktīvs inertās stūres dēļ un ļoti ēdelīgs. Vidējais patēriņš ir vismaz 12 l/100, kas neatsver paātrinājumu 7,5 sekundēs. Apetītes un cenas dēļ pircēju izvēle vairāk kritīs uz D modeļiem, taču tajos skaidri jūtams, kurā gadā šis dīzelis izgudrots. XC60 nevainojamā skaņas izolācija patur drošā attālumā troksni, taču šim auto prasās smalkāks dīzelis. Vācu Auto Bild apgalvo, ka D5 rūc omulīgi kā kamīns. Ja tā, tad kamīnā ielikta pārāk sveķaina malka.

Vietas pietiks visiem

Volvo dīleri paklusām ņurd, ka XC60 pārvērtīšot lētākās XC90 statiskos eksponātos. "Sešdesmitajam" nav septiņu sēdekļu, taču tas ir augsts un liels, garāks par BMX X3 un pat Mercedes GLK. Volvo dizaineri uzskata, ka no izmēra nav ko kautrēties (kurš gan strīdētos!), un Volvo XC60 patiešām izskatās tik labi gluži vienkārši tāpēc, ka ar saviem 17, bet labāk 18 collu riteņiem ir prāvs kā mazs valis. Tajā ir vieta visam - plašam piecvietīgam salonam, normāla garuma aizmugurējām sāndurvīm, kas atveras, uhh, cik platā leņķī, un pat daudzstāvu bagāžniekam. Uz aizmuguri sašaurināta virsbūve ģeometriski ir mazāka par konkurentu bagāžniekiem. Taču somu nodalījumam ir dubulta grīda, kuras vāku nav iespējams atvērt, ja bagāžnieka vāks ir ciet. Par piemaksu tas atveras elektriski. Bet trijās daļās nolokāms aizmugurējais sēdeklis ir pilnīgi par brīvu.

Pamatīgs interjers

Brīnumi notiek. Volvo, kas pēc vāciešu nelāgā piemēra liek maksāt par to, šito un visu ko, iesaiņojis XC60 nedzirdēti labu standartaprīkojumu. Vieglmetāla diski, klimata sistēma, cruisecontrol, labs radio, autonomā krāsniņa dīzeļiem un pat Hill Descent kalnā noturēšanas ierīce ir iekļauta XC60 Kinetic bāzes cenā. Salons gan ir nepārprotams Volvo, taču elegants, pamatīgi veidots un atbilstošs cenai. Pat viduskonsoles dēlis pagriezts pret vadītāju - kaut kas nebijis Volvo, kas vēl S80 jaunībā apgalvoja, ka panelim "jākomunicē ar visiem pasažieriem". Momentum un Summum jau lutina ar alumīniju, skaistu, dabiskas krāsas koka apdari un vēl skaistākiem ādas sēdekļiem. No nosmērēšanās viedokļa tā ir katastrofa, taču Volvo ar stūri, paneli un griestiem tādā krāsā kā tiramisu virsa ir neatvairāms. Sīkākas detaļas XC60 aizņēmies no citiem Volvo, kas ir OK, izņemot navigācijas sistēmu - tai ir neglīts grafiskais dizains, saprašana kā palīgskolniekam, un tās ekrāns nav saistīts ar radio vai klimata sistēmu. Tām jāiztiek ar šauru lodziņu paneļa augšā. Alumīnijā iepresētā CD sprauga zemāk neganti atgādina biļešu automātu apakšzemes stāvvietās. Industriālais dizains, ko padarīsi.

Izklaidīgo aizgādnis

Bet kā tad paliek ar Volvo unikālo drošību? Šis kārums pietaupīts pašām beigām. Konfekte gotiņa apēsta, vidū palicis vesels rieksts, un tas saucas City Safety. Iedomājieties sevi braucam, nē, lēni virzāmies pa Spices vai kādu citu stāvvietu piektdienas novakarē. Tumšs, slapjš, asfalts spīd, pēc garas darba nedēļas un kašķīgas vecāku sapulces rasols ir ne tikai Rimi maisiņā, bet arī galvā. Viens no simt iemesliem - pazudusi radio stacija, veca BMW drifts vai paziņojums "mēs aizmirsām nopirkt kinderolu, āāāā!!!" uz mirkli novērš uzmanību, un - bac! Automašīnai priekšā vairs nav pakaļējo lukturu, veras durvis, un turpmāko stundu jūs sacenšaties, kā galvā rasols ir vairāk ieskābis. Ar Volvo XC60 tas nekad nenotiks. Nenotiks, jo nav iespējams. Par to rūpējas City Safety sistēma, kas sērijveidā ir katrā XC60. Lāzerradars mēra attālumu līdz priekšējai automašīnai, un, ja ātrums nepārsniedz 50 km/h, pats nobremzē automašīnu, turklāt aptur to pilnībā. Tā kā XC60 ievietots viss, ko Volvo radījis aktīvajā un pasīvajā drošībā līdz šim, tas ir visu laiku drošākais Volvo. Jā, bet kas tad apturēs automobili jums aiz muguras? Jācer, ka viņa smadzenēs sarkano lampiņu ieslēgs Volvo stopsignāla stabs abpus bagāžniekam.

***

Cenas, eiro

Volvo XC60 2.4D Kinetic 37 111

Volvo XC60 D5 Kinetic 28 775

Volvo XC60 T6 Summum 45 123

***

Volvo XC 60

* * * * * Dizains

* * * Tehnika

* * * * * Komforts

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko