Jauna gleznotāja Ana no Ibisas pārceļas uz dzīvi kādā no Madrides mākslinieku komūnām. Viņa vēl nenojauš, ka tas ir ne tikai jaunas dzīves sākums, bet arī starta pozīcija savas apziņas dzīļu izzināšanā. Meiteni sāk vajāt neizskaidrojamas vīzijas. Varbūt tās ir atmiņas par iepriekšējām dzīvēm?
Filma Apjukusī Ana – tā ir iespēja iepazīt Hulio Medemu, vienu no interesantākajiem Eiropas režisoriem, kas savās filmās rada suģestējošu kino pasauli, kurā tiek savīti sapņi, realitāte un zemapziņas iespaidi. Tāpat kā citos viņa darbos (kinofestivāls Arsenāls izrādījis viņa filmu Lūsija un sekss (Sex and Lucia), dokumentālo lenti Basku spēle. Āda pret akmeni (The Basque Ball: Skin Against Stone)), arī te vadošās tēmas ir mīlestība, liktenis, nejaušība, sekss un nāve.
Medemam šis ir ļoti personīgs darbs, jo tas veltīts režisora māsai Anai, kura gājusi bojā 22 gadu vecumā un kuras gleznas arī ir redzamas filmā. Piedevām Medems filmā ietilpina arī komentāru par lielvalstu agresiju pret mazajām tautām – režisors ir basks un šim faktam ir būtiska loma arī viņa kino jau no Medema debijas filmas Govis (1992).
Ja mēģina minēt, kam Medema rokraksts līdzinās, tiek saukti Alans Renē, Kšištovs Kišļovskis un Luiss Bunjels. Katrā ziņa, tas ir nevis racionāls, bet emocionāls un juteklisks kino.
Pirms filmas projekta "2in1" ietvaros Kristīnes Kursišas īsfilma Viesi.