Par programmas neoficiālo naglu var izskatīt Krēslas samuraju — rūpīgu, pedantisku vēstījumu par samuraju, nabadzīgu atraitni ar divām mazām meitiņām, un viņa ceļu uz tiesībām būt brīvam vismaz savā mīlestībā. Krēslas samurajs piedāvā gan melodramatiskas vērtības, gan izzinošu skatījumu uz japāņu kultūru un dzelžaini hierarhisko samuraju klanu sistēmu, kurā ir daudz absurda, pazemojumu un cilvēka brīvības ierobežojumu. Raits vēstījums, labi aktierdarbi un rimtā, cilvēciskā intonācija bija iemesli, kas ļāva filmu iekļaut Berlīnes starptautiskā festivāla skatē. Filma Krēslas samurajs bija nominēta ASV Kinoakadēmijas Oskaram 2004.gadā! ** Japāņu filmu nedēļaKinoteātrī K.Suns6.—12.XI Biļetes cena Ls 2,10—2,60*** Mijkrēšļa samurajs (The Twilight Samurai) 6.XI 18.30Billikens (Billiken). 7.XI 18.302/Duo (2/Duo). 8. XI 18.30 Zvaigznes saplūst
(The Stars Converge). 9.XI 18.30
Atskaties — eņģelis uz divriteņa
(Turn over — an angel is coming on a bicycle). 10. XI 18.30
Harizma
(Charisma). 11.XI 18.30
Vienmēr — saulriets 3. ielā
(Always. Sunset on Third Street). 12.XI 18.30
Mijkrēšļa Samurajs
2002. Režisors Jodzi Jamada. Lomās Hirojuki Sanada, Rie Mijadzava u.c.
Zema ranga samurajs Iguči Seibejs ir atraitnis, kurš ar savu niecīgo
algu tik tikko spēj uzturēt abus bērnus un veco māti. Katru vakaru,
iestājoties mijkrēslim, viņš pēc darba ir spiests uzņemties citus
uzdevumus un noraidīt piedāvājumus iet izklaidēties ar priekšniekiem un
kolēģiem. Darbabiedri Seibeju aiz muguras iedēvē par Mijkrēšļa
Samuraju. Kādu dienu Seibejs izglābj savu bērnu dienu mīlestību no vīra
vardarbības. Redzot Seibeja cīņas prasmi, viņam tiek uzticēts uzdevums
— noslepkavot citu samuraju.
Billikens
1996. Režisors Dzundzi Sakamoto, Lomās Teta Sugimoto, Rjūtaro Gans u.c.
Cutenkaku tornis ir Šinsekai — Osakas pilsētas strādnieku vidū
iecienīta izklaides rajona — centrs. Osakas uzņēmēji iecerējuši
pieteikt Šinsekai rajonu kā vietu, kur rīkot olimpiskās spēles.
Nekustamo īpašumu aģenti liek lietā jebkurus ieročus, lai iegādātos
zemi šajā rajonā. Vietējie pūlas visiem spēkiem, lai to izjauktu.
Nejauši tiek atrasta Billikena — savulaik iecienītas piemīlīga dievības
koka statuja.
2/Duo
1996. Režisors Nobuhiro Suva. Lomās Eri Ju, Hidetoši Ņišidzima
Ju ir meitene, kura strādā nelielā veikaliņā un dzīvo kopā ar Kei, kurš
vēlas kļūt par aktieri. Kādu dienu abi sastrīdas par sīkumiem, un
nākamajā dienā Kei negaidīti bildina Ju. Piedāvājums viņu samulsina…
Zvaigznes saplūst 2003. Režisors Kijoši Sasabe. Lomās Juri Midzutaņi, Dzuri Ueno
Japānas un Dienvidkorejas pilsētu sadraudzības sporta spēlēs satiekas
un iemīlas divi sportisti — Ikuko no Japānas un Ans Tei Hou no
Dienvidkorejas. Gadu vēlāk mīlētāji atkal satiekas un apsola viens
otram satikties ik pēc četriem gadiem. Divdesmit sešus gadus vēlāk
atkal tiek rīkotas kopīgas sporta spēles, kurās Ikuko piedalās kā
trenere, Ans — kā sponsors…
Atskaties — eņģelis uz divriteņa
2004. Režisors Keiiči Nomura, lomās Šiho Fudžimura, Asahi Kuridzuka
Senā Kioto piepilsētā dzīvo amatnieks, kurš nodarbojas ar apģērbu
izgatavošanu sinto priesteriem un imperatora ģimenei. Meistara sieva
cieš no smagas slimības. Vīrs iepazīstas ar jaunu studentu,
iluzionistu, un ielūdz mājās sarīkot triku priekšnesumu, lai
uzmundrinātu sievu…
Harizma
2000. Režisors Kijosi Kurosava, lomās Kodzi Jakušo, Hirojuki Ikeuči
Jabuike ir policijas detektīvs, kura nejaušības dēļ iet bojā ķīlnieks.
Kamēr skandāls norimst, detektīvs ir spiests doties atvaļinājumā.
Jabuike dodas kalnos un mežā atrod kādu neparastu koku. Koks, vārdā
Harizma, ir iemesls cīņai starp Kirijamu, jaunu vīrieti, kurš vēlas
koku pasargāt, un Dzimbo — botāniķi, kurš koku uzskata par briesmoni,
kas iznīcinās visu mežu.
Vienmēr — saulriets 3. ielā
2005. Režisors Takaši Jamadzaki, lomās Hidetaka Jošioka, Šiniči Cucumi
1958.gads. Mucuko no laukiem ierodas Tokijas, lai strādātu lielā auto
kompānijā, taču atklāj, ka viņu nolīgusi maza autoremonta darbnīca.
Darbnīcas saimnieku mazais dēls sadraudzējas ar Mucuko. Autodarbnīca
atrodas Tokijas torņa pakājē, kurš sniedzas debesīs. Apkaimes
iedzīvotāji cenšas atrast savu vietu dzīvē laikā, kad Japāna turpina
atbrīvoties no Otrā pasaules kara laika ēnām.