Šosestdien, 24.maijā, tiek pielikts punkts 61. Starptautiskajam kinofestivālam - pēdējās konkursa filmas (to vidū arī daudzu mīlētā Vima Vendersa jaunākais darbs Palermo Shooting/Šaušana Palermo), pēdējās kuluāru sarunas - kas, jūsuprāt, ir labākais? Verdiktu svētdienas vakarā paziņos Šona Penna vadītā žūrija, kronējot labāko no šā gada 22 konkursa filmu piedāvājuma.
Uzkāpt uz astes
Nedēļas otrā puse ir bijusi arī pēdējā iespēja Kannu festivāla "astes" izmantotājiem. Proti, tiem šovbiznesa un kinoindustrijas varoņiem, kuri izmanto Kannu festivāla publicitāti, pat ja viņu filmas nav bijušas ietvertas oficiālajā, kur nu vēl konkursa programmā. Teiksim, Madonna. Kopš debijas režijā (Madonnas pirmā režisētā spēlfilma Filth and Wisdom tika pirmizrādīta šā gada Berlīnes kinofestivālā) ietekmīgākā pasaules šovbiznesa personība vēlreiz apliecināja, ka kino viņu ārkārtīgi interesē. Kannās Madonna prezentēja dokumentālo filmu I Am Because We Are/Es esmu, tāpēc, ka jūs esat. Būdama tās producente un arī aizkadra balss, dziedātāja pildīja svētu misiju, pastāstot pasaulei par katastrofālo situāciju Āfrikā, filmējot ar AIDS slimos bērnus. Madonnas izpētes objekta pamatā ir Malavi - valsts, no kuras viņa adoptējusi puisēnu, nosaucot to par Devidu. Viņš arī bija pirmais impulss, kas dziedātājai licis fokusēties uz traģisko bērnu situāciju šajā valstī.
Mūra mudinājums
Lieki piebilst, ka Madonna, par spīti savam "neoficiālajam statusam", bija kā uz izķeršanu - rindā nācās gaidīt pat uz iespēju būt dziedātājas preses konferencē. Tās būtiskākā atziņa: Madonnu pievērsties sociālai misijai dokumentālās filmas formā mudinājis Maikls Mūrs - skandalozais ASV dokumentālo filmu režisors, kura naids pret Dzordžu Bušu un ASV politiku ir rezultējies vairākās diskutablās, bet pasaulē pamanītās filmās (labākā no tām 9/11 pēc Fārenheita). Tieši Maikls Mūrs esot iedrošinājis Madonnu ķerties pie dokumentālās filmas projekta. Dziedātāja, atzina "darbs pie filmas ir palīdzējis arī man kļūt par labāku, viedāku cilvēku". Tomēr Madonna nav piedalījusies filmēšanas procesā kaut vai tāpēc, ka nemitīgais preses ļembasts, bez kura nav iedomājama dziedātājas pārvietošanās, neļautu radīt tik atklātus un intīmus slimo bērnu portretus. Tālab arī radošais process bijis režisora Natana Rismana rokās. Taču ideju, ka Madonnai jāierunā filmas aizkadra teksts no "es" skatapunkta, ir Maikla Mūra ideja "Viņš mani pārliecināja, ka manos spēkos ir panākt līdzpārdzīvojumu skatītājā, kurš nezina neko par šo Āfrikas valsti," sacīja Madonna. Viņas labdarība Malavi turpinās. Madonna vāc līdzekļus skolas būvniecībai, viņa ir iegādājusies zemi un nolīgusi arhitektu, kas projektē universitāti, viņa ir radījusi bāreņu patversmi 6000 bērnu. "Tā ir milzīga atbildība," sacīja dziedātāja.
Par spīti nediskutējami svarīgajai sociālajai misijai, ko veic Madonna, prese par dokumentālās filmas kvalitāti (vismaz Kannās) nebija īpaši augstās domās, piebilstot, ka dziedātāja taču varēja nolīgt Maiklu Mūru, kas traģisko dokumentālo materiālu prastu strukturēt daudz pārliecošākā vēstījumā.