Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā -2 °C
Skaidrs
Svētdiena, 24. novembris
Velta, Velda

Naumanis: Oskara ceremonija šova žanrā apvērsumu neienesa

Iepriekš "daudzām balvām nolemtie" favorīti Melnais gulbis un Sociālais tīkls/Social Network saņēma: divus Sociālais tīkls - labākās mūzikas autori Trents Reznors un Atticus Ross un _Oskars _par montāžu, bet Melnais gulbis - tikai galvenās lomas tēlotājai.

Pati Oskara ceremonija nekādu apvērsumu šova žanrā neienesa, ja par "apvērsumu"  neskaita divus riskantus ceremonijas mirkļus – kad balvu labākajai otrā plāna aktrisei Oskaru uznāca pasniegt 94 gadus vecā Holivudas leģenda – nepārspējami vīrišķais Spartaka lomas tēlotājs Kērks Duglass, kurš ne tikai koķeti pameta asistentam savu spieķīti, slavēdams skaisto vakara vadītāju Annu Hateveju ar izsaucienu "kur jūs bijāt, kad es filmējos", bet paspēja arī iekniebt Oskaru vinnējušajai Melisai Leo kādā atkailinātā ķermeņa daļā. Lai gan vairums skatītāju pie TV ekrāniem elpu aizturējuši bijās, ka tik Duglass tur uz vietas nenomirst!

Otrs riskantais moments bija Ņujorkas speciālās skolas jeb bērnu ar īpašām vajadzībām koris, kurš vakara finālā kopā ar laureātiem dziedāja slaveno dziesmiņu Somewhwre Over the Rainbow – uz tik banālām skatītāju žēlsirdības un empātijas jūtu tracināšanas procedūrām spējīgi vien Amerikā. Taču triks nostrādāja, un glamūra zvaigznes rāva vaļā ziņģi patiesā aizkustinājumā.

Ja neskaita Oskaram nominēto "labāko kinodziesmu" priekšnesumus, vienīgāis dzīvais muzikālais numurs bija atvēlēts Selīnai Dionai, kad ekrānā  rādīja 2010.gadā mirušās ekrāna slavenības un nozīmīgos kinoindustrijas cilvēkus.

Man I-neta komentāros tiek pārmests, ka gadās ielaist tekstos pa kļūdai, - ko tad lai saka par Akadēmijas šova veidotājiem, kuri bija "piemirsuši"  tādus izcilus 2010. gada nelaiķus kā pasaulslaveno franču režisoru Eriku Romēru (starp citu, nominētu Oskaram), visā kinovēsturē nozīmīgo producentu Berndtu Eihingeru (starp Aihingera producētajām filmām ir Oskaru nominantes - Rozes vārds, Parfīms, Sagrāve, Bādera-Meinhofa komplekss) un aktrisi Mariju Šneideri, kuras loma Bernardo Bertoluči filmā Pēdējais tango Parīzē jau ir XX gs zelta kinoklasikas vērtība (filma arī Oskariem nominēta)?

Vakara vadītāji Džeimss Franko un Anna Hateveja korekti pildīja savas lomas, - Franko tāda nez par ko pūcīga klusētāja tēlā (asprātīga gan bija viņa replika par baismīgajiem filmu nosaukumiem – piemēram, Kā trenēt savu drakonu, kas angliski skan teju nepieklājīgi), bet Hateveja smuki nodziedāja politnekorekto dziesmiņu par ārzemnieku resnajām pakaļām.

Oskars tā arī nepiedzīvoja skandālu un revolucionāro iespēju pasaulei beidzot parādīt mūsdienu slavenāko "aktuālo mākslinieku" – maskoto Benksiju (viņa Izeja caur suvenrīrbodīti neieguva balvu kā gada dokfilma), toties lielu jautrību zālē raisīja popstārs un labs aktieris Džastins Timberleiks, paziņodams, ka viņš ir Beknsijs. Kāpēc ne?

Savukārt par balvām atturēšos sniegt komentārus – jo , kā teikts, "pēc kautiņa ar kulakiem nevicinās". Man privāti vislielākais prieks par abiem otrā plāna aktieriem Kristjenu Beili, Melisu Leo. Arī ļauns prieciņš, ka par labāko režiju pat nenominētais K. Nolana Pirmsākums/Inception iekabināja Karaļa runai, saņemdams tikpat Oskarus – četrus. Bija prieks mūzikas provokatoru un "bujānistu" Trentu Reznoru redzēt uzvalkā ar šļipsi. Amizanti, ka mūziķis Mobijs tviterī apsveica Trentu Raznoru un – uzmanību – visu Karaļa runas brigādi, kuri savās pateicības runās neaizmirsa pieminēt modes dizaineru Tomu Fordu, producenta bojfrendu un citas minoritātes. Karaļa runas režisors (gejs) pamācīja, ka vienmēr vajag klausīt mammai – tas ir ceļš uz Oskariem. Tādēļ žēl, ka Portmanes vietā Oskars netika Anetei Beningai – šī loma prasa daudz lielāku cilvēcisko varonību nekā aktrises mocības gada laikā puslīdz ciešami imitēt balerīnas kustības. Bet, protams, nevar nenovērtēt akadēmiķu situācijas izpratni – ja Portmane nesaņemtu balvu par Melno gulbi, baidos, ka Kodak zālē būtu jāsauc ginekologu brigāde. Ir taču acīmredzami, ka viņas labākā loma tika nospēlēta pirms daudziem gadiem un filmā, kas saucās Leons.

Atšķirībā no ASV galvenā  kritiķa R. Īberta, kurš teju mātes vārdiem nolamāja Oskaru šovu kā garlaicīgu un stulbu, es neesmu tik piekasīgs – 4 ar mīnusu. Bet kleitu ziņā uz Sarkanā paklāja nebija pārsteigumu – ja neskaita divas viselegantākās meitenes – Mišeles Viljamsas Chanel un Gvinetas Paltrovas Tom Ford tērpos. Spriežot pēc Oskariem, perlamutrs, sudrabs un kaut kas "tuvu ceriņiem" būs sezonas modes krāsas. Un, jā, vēl dikti stilīgi ir neapkārties ar visādiem briljantu grabuļiem.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja