47. Viņš ir virtuozs attiecībās ar šaujamieročiem un vispār stilīgs džeks, jo ne tikai ģērbjas un nogalina kā izsmalcināts dendijs, bet arī glamūra life style jautājumos orientējas ne sliktāk par Gentlemans Quarterly vai Vogue Homme modes un aksesuāru lapu ekspertiem. Viņš ir simpātisks sadomazo tipa puisis un ļoti, ļoti aukstasinīgs slepkava. Visbeidzot - viņam ir visai oriģināla izpratne par morāli jeb labā un ļaunā līdzsvaru mūsdienu pasaulē. Un tas daudz ko, ja ne visu, attaisno. Arī viņa profesionālās intereses un darbavietu - organizāciju ICA (International Contract Agency), pasaules vadošo kapitālisma valstu superslepenu aģentūru, tā sakot, CIP, FSB, Interpols u.c. zem viena jumta, kuras paspārnē algoti slepkavas atbrīvojas no civilizācijas labklājīgai attīstībai nepatīkamiem un traucējošiem "riskiem" slikto puišu izskatā.
Kur dzimst supervaronis
Bet. Var sākt no pavisam cita gala. Viņš ir dzimis Kopenhāgenā, studijā IO Interactive, samērā nesen - 2000.gadā ar vārdu Hitman: Codename 47 un tiek uzskatīts par tā 3D kompjūterspēļu dramaturģijas paveida supervaroni, kurā ienaidnieka iznīcināšanai nepietiek ar pirkstu veiklību vien, atšaujot pretinieku ordas un rāpjoties pa kustīgām platformām, vai sekundēs izmērāmu apķērības instinktu, atminot ekrāna mīklas vai bezbailību, sastopoties ar mūdžiem. Hitmens jeb slepkava ir t.s. maskēšanās spēļu varonis, kurās uzvarai nepieciešama laba deva teātra režisora talanta, slēpjoties citu būtņu ādā, inscenējot nelaimes gadījumus, izliekot lamatas utt., tādēļ saprotams, ka visbiežāk par šo spēļu galveno pozitīvo tēlu kļūst cilvēks ar izteiktu dubulto dzīvi un morāli: ideāls ir algots slepkava - taisnības cīnītājs (populārākie no šī žanra - Thief, Metal Gear Solid, Splinter Cell, Tenchu seriāli, un, protams, leģendārais Wolfenstein).
Datorspēļu fanātiķi visā pasaulē atzīst Hitmenu par ļoti simpātisku varoni, ar kuru var konkurēt ja nu vienīgi oriģinālais ekscentriķis Sneiks no Metal Gear Solid. Un arī Hitmena darbības lauks daudziem iet pie sirds: viņam nav asiņaini jārosās pa kaut kādām armiju bāzēm, bet gan klusītēm un eleganti jāslepkavo luksusa hoteļos, uz parastas metropoles ielas, fešeneblos restorānos... Uzjautrinošs jaunums faniem šai spēlē bija arī galvenā varoņa ieroči: plikpaurainajam jeb gludi skūtajam Hitmenam bieži bija jāpārģērbjas, arī sieviešu kleitās, un bieži vien sliktos rupučus nācās novākt nevis ar iespaidīgu stroķi, bet - parastu virvīti (nožņaudzot), tā ka ne tikai 3D animācija, bet arī skaņu efekti spēlē bija krāšņi. Hitmens kopš savas dzimšanas piedzīvoja četrus "apgreidus": oriģinālversiju Hitman: Codename 47 2002.gadā nomainīja Hitman 2 - Silent Assasin, 2004.gadā tapa Hitman - Contracts, svaigākais ir 2006.gada produkts Hitman - Blood Money.
Lieki teikt, ka jaunie dāņu programmētāji kļuvuši populāri un stāvus bagāti. Tāpēc ir tikai loģiski, ka 2007.gada nogalē mēs iegūstam Hitman - The Movie. Agri vai vēlu dāņu Slepkavam vajadzēja izlauzties no labi dizainēta 3D, tomēr datora vai televizora ekrāniņa žņaugiem un tikt iemiesotam uz lielā ekrāna. Daļēji arī tāpēc, ka turpat, Dānijā, dzīvoja Hitmena spēles versijas balss autors - britu aktieris Deivids Beitsons. Vienu brīdi 2004.gadā pasaules kinotelpā norībēja pat doma, ka, patriotisku jūtu vadīts, Hitmena ekranizāciju veidos... Larss fon Trīrs. Tomēr, kaut arī pasaulslavenais režisors patiešām ir liels šīs spēles fans, droši vien Hitmens Trīra stilā, līdzīgi kā Trīra "pornofilma" un Vāgnera Nībelunga gredzens Trīra režijā, paliks nerealizēto projektu mapītē.
Kad 2005.gadā par Hitmenu ieinteresējās 20th Century Fox, producenti jau gara acīm redzēja Hitmena lomā Vinu Dīzelu. Aktierim pat "matu sasuka" - varoņa firmas zīme nebūtu jāmaina! Katrā ziņā mazpazīstamais Beitsons atkrita automātiski, jo citas kompjūterspēles ekranizācijas bēdīgā pieredze - Laras Kroftas II daļas (Kapeņu izlaupītāja, kurā Andželīna Džolija kopā ar tagadējo Džeimsu Bondu - Danielu Kreigu visai bezcerīgi vandījās pa Āfriku) ne sevišķi spožie komercpanākumi - pierādīja sen zināmo patiesību: ir gadījumi, kad pat zvaigzne nespēj izvilkt filmu. Un, kaut arī Hitmens atšķirībā, teiksim, no trulās spēles Doom, kurā tikai "močī un rāpjas pa līmeņiem", patiešām ir ar asprātīgu, ļoti kinematogrāfisku dramaturģiju, Fox producenti uzstāja gan uz zvaigzni, gan rūpīgu scenārija pārstrādi. Projekts ieklemmējās. Atkrita arī Vins Dīzels, jo izrādījās, ka reiz daudzsološais kolorītais "simpātiskais kačoks" no XXX seriāla tomēr nespēj pretendēt uz zvaigznes statusu. Pavīdēja Tomasa Džeina, Ārona Ekhārta (Mīlestības recepte) un pat Hjū Džekmena (X cilvēka Volverīna) kandidatūras.
Un tad nāca Besons
Taču tad pie projekta ķērās Eiropas ietekmīgākais producents - franču režisors Liks Besons, kuram ir savas intereses ASV kinotirgū un kuram, kā vēlāk izrādījās, dāņu datorspeciālisti ir draugi, kas ietiepās un Fox uzstādīja kaut ko maigam ultimātam līdzīgu: mēs, redz, gribam, lai filma tiktu filmēta Eiropā, lai tai būtu Eiropas producents, cilvēks, kurš patiešām pazīst vietas un cilvēkus, starp kuriem risinās filmas Slepkava/Hitman darbība. Besonam uzreiz bija arī sava režisora kandidatūra - 32 gadus vecais Ksavjē Žens, kuru producents raksturoja kā "nežēlīgu puisi ar ļoti labu humora un vēl labāku stila izjūtu". Par labu Ženam liecināja arī CV ar 48 veidotiem muzikāliem klipiem, galveno balvu Konjakas īsfilmu festivālā par policistu trilleri Agrā rītā un - pats galvenais! - ilga sadarbība ar Eiropas datorspēļu firmām, kurās viņš izstrādāja sižetus un vizuālās fiškas.
Attiecībā uz galveno - Hitmena jeb slepkavas nr.47 lomas tēlotāju Besons nolēma riskēt. Viņu ļoti bija iespaidojis kaut kur redzētais uzfilmētais darba materiāls Cietajam riekstam IV, kurā galvenā ļaundara lomā bija 39 gadus vecais Timotijs Olifants (ASV aktieris kļuva populārs ar TV seriālu Deadwood). "Es uzreiz jutu, ka šajā puisī ir intriģējoša neatbilstība starp viņa cinisko ārieni un, iespējams, pretrunīgu iekšējo pasauli, tāds zināms trauslums. Tas bija tieši tas, kas vajadzīgs Hitmenam - galu galā, viņš taču ir ne tikai auksti profesionāls slepkava, bet arī pilnīgs bārenis!" - tā Besons. Līdzīgi riskantu izvēli Besons ar režisoru izdarīja, par galvenā varoņa draudzenes lomas tēlotāju izvēloties Olgu Kuriļenko, ukrainieti, kura Parīzē veiksmīgi darbojas modes biznesā. (Interneta forumos par šo Besona izvēli tiek skarbi jokots, ka tik neatkārtojas Milas Jovovičas stāsts. Arī šī Besona mūza, sieva un galveno lomu tēlotāja režisora Besona labākajās filmās Piektais elements un Žanna d’Arka, ir ukraiņu cilmes modele, kuru Besons satika Parīzē...).
Galvenā Aģenta 47 pretinieka lomā ir brits Dagrejs Skots, teicams dramatiskais aktieris (Enigma, Riplija spēle). Filma tapa 12 nedēļās Āfrikā, Londonā, Pēterburgā. Par galaprodukta kvalitāti visai pārsteidzoši liecina kāds virtuāls fakts: pat IMDB forumā pirms kāda laika tika no biksēm ārā lamāts Besons un Olifants par "totālu neatbilstību spēles varoņa tēlam", bet tagad Hitman daudzmiljonu fanu pūļa vidū valda diezgan vienprātīgas emocijas. Un tā ir sajūsma!