Jaunas meitenes kails ķermenis tiek uztverts vieglprātīgāk, cilvēks ir pieradis redzēt visapkārt plikumus, viņš to pieprasa – internetā, televīzijā, veikalu skatlogos. Sabiedrība ekspluatē sievietes perfektu ķermeni, savukārt atkailinātu vīrieti uztver kā neķītrību. Vīrieša aktam nonākot uzmanības centrā kā mākslas darbam, cilvēki kautrējas,” saka izstādes autore Inese Kalniņa. Jeļena Glazova izstādē eksponē attēlus no apjomīgās sērijas “Sievietes identifikācija”, ko autore veido vairāku gadu garumā, ik pa brīdim fotografējot konkrētas sieviets. Dienas un mēneši iet, taču fotografēšanas princips paliek nemainīgs – modeles, nostatītas pret foto kameru, tiek dokumentētas ikdienišķos apstākļos. “Izstādē apmeklētāji tiek aicināti ne gluži meklēt atšķirības, ko ievieš laiks, bet apzināt savu cilvēcisko dabu, objektīvu informāciju tverot subjektīvi. Attēliem ir pievienoti komentāri, kas dažkārt mēdz mainīt fotogrāfijas vērotāja skatu uz sievieti, atklājot stereotipu un aizspriedumu ietekmi. Vai ziņas par grūtniecību, vīra bezdarbu vai prombūtni ārvalstīs maina modeles sejas izteiksmi vai skatītāja uztveri? Autores koncepcija, iespējams, raisīs vēl citu diskusiju – ne tikai „sieviete un sieva, meita, māte”, bet arī „mūsdienu fotogrāfija”,” atklāja A.Boluža.
Latvijas Fotogrāfijas muzeja izstāžu fokusā – vīrietis un sieviete
12.februārī Latvijas Fotogrāfijas muzejā tiks atklātas divas izstādes, kuru centrā ir vīrietis un sieviete, informē muzeja speciāliste Anda Boluža. Ineses Kalniņas fotoizstādes “Brīvās robežas. Vīriešu akti” centrā ir nevis kailums, bet modeļa personība. „Latviešu fotomākslas kontekstā vīriešu kailfoto atšķirībā no sieviešu aktu fotogrāfijām nav sevišķi izplatīta parādība.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.