Jau aprīļa sākumā Dailes teātrī tika uzņemts dziesmas videoklips, skatītāju vērtējumam tas tiks nodots tuvākajā laikā. Portāls diena.lv piedāvā ekskluzīvu ieskatu klipa tapšanas aizkulisēs.
“Deus Sex Machina” savu darbību aizsāka jau pagājušajā gadsimtā, kad tolaik vēl jaunie, daudzsološie mūziķi Andris Vilcāns un Juris Kaukulis apvienojās tam laikam šokējošā muzikālā projektā. Juri tagad visi pazīst ka grupas “Dzelzs vilks” līderi, savukārt Andris jau pirms vairākiem gadiem par savu dzīves vietu izvēlējies Kaliforniju, un mitinās aiz okeāna, reizēm parādoties arī dzimtajā pusē. Pēdējais Latvijā redzamākais Vilcāna darbs bija rokmūzikls “Drakula. Svešās asinis” Dž.Dž.Džilindžera režijā, un, tieši pateicoties tam, “Deus Sex Machina” atdzimusi jaunā veidolā — tagad grupā kopā ar Andri spēlē arī mūziķis, kas piedalās Dailes teātra izrādē, — Kaspars Grīnbergs.
Dziesma “Paliek klusāk” tapusi, kamēr Andris dzīvojis Latvijā — šeit uz vietas viņu noturējušas izrādes teātrī. Un arī jaunais videoklips tapa tieši Dailes teātra Mazajā zālē, kas filmēšanas laikā bija zaudējusi savu ierasto veidolu.
Dziesmas “Paliek klusāk” videoklipa režisors ir Roberts Rubīns, un ar viņu Vilcānam sadarbība izveidojusies, jau veidojot reklāmas rullīti mūziklam “Drakula. Svešās asinis”. Kā atzinis Andris, uz Rubīnu varot paļauties, un viņam ir tieši tik savdabīgs skatījums uz lietām, lai uzņemtu videoklipu savdabīgajai, Latvijas skatuvei neierastajai kompozīcijai, kur liriskās notis agresīvi pārmāc industriālas skaņas. Savukārt par klipa mākslinieku pieaicināts jaunais, taču jau ar skandalozu slavu apvītais Kristians Brekte. Arī šajā videoklipā manāms viņa raksturīgais rokraksts — bērnistabā novietotas lelles gāzmaskās, dzīvnieku izbāzeņi, turklāt varēs manīt arī eksponātus no viņa izstādes “Gastronoms”. Brekte velnišķīga bērneļa lomā parādīsies arī videoklipā. Kristians atzīst, ka darbs pie videoklipa viņam bijis izaicinājums, jo pirmo reizi ķēries pie šāda rakstura izpausmēm, turklāt laika arī esot bijis maz.
Īpaša loma videoklipā ir jaunajai aktrisei Kristīnei Belickai — kā saka Rubīns, viņa iemieso dzīves skaistumu, kam tomēr var paiet garām, to tā arī nepamanot. Šis būs pirmais lielākais projekts, kurā varēs novērtēt debitantes meistarību — līdz šim Kristīne kā galvenās lomas attēlotāja piedalījusies topošajā Ināras Kolmanes spēlfilmā “Mona”. Savukārt septembra beigās jaunā aktrise būs redzama Dž.Dž.Džilindžera iestudētajā izrādē "Nekrofils".
Rubīns atklāj, ka klipā tiek izstāstīts stāsts par vidi, kurā dzīvojam, un akcentēts, ka sekss ir visur — uz ielas, tramvajā, avīžu kioskos… Un bieži vien cilvēks, apjūkot no apkārt notiekošā, glābjas mākslīgi radītajā televīzijas pasaulē. “Palikt šeit vai doties prom,” tā saka Rubīns, lūgts pāris vārdos pastāstīt par galveno ideju, un piebilst, ka cilvēkam izbēgt no ikdienas ir sarežģīti, jo, pat cenšoties izkārpīties, viņš tiek nolikts atpakaļ. Turklāt, kā apgalvo režisors, laimīgu beigu būt nemēdz, arī šajā gadījumā. “Dziesmas tekstā tiek uzdots jautajums, kāda ir tā vide, kurā atrodies,” paskaidro A.Vilcāns, “un vai tā ir tā vide, kurā tev jāpaliek, kur tu īsti vēlies būt un kāpēc”.
Pavisam klipa filmēšana aizņēmusi divdesmit divas stundas, praktiski bez pārtraukuma, un Vilcāns īpaši uzteic režisora Rubīna un operatora Ulda Jaņča intensīvo pieķeršanos darbam — kā apgalvo Andris, viņi atļāvušies vien vienu četrdesmit minūtes garu pauzi. Tāpat paldies jāsaka pārējiem, kas nodrošinājuši veiksmīgu klipa uzņemsanu.
Skatuves menedžere – Rita Bērziņa
Grima māksliniece – Ivanda Šmite
Gaismas – Mārtiņš Kudinš
Dekorāciju tehniķis – Edgars Jansons