Teātra kritiķis Normunds Naumanis atzīst – piedalīšanās šajā festivālā latviešu teātriem ir ļoti nozīmīga. “Jāsaprot, ka Krievijā eksistē jēdziens “Lietuvas teātris”, kas asociējas ar režisoriem Eimuntu Ņekrošu un Oskaru Koršunovu, arī Igaunijas teātris jau ir kā jēdziens, kamēr Latvijas teātris līdz šim asociējies tikai ar Alvi Hermani (arī Zelta maskas laureātu) un Jauno Rīgas teātri. Ir ļoti svarīgi, ka bez Hermaņa parādās arī citi un uz mums sāk skatīties kā teātra ziņā interesantu valsti – ne velti Serebreņņikovs brauc iestudēt izrādes uz Latviju. Turklāt, ja snobiskā Krievija, kas joprojām dzīvo ar leģendu par labo krievu teātri, beidzot atzinusi latviešu veikumu, tas ir tikai apsveicami,” portālam Diena.lv atzina Normunds Naumanis. N.Naumanis ir pārliecināts – latviešu teātra izrādēm ir svarīgi nokļūt Eiropas teātra lielvalsts galvenajā nacionālajā teātra festivālā, kur savests labākais, kas sezonā bijis.“Neskatoties uz to, ka abas izrādes “Zelta maskā” piedalās ārpus konkursa, otrajā programmā “Maska Plus", kas ir informatīvā programma, piedalīšanās ir būtiska. Šīs programmas noskatīties brauc ārzemju festivālu direktori, kritiķi un menedžeri, lai redzētu mazās formas eksperimentālos darbus. Jāņem vērā, ka Krievijā ir spēcīgs dokumentālais teātris, tā dēvētais “Teatr.doc” – dzīvā runa, intevijas, monologi, tas, ko dara Alvis ar latviešu stāstiem. “Brīvības 36” varēs parādīt, ka arī Latvijā pastāv šādas formas,” pastāstīja N.Naumanis.
Naumanis: latviešu teātriem piedalīšanās “Zelta maskā” ir ļoti nozīmīga
2011.gada pavasarī jau septiņpadsmito reizi notiks Krievijas nacionālais teātra festivāls “Zelta maska”, šogad tā ārpuskonkursa programmā “Maska Plus” uzaicinātas piedalīties Liepājas teātra izrāde “Hanana” un Dailes teātra izrāde “Brīvības 36”. Programma “Maska Plus” tiks demonstrēta jau trešo reizi.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.