Pēckara aukstā kara apstākļos šim festivālam bija milzu spēks kā mākslas forumam, kurš spēja apvienot Rietumu un Austrumu bloka teātra meklējumus kopīgos svētkos un domu apmaiņā. Pārcietis Dienvidslāvijas iekšzemes karu un federālās valsts sabrukumu, tas turpina darbu. BITEF festivāls ir pazīstams gan kā jaunu vārdu atklājējs, gan kā jau atzītu mākslinieku jauno darbu eksponētājs.Šogad festivālā viesojas šveiciešu teātra meistara Kristofa Mārtālera izrāde "Platz Mangel", kas notiek kādā ļoti dārgā kalnu dziedniecības iestādē, kurā luksuss līmeņa pacienti tiek konfrontēti ar savu kailo būtību, kā tiešā tā pārnestā nozīmē. Vācu mākslinieka Heinera Gebelsa arī Šveicē izveidotais darbs "Stifters Dinge" ceļo cauri vai visiem iespējamajiem pasaules festivāliem. Un tā patiesi ir ļoti savdabīga teātra izrāde, kurai nav īsti līdzinieku mūsdienu teātra praksē - bez aktieriem, hiperrafinēts tehnoloģiskais brīnumdarbs, kas neliek domāt par tehniku, bet koncentrēties uz savā, skatītāja uztveres zonā ienākošo brīnumu blīvumu, izdzīvot teātri kā metafizisku piedzīvojumu.BITEF viesojas arī Alvja Hermaņa "Soņa", kā arī rafinētais mūsdienu politiskais teātris no Berlīnes "Deutsches Theater" - Dimitera Gotševa režisētie "Persi", kas vācu teātra žurnāla "Theater Heute" kritiķu aptaujā tika atzīti par gada labāko iestudējumu vācvalodīgā teātra telpā.
Lasiet vairāk: www.bitef.rs
Raksts tapis sadarbībā ar: ANOTHERTRAVELGUIDE.COM