Tas jau joks, bet īstenībā projekts par to, ko Latvija piedzīvojusi kopš 80.gadu beigām, ir aizraujošs. Tā pamatos burtiski pulsē ļoti liels darbs. Klausoties Ērika Niedras stāstījumā ir pilnīgi skaidrs, ka katrs teikums slēpj lielu izpēti, ka katram vārdam ir svars. Par spīti "Atgriešanās Eiropā" nopietnībai un vēsturiskajam fonam, šajā darbā izdevies apvienot satura dziļumu un tā pasniegšanas vieglumu. Stāsts par mums, strukturēts pa gadiem, ierauga gan lielos notikumus, gan aizkustinošus sīkumus – priekšmetus, modi, vājības, kļūdas. Beidzot vēsture tiek rādīta nevis atsvešinātā aizgrābtībā kā varoņsāga, kuras priekšā allaž liek klanīties, bet kā cilvēku rīcības, dažādu notikumu un emociju virkne. Rūpīgi piemeklētie hronikas kadri nevis atkārto jau pierastās vēstures uztveres klišejas, bet atrod jaunu sarunas veidu – cilvēcisku, siltu un interesantu. Aculiecinieku īsās atmiņas notikumus ierauga ar 20 gadu atstarpi un tiem piešķir pavisam citu nozīmi.
Ēriks Niedra ir viens no nedaudzajiem TV profesionāļiem Latvijā, kas spēj realizēt tik nozīmīgo narratora (tas varētu būt arī stāstnieks) lomu, jo viņš prot stāstīt, viņam pašam tas viss nesamāksloti interesē, viņš māk aizraut un uzrunāt. Niedra klejo gan pa čekas pagrabiem, gan Eiropas valstīm un savā raidījumā caur hronikas kadriem un priekšmetiskajām liecībām ved skatītāju sev līdzi. Te redzam atšķirību starp vadītāju, kas ceļ priekšā citu sagatavotus tekstus un scenārija daļas. Niedra ir iedziļinājies šajos notikumos, tos atlasījis un vienlaikus tos spēj ieraudzīt nedaudz no malas, viņš necieš no pašapziņas trūkuma, tāpēc ir pārliecinošs.
Nedaudz jautri jau brīžiem izskatās, kad Ēriks Niedra, līdzīgi kā superizmeklētāju komandas vadonis kādās bonda tipa filmās ar rokas mājienu vien no gaisa atsauc ekrānus ar cilvēkiem un notikumiem, bet tas vienalga ir šarmanti. Vietām gribētos, ka vairāk tiktu izmantota grafika un būtu skaidrs, kurā gadā, kur un kad filmēti konkrētie notikumi. Bet kopumā tas ir TV satura notikums, kas būtu pelnījis labāku ētera laiku – pulksten vienpadsmitos vakarā ir pagrūti uztvert tik informatīvi piesātinātu raidījumu, kas iekļauj arī trīs reklāmas pauzes.