Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +7 °C
Skaidrs
Otrdiena, 26. novembris
Sebastians, Konrāds

Atlīdzība par Imantas pedofilu: Labi nodomi, neveiksmīgs izpildījums

Tam, kurš "pirmais notvers vai sniegs ticamu informāciju par [Imantas] pedofila atrašanās vietu", pienāksies 1000 eiro un VIP abonements fitnesa klubā 1500 eiro vērtībā. Ar šādu paziņojumu klajā nākusi kompānija Akvalife un fitnesa akadēmija Sportima. Kaut gan nav šaubu, ka jāizmanto visi iespējamie līdzekļi, lai noziedznieku pēc iespējas ātrāk aizturētu, fakts, ka līdz ar naudas balvu atlīdzībā piedāvāts arī abonements, varētu norādīt uz ne pārāk veiksmīgu attieksmes sapīšanu ar mārketingu, portālam _Diena.

lv_ skaidro reklāmas jomas eksperti. Akvalife un _Sportima_ Dienai.lv norāda, ka ar šo akciju cenšas palielināt iedzīvotāju iesaisti noziedznieka meklēšanā, kā piemēru minot ASV pieredzi, kur atalgojums par policijai noderīgas informācijas sniegšanu strādā kā laba personīgā motivācija. "Tas var būt gan naudas atalgojums, gan kaut kas cits vērtīgs, ko mēs varam piedāvāt no sevis. Šajā gadījumā vēl – VIP abonements. Tā arī ir lieliska motivācija. Mērķis ir sniegt motivāciju, neitralizēt noziedznieku un pasargāt bērnus. Galvenais, lai cietušo skaits nepalielinātos," norāda Akvalife pārstāve Oksana Lee. Tomēr šādu smagu noziegumu gadījumā skaidri un publiski jānošķir atlīdzības izsludinātāja personīgā motivācija no mārketinga centieniem."Ļoti labi, ka cilvēk izrāda nostāju šādās situācijās un cenšas pēc iespējas vairāk iesaistīties un palīdzēt kopīga mērķa vārdā. Vai šis ir labākais veids - grūti pateikt. Viss atkarīgs no nodoma. Ja tā ir spontāna brīvas gribas izpausme, tas ir kas viens, ja tomēr mārketings, tad tas ir kategoriski nepieļaujami un neētiski. Ka tā labākajā interpretācijas gadījumā ir padumja attieksmes sapīšana ar mārketingu, liecina dāvanu karte balvā. Šādos brīžos ļoti jāpārdomā ko dara," uzskata Vīladns Associates valdes loceklis Ralfs Vīlands."Komentējot fitnesa kluba izsūtīto preses relīzi, var teikt, ka ētiska tā nav, taču muļķīga gan. Varbūt cilvēkiem bijuši tie labākie nodomi, taču savas atpazīstamības veidošana uz sabiedrības baiļu rēķina, izmantojot tik sensitīvu un klaji negatīvu notikumu kā pedofila uzbrukumi, var pamatoti aizvainot šajā situācijā iesaistītos,” skaidro sabiedrisko attiecību aģentūras Deep White valdes locekle un Latvijas Sabiedrisko attiecību kompāniju asociācijas prezidente Egle Klekere. Klekere arī uzsver, ka ar šādiem gājieniem uzņēmums var iešaut pats sev kājā. Fakts, ka uzņēmuma vārds izskan kontekstā ar noziegumiem, pēc Klekeres teiktā, "veido negatīvas asociācijas ar uzņēmuma zīmolu"."Šādi it kā sociāli atbildīgi paziņojumi nešķiet ne pamatoti, ne patiesi, drīzāk rada iespaidu, ka uzņēmums ne pārāk sekmīgi cīnās par klientu piesaisti un izmisīgi vēlas pievērst sev uzmanību," viņa piebilst. Jau vēstīts, ka policija strādā pastiprinātā režīmā, lai notvertu pedofilu, kurš Imantā pastrādājis vairākus smagus dzimumnoziegumus pret mazgadīgām meitenēm. No vīrieša noziedzīgajām darbībām cietuši četri bērni. Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes Kriminālpolicijas priekšnieks Andrejs Sozinovs ceturtdien žurnālistiem pastāstīja, ka pārbaudītas jau 119 personas, kas ir ļoti līdzīgas fotorobotos redzamajām. Imantā aktīvi darbojas arī iedzīvotāju veidotas patruļas.Tomēr Sozinovs uzsver – aizdomu gadījumā vienīgā pareizā rīcība ir nekavējoties zvanīt policijai, bet nekādā gadījumā nevajag censties aizdomīgus cilvēkus aizturēt pašiem. Jāizceļ arī nepatīkams fakts - vairāki zvanītāji par informācijas sniegšanu policijai pieprasījuši naudu.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē