Būtiski esot kaut pakāpeniski izveidot efektīvu ilgtermiņa modeli
VAS Latvijas Valsts ceļi aprēķinājusi, ka gada laikā katastrofāli slikto ceļu dēļ sabiedrībai tiek radīti dažāda veida zaudējumi 585 miljonu latu apmērā.
"Būvnieki ceļus būvē vai rekonstruē, atbilstoši izstrādātajam projektam, būvuzraudzības stingrā kontrolē, un jaunbūvju garantijas termiņš vidēji ir 5 gadi. Pērn Binders rekonstruētajai Zirņu-Ganību ielai Liepājā ir pat desmit gadu garantija. Ceļu būves process Latvijā neatšķiras no tā, kāds tiek realizēts Lietuvā vai Igaunijā. Atšķirība ir finansējumā. Ceļu būvnieki uzskata, ka sabiedrībai būtu arī jāzina, kā Baltijas valstīs atšķiras valsts autoceļu viena kilometra finansējums no valsts budžeta. 2012.gadā Igaunijā tie bija 7658latu, Lietuvā - 6536 latu, bet Latvijā - 2710 latu. Tā ir atbilde oponentiem, kuri Lietuvas un Igaunijas ceļus piesauc kā piemēru, no kā vajadzētu mācīties Latvijas ceļu būvētājiem," uzskata N.Luste.
Binders aicina valdību saskatīt brūkošos ceļus ne tikai kā ceļu būves nozares problēmu, bet visas sabiedrības nelaimi, jo Latvijas nodokļu maksātājiem esot tiesības beidzot saņemt to, par ko viņi pilnā apmērā vairākus gadus ir maksājuši, bet pretī saņēmuši niecīgu daļu.