Jaunievēlētajai CVK būs jāorganizē trīs vēlēšanas - 2013.gada jūnijā pašvaldību vēlēšanas, Eiropas Parlamenta vēlēšanas 2014.gada jūnijā un Saeimas vēlēšanas 2014.gada oktobrī. Tie ir tikai plānotie pasākumi, bet bez šiem plānotajiem pasākumiem iespējami arī neplānoti pasākumi - referendumi, ārkārtas Saeimas vēlēšanas un atsevišķu pašvaldību pirmstermiņa vēlēšanas, norāda Cimdars.
Tāpat objektīvu iemeslu dēļ būšot jāmaina kārtība, kādā tiek reģistrēti vēlētāji balsošanas iecirkņos referendumos un Saeimas vēlēšanās. Patlaban par vēlētāja piedalīšanos attiecīgajās Saeimas vēlēšanās tiek izdarīta atzīme viņa pasē, bet no šā gada aprīļa tiek ieviests vēl viens personu apliecinošs dokuments - elektroniskā identifikācijas karte (eID), kuru vēlētājs varēs izmantot balsojot. Vēlētājiem, kuri kā personu apliecinošu dokumentu izvēlēsies eID, nevarēs izdarīt atzīmi par piedalīšanos Saeimas vēlēšanās, tautas nobalsošanā vai parakstu vākšanā. Līdz ar to ir nepieciešams izveidot tādu sistēmu, kas nodrošinātu vēlētāju uzskaiti arī Saeimas vēlēšanās, tautas nobalsošanā un parakstu vākšanā neatkarīgi no tā, vai vēlētājs balso ar pasi vai personas apliecību.
Pēc Cimdara teiktā, tuvākajā laikā ir sagaidāma ļoti strauja evolūcija, kura mainīs vēlētāju reģistrēšanas kārtību, turpat no nulles tiks izveidota jauna sistēma, kas pēc daudziem parametriem ārēji izskatīsies tāda pati kā līdz šim. Vēlēšanu zīmes dizains nemainīsies. Vēlēšanu iecirkņu skaits nemainīsies. Tajā pašā laikā faktiski būs jauna sistēma, kuras viens no svarīgākajiem aspektiem būs vienveidīgums.
Patlaban vienveidīguma vēlēšanu organizēšanā nav, norāda CVK priekšsēdētājs. Līdzīgas balsošanas procedūras ir Eiropas Parlamenta un pašvaldību vēlēšanās. Līdzīgas balsošanas procedūras ir vērojamas Saeimas vēlēšanās un referendumos. Šo līdzīgumu nosaka arī tas, ka ir līdzīga balsotāju reģistrācijas kārtība.
Pēc Cimdara teiktā, rastos lielas jukas, ja vienlaikus būtu jārīko referendums un pašvaldību vēlēšanas. Referendumā, pēc pastāvošās kārtības, trīs dienas iepriekš, kā tas ir pašvaldību vēlēšanās, nevar balsot, savukārt referenduma dienā var balsot jebkurā vēlēšanu iecirknī, bet par pašvaldību var balsot tikai iecirknī savā deklarētajā dzīves vietā. Pēc Cimdara domām, varētu būt diezgan daudz cilvēku, kas šīs nianses neizprot, un viņiem šī vēlēšanu kārtība liktos ļoti sarežģīta un neizprotama, daudzi būtu neapmierināti. CVK uzdevums ir, pilnveidojot vēlētāju reģistrācijas sistēmu, unificēt vēlēšanu kārtību, lai visos balsošanas gadījumos būtu saprātīgi un vienādi noteikumi.