Viņaprāt, MTG galvenie iebildumi varētu būt par ierobežojumiem, kas attiecas uz monopola situācijas mazināšanu reklāmas tirgū.
Kā ziņots, KP ir atļāvusi darījumu, kurā MTG plāno pārņemt LNT, liecina neoficiāla informācija, ko apstiprinājuši vairāki neatkarīgi avoti.
Tiesa, atļauja dota, izvirzot stingrus nosacījumus, kas pagaidām netiek publiskoti. Līdz ar to nav zināms, vai MTG tiem piekritīs. Mediju koncerns, kura paspārnē jau darbojas kanāli TV3, TV6 un citi, par lēmuma saturu vēl oficiāli nav informēts.
Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) iepriekš norādījusi, ka darījumam neiebilst, ja televīzijas kanāli LNT un TV3 paliktu bezmaksas virszemes apraidē, saglabātu patstāvīgas ziņu raidījumu redakcijas un garantētu oriģinālsatura pieejamību.
Savus ieteikumus, kas jāņem vērā, izvērtējot šo darījumu, sniedza arī Latvijas Reklāmas asociācija.
NEPLP vēlējās, lai reklāmdevējiem būtu iespēja iegādāties reklāmu katrā kanālā atsevišķi pēc nediskriminācijas principa, proti, kanāli nevar tikt uzspiesti komplektā vai vairāku grupas kanālu izvēle nevar būt nosacījums labākai reklāmas cenai.
NEPLP arī uzskata, ka MTG regulāri - vismaz reizi ceturksnī - jāiesniedz neatkarīga, piemēram, aģentūras TNS Latvia veidota, mediju tirgus pētījuma dati par savās programmās ietverto Latvijā veidotā satura apjomu.
Mediju aģentūras Media House vadītājs Juris Liepiņš iepriekš sacīja, ka komerctelevīziju TV3 un LNT apvienošanās darījums būtiski ietekmēs reklāmas tirgu visās Baltijas valstīs.
"Reklāmas tirgū situācija ir ļoti komplicēta ieņēmumu krituma dēļ. Līdz ar to pēc tam, kad KP darījumu apstiprinās, var tikt palielināts komerctelevīziju reklāmas budžets. Tas var tikt panākts atsevišķu nosacījumu gadījumā, kurus reklāmas devējs var pieprasīt klientam. Arī zaudējumu samazināšana var tikt risināta, nevis samazinot administratīvos izdevumus, bet gan palielinot reklāmas cenas. Visticamāk, uz citu mediju rēķina," norādīja Liepiņš.