Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +4 °C
Apmācies
Sestdiena, 28. decembris
Inga, Irvita, Ivita, Ingeborga

LAMB prezidents: Nespēja nodrošināt riteņbraucēju maršrutus sabiedrībā provocē asas domstarpības

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
velotramvajs
v
Forši! Kad apnīk mīdīt pedāļus pa pielijušo asfaltu, bet māja vēl tālu, ņemu un krauju vellapēdu trolejbusā, un par brīvu vizinos kur gribu. Dubļi siltumā nožūst un turpat no riteņiem smuki nokrīt, nav vairs mājā jātīra pirms ievešanas balkonā. Ja kāds trolejbusā purpina par dubļiem nosmērētām biksēm, tam saku, lai tiek pats pie sava velosipēda, un arī kļūst par 'neaizskaramo' šudru.
velosektantisms
v
Tēlojot mačo, lielā ātrumā šloderējot pa gājējiem pilnu ietves vidu, brīžiem malu, brīžiem vidu, ar nereģistrētu velosipēdu bez numura un reizēm arī bez bremzēm, tātad bez pārkāpēja identifikācijas iespējas, ar varbūt pat no zagļa pirktu, vai paša zagtu, tie minētie 10% nekulturālie "velopēēdisti" padara arī visus normālos velobraucējus par nicināmiem uzbāzeņiem sabiedrības acīs. Ja reiz mērs būs pilns, un "velopēēdistus" sāks vienkārši sodīt tos uz vietas iekaustot, tad pirmie cietēji būs tieši godīgākie, jo tādiem vieglāk tikt klāt un noķert. Interesanti arī - cik ir atļautais ātrums, braukājot ar velosipēdu pa gājēju ietvi pilsētā, vai gājēju ielu piemēram Vecrīgā? Nezin kāds lobijs velobraukalēšanu sācis padarīt par svēto govi, itkā neviens vairs nevēlētos netraucēti un drošībā pārvietoties arī kājām, kā līdz šim?
Orests Silaalnis
O
Velosipēdisti nez kāpēc ir kļuvuši par "svētajām govīm"- visādu veloceliņu izbūvei tiek tērēti milzu resursi, bet nekādi papildus nodokļi no viņiem iekasēti netiek! Šo netaisnību vajadzētu likvidēt. Otrkārt- pabrauciet pa Jūrmalas šoseju- neskatoties, ka velosipēdistiem ir izbūvēts veloceliņš, viņi pārvietojas pa šosejas pirmo joslu. Tas pats vērojams uz Siguldas šosejas- ir tik lieliskas, asfaltētas nomales, bet viņiem, redziet, jābrauc pa pirmo joslu! Rīgā pa ietvēm viņi pārvietojas ātri un pilnīgi nekontrolēti, apdraudot gājējus. Un secinājums ir viens- velosipēdisti patērē milzu resursus, un viņus neviens un nekad nekontrolē un neierobežo viņu apdraudējumu gan gājējiem, gan autobraucējiem.
petja
p
Es kategoriski noraidu argumentu par to, ka velobraucējs kaut ko no nodokļiem nav nomaksājis. Es kā auto vadītājs esmu nomaksājis gadskārtējo transporta nodevu, kā arī visas akcīzes nodevas degvielā, no kā veidojas nauda ceļu būvei+remontiem. Kā pilsonis maksāju ienākumu + soc. nodokli, kā arī visus PVN. Kāpēc tādi kā Orests grib pieprasīt vēl papildus nodokļus no manis par ceļa lietošanu, kaut visu jau sen esmu kā auto vadītājs samaksājis???
  • 2
  • 2
Ieva> Gruz
I
Un gājējus tu arī trenkā tāpēc, ka šie ārzemju tupelēs staigā?
  • 3
  • 1
Gruz
G
Par tiem milzu resursiem, ko patērē riteņbraucēji. Katrs autobraucējs maitā ārējo tirdzniecības bilanci, jo pilnīgi par visu maksā naudu uz ārzemēm. Visi auto ražoti ārpus Latvijas. Visa auto degviela - ārpus Latvijas ražota un iepirkta. Taču velobraucējs atbalsta vietējos uzņēmējus un nopērk Erenpreis riteni. Velobraucējs ēd Latvijas zemnieka kartupeli un ruksīti. Visa nauda paliek Latvijas ekonomikā. Vai velo braucēji izdangā Latvijas šosejas un salauž asfaltu pilsētas ielās? Kā var apsūdzēt velo braucējus par to, ko dara auto???
  • 4
  • 2
gruz
g
Veloceliņš izbūvēts veloceliņš blakus Jūrmalas šosejai? Kur tas redzams? Vai tas ir 5m blakus šosejai? 10 m nostāk? Vai Gaiļa? Vai Repšēs? Vai Kalvīša valdība to izbūvēja? Pa brauktuvi nedrīkst braukt, ja blakus tai iet velo (nevis velo+gājēju) celiņš. Tāda blakus Jūrmalas šosejai nav!!! Un Siguldas šosejas nomales ir nelīdzenas, bedrainas un bieži autobraucēju pa logu izmestās alus pudeles tur guļ sašķīdušas lauskās, tādejādi apdraudot riteņu riepas. Mazliet iecietības un cieņas vienam pret otru vajadzētu!
  • 1
  • 3
Ieva
I
Bet ideja izbeigt automašīnu stāvēšanu ielu malās ir laba. Tikai, kamēr tās stāvvietas iekārtos, turklāt vēl Rīgā....
Ieva
I
Tai gājēju daļai vajadzētu būt tādai, lai divi normāla barojuma gājēji, kas katrs nes rokās vai uz pleca pa somai, varētu paiet viens otram garām, nesaskaroties, un negriežoties sāniski. Tad vietas sanāks arī bērnu un invalīdu ratiem, kas, protams, nevarēs braukt pa veloceliņiem...
leopolds
l
nedaudz cieņas vienam pret otru neskādētu!
leopolds
l
nedaudz cieņas vienam pret otru neskādētu!
dusmīgais zzk
d
Šobrīd apbalvojumu būtu pelnījis katrs riteņbraucējs, kurš nokāpj no riteņa un to stumj, šķērsojot neregulējamu gājēju pāreju kā to prasa likums, jo pamatā visi pārbrauc. ================================================================= Kad tas sviests beigsies. Es šogad pārstāju stumt velo pāri pārejām, jo vairākas reizes medijos dzirdēju info par to, ka likumi mainījušies un velo drīkst šķērsot pāreju gājēja ātrumā braucot uz divriteņa. Tagad šis Zvirbulis mani apsūdz bezatbildīgā rīcībā uz gājēju pārejām, kaut mani tikai šogad pārliecināja, ka likumi mainījušies. Vai nu mediji melo, jeb Zvirbulis kaut ko pārspīlēti muld.
dusmīgajam zzk
d
Šobrīd likums vairs neprasa, lai riteņbraucējsnokāpj no riteņa un to stumj, šķērsojot neregulējamu gājēju pāreju. To drīkst arī pārbraukt. Vienīgais nosacījums - braukt gājēja ātumā un pašam priekš sevis - pārliecināties, vai strauji netuvojas kāds stiprāks transporta līdzeklis.
  • 0
  • 0
gudrais
g
""šķērsojot neregulējamu gājēju pāreju"" šķersojot regulējamu gājēju pāreju - jūti atšķiribu?
  • 2
  • 0
NG
N
Pārdomātāk jāplāno veloceliņi, lai gājējiem tie būtu pēc iespējas mazāk jāšķērso. Piemēram Esplanādē veloceliņš iezīmēts taisni neskatoties ka ceļš iet ar līkumiem, bet gājējam ejot taisnā virzienā vairākas reizes nākas to šķērsot un gandrīz iet zigzagā.
L.
L
Kājāmgājējiem jau ir bīstami pārvietoties pa Rīgas ietvēm, jo tās ir aizņēmuši velosipēdisti, kuri bieži traucās ar lielu ātrumu no mugurpuses, neviens jau nedomā, ka vajadzētu pazvanīt, lai brīdinātu gājēju. Pietiek paspert soli sānis un būs sadursme. Vai tiešām tik grūti ierakstīt noteikumos, ka velosipēdistam, ja viņš tuvojas no mugurpuses, ir jābrīdina gājējs. Tā tas notiek visās normālās zemēs, kur ir NORMĀLI cilvēki.
Londona
L
The offence of cycling on the footway or pavement has been a fixed penalty offence since 1999. The penalty is a fine of £500 or a fixed penalty notice (FPN) of £30.1 The government has indicated that it will consult in summer 2012 as to whether this should be increased to £60.2
  • 2
  • 0
M
M
kad būsi bijusi kādā citā zemē, tad arī runāsi...
  • 0
  • 5
autobraucēja
a
es redzu problēmu apstāklī, ka riteņbraucēji klaji ignorē satiksmes noteikumus, un iedomājas, ka drīkst visu. un riteņbraucēju celiņu izveidošana problēmu neatrisinās, ja neskaitāmi riteņbraucēji kā līdz šim brauks pa braucamo daļu, kaut tur blakus ir veloceliņš - kaut vai kā skolas ielā. turklāt tas ir klajs un rupjš satiksmes noteikumu pārkāpums, bet policija neliekas ne zinis un klapē ar ausīm.
autobraucējai
a
Rupš noteikumu pārkāpums? Tas, ka velo brauc pa brauktuvi? Un velo ar savu ātrumu un masu apdraud dzīvību autobraucējiem? Kāpēc tad tas ir tik rupjš pārkāpums? Iedzer mazliet vīna un atslābsti no savas paštaisnības. Vai tiešām nekad nevienu noteikumu savā dzīvē neesi pārkāpusi?
  • 3
  • 2
autobraucēja>velobraucējam
a
paskaidrojiet lūdzu, kāpēc man ir iekšējas problēmas? vai tāpēc, ka es zinu satiksmes noteikkumus, vai tam ir kāds cits iemesls?
  • 0
  • 1
pilnīgs sajukums
p
Jūs acīmredzami neesat sapratusi, ar ko atšķiras velobraucēju braukāšana pa gājēju ceļiem vai brauktuvēm no autobraucēju braukāšanas pa gājēju ceļiem.
  • 2
  • 3
velobraucējs
v
Tik, cik Rīgā noteikumus pārkāpj autobraucēji, nepārkāpj neviens. Bet teksti: "tas ir klajs un rupjš satiksmes noteikumu pārkāpums, bet policija neliekas ne zinis un klapē ar ausīm" liecina, ka Jums ir iekšējas problēmas.
  • 3
  • 3
autobraucēja
a
es negānu visus. jūs sakiet - 10% ir bezatbildīgi. ja 10 % autobraucēju sāktu braukt pa gājēju ceļiem - tas būtu daudz vai maz?
  • 4
  • 0
Auto + velobraucējs
A
Nu nevajag visus velo braucējus gānīt. Tikai kādi 10% velobraucēju ir bezatbildīgi un nevienu neciena. Taču par velo celiņiem. Līdz šim Rīgā to gandrīz nemaz nav. Ir gājēju+velo celiņi, kas ir bezjēdzīgi no velo viedokļa, jo pa tiem joprojām slāj gājēji. Man velo nav stila atribūts, bet vasaras satiksmes līdzeklis, Man vajag 30km/h. Tas ir neiespējami uz gājēju+velo celiņiem - bīstami. Braucamā daļa ir vienīgā vieta pilsētā ātrumam. Man ir vadītāja apliecība. Es nebraucu pie sarkanajiem. Es cienu auto, sagaidu to pretī!
  • 4
  • 1
emils
e
NEREDZU NEKADAS DOMSTARPIBAS...SABIEDRIBA...PASLAIK ! ... tādējādi paverot iespēju salīdzinājumiem un labākās prakses meklējumiem Latvijas satiksmes drošībai. Foto: Dienas mediji... ...NU...NU... ...20 gadu pieredze satiksmes drošības procesu analīzē.... JA TU MILI , JA TU SKAITI LUGSNU, JA TU CIET - TAD TU ESI CILVEKS ! INDIESU PARUNA* 365 LAIMES ZIBSNI * ... apbalvojumu būtu pelnījis katrs riteņbraucējs, KAJAMGAJEJS VAI SKREJEJS, KA ARI SEDOSAIS VAI GULOSAIS , KADA STARPIBA , JA VIEN DOMAS IR TUR , KUR PASAM LABAK !
Pēteris
P
Problēmas, protams, ir: 1. Velosipēdisti pa trotuāriem nereti brauc ar nesamērīgu ātrumu. Tas ir bīstami. Vajadzētu atcerēties, ka trotuāra pamatsaimnieki tomēr ir gājēji. 2. Velosipēdisti, braucot pa trotuāriem, nereti iebrauc krustojumā, nepārliecinoties, ka otrs tāds pats neiebrauc krustojumā no tā trotuāra, kas aiz mājas stūra nav redzams; 3. Autobraucēji, izbraucot no vārtrūmēm, dara to pārāk strauji, līdz ar to sadursme ar pa trotuāru braucošu velosipēdistu ir tikai laika jautājums; 4. Pats muļķīgākais, ka 3.punktā minētajās situācijās tiek apdraudēti arī bērni, kuriem trotuārs ir piemērotākā velobraukšanas vide (ja neskaita parka celiņus); 5. Braucot ar velo pa brauktuvēm, nopietns apdraudējums rodas, apbraucot stāvošus transportlīdzekļus. Tieši šīs situācijas spiež velosipēdistus arvien vairāk izvēlēties trotuārus. 6. Neraugoties uz to, ka trotuāra pamatsaimnieki ir gājēji, būtu labi, ja, strauji mainot pārvietošanās virzienu, viņi nedaudz paskatītos, vai tur kāds nebrauc.
  • 2
  • 0
Ļoti, ļoti, ļoti daudziem autovadīt
Ļ
Ļoti, ļoti, ļoti daudziem autovadītājiem ir jāpārsēžas uz velosipēdiem. Tad Rīgā kļūs vieglāk elpot!
  • 1
  • 1
emīl!
e
ej ārstēties! un strauji - citādi būs par vēlu!
  • 10
  • 1

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē