"Attiecībā uz negodīgiem komersantiem, PTAC "netur sveci zem pūra" un publisko izdotos lēmumus, kas ir pieņemti par interneta veikaliem, kas ir bijuši negodprātīgi, piemēram, www.ebaby.lv, www.helloriepas.lv, www.orangelife.lv - šo interneta tirgotāju dēļ patērētāji ir cietuši daudzus simtus un pat tūkstošus latus lielus zaudējumus," norādīja S.Gertmane. PTAC pārstāve arī ieteica SIA OpticLab iepazīties ar PTAC pieņemtajiem lēmumiem, kas visiem ir pieejami PTAC mājas lapā www.ptac.gov.lv, sadaļā PTAC lēmumi.
"Attiecībā uz mūsu kampaņu un tajā paustajiem ziņojumiem: fakts, ka PTAC aizvien vairāk cilvēki sūdzas par internetā veiktiem pirkumiem, ir neapstrīdams, jo sūdzību skaits audzis vismaz četras reizes. Izskaidrojumi ir dažādi, gan tas, ka patērētāji iepērkas internetā aizvien vairāk un biežāk, gan arī tas, ka interneta videi kā iepirkšanās platformai ir sava specifika un riski," atzina S.Gertmane.
Viņa arī minēja, ka ļoti daudzos gadījumos interneta veikalos tiek veikta priekšapmaksa, kas nozīmē, ka uzņēmējs saņem 100% priekšapmaksu par preci vai pakalpojumu, un tālākais bieži vien ir atkarīgs no uzņēmēja godaprāta. PTAC pieredze rāda, ka ne visi uzņēmēji ir tik godprātīgi un piegādā preces. "Šeit arī jāņem vērā, ka kampaņā runājam gan par iepirkšanos Latvijā, gan ārzemēs, kur riski ir vēl augstāki," piebilda S.Gertmane.
Viņa uzsvēra, ka šīs kampaņas viens no galvenajiem mērķiem ir sniegt izsvērtu un objektīvu informāciju - gan par interneta iepirkšanās priekšrocībām, gan arī par riskiem, lai patērētājs pieņemtu uz vispusīgu informāciju balstītus lēmumus.
"PTAC būtu ļoti gandarīts un gatavs iesaistīties, ja uzņēmēji pēc savas iniciatīvas veidotu sistēmas un par noteiktu kritēriju ievērošanu interneta veikaliem piešķirtu uzticības zīmes (trust marks), kas jau tiek darīts daudzās citās valstīs, piemēram, Euro - Label, un kas patērētājiem ir labs ceļvedis, izdarot izvēli," sacīja PTAC pārstāve.
"Ieteikums PTAC - nevis biedējiet sabiedrību, ka iepirkties internetā ir nedroši, bet gan saņemieties drosmi un pasakiet, kuri interneta veikali krāpj savus klientus, vai rīkojieties vēl progresīvāk un atbildīgāk. Sāciet sertificēt Latvijas interneta veikalus, un dodiet atzinumu, kuri interneta veikali ir droši!" uzsvēra Manaslecas.lv pārstāvis Mārtiņš Kossovičs.