Marno J, kam šādu funkciju veikšanai pat neesot licences, portālu Diena.lv informēja Rēzeknes Autobusu parka (RAP) valdes priekšsēdētāja Svetlana Smue.
RAP norāda, ka uzņēmuma Marno J "šī brīža veiktās aktivitātes pasažieru pārvadājumu organizēšanas jomā apdraud pasažieru dzīvības".
"Steigā pieņemot lēmumus par labu vienam uzņēmumam un neieklausoties pārvadātāju viedoklī, tiek bruģēts ceļš uz augstākiem autoostas pakalpojumu izcenojumiem, kā rezultātā no valsts būs nepieciešamas lielākas dotācijas vai arī pasažieru pārvadātāji būs spiesti paaugstināt biļešu cenas," uzskata S.Smule.
"Rēzeknē ir izveidojusies absurda situācija – Rēzeknes dome autoostas funkcijas ir uzticējusi uzņēmumam, kam nemaz nav licences. Saskaņā ar likumdošanu tas ir pretlikumīgi, jo auto ostas operatora pakalpojumu funkcijas var veikt tikai uzņēmums, kuram Satiksmes ministrija ir izsniegusi licenci. Tiesa, šobrīd ar Rēzeknes domes svētību tiek ātri "sakārtotas" lietas, lai veicinātu, ka SIA Marno J un ar to saistītais uzņēmumam SIA Rēzeknes Autoosta saņemtu šo tik vajadzīgo operatora licenci," norāda S.Smule.
Tāpat Rēzeknes Autobusu parka pārstāvji uzskata, ka, pretēji solījumiem attīstīt autoostu, "vienīgais, ko uzņēmums paveica - noasfaltēja pasažieru iekāpšanas un izkāpšanas laukumus, neizveidojot pašas platformas. Līdz ar to šobrīd ir liela noasfaltēta teritorija ar haotisku satiksmes organizāciju, kas nozīmē, ka jebkurā brīdī kāds no pasažieriem var pakļūt zem braucoša transportlīdzekļa riteņiem."
"Bīstamība un neprofesionalitāte ir iemesls, kāpēc AS Rēzeknes Autobusu parks jau atteicies iebraukt šajā teritorijā, bet pagaidām uzņem pasažierus no turpat esošās pieturas pie Universālveikala," saka S.Smule.
RAP pārstāvji norāda, ka SIA Marno J iegādājās pilsētas autoostas teritoriju pirmskrīzes laikā ar mērķi attīstīt vērienīgu tirdzniecības centru, kuram cilvēku plūsmu nodrošinātu arī autoostas pasažieri. Diemžēl līdz ar ekonomiskās krīzes valstī iestāšanos uzņēmuma plāni mainījās.
"SIA Marno J tiešā darbības joma ir nekustamo īpašumu attīstīšana. Ir skaidrs, ka uzņēmums nodibināja saistīto uzņēmumu SIA Rēzeknes autoosta tikai ar vienu mērķi – iegūt autoostas operatora licenci, lai kaut kādā veidā mazinātu zaudējumus un iegūtu finansiālu labumu no autoostas teritorijas, kas ir tās īpašumā. Interesanti, ka Rēzeknes domes vadība steidz atbalstīt SIA Marno J jauno biznesu, neskatoties uz daudzu pasažieru pārvadātāju izteiktajiem iebildumiem par uzņēmuma kompetences trūkumu, solījumu par autoostas modernizāciju nepildīšanu un bažām, ka tiek bruģēts ceļš uz tarifu paaugstināšanu par sniegtajiem pakalpojumiem. Vēl arī uzmanīgus dara fakts, ka pēc likumdošanas autoostas operators var noteikt savu pakalpojumu izcenojumus, proporcionāli sadalot uz pasažieru pārvadātājiem tā izdevumus. Respektīvi, ja nav komercobjekti, tad ir skaidrs, ka izdevumi par vērienīgajiem iecerētajiem rekonstrukcijas plāniem, ja šoreiz solījumi par tiem tiks izpildīti, gulsies uz pārvadātāju pleciem," norāda S.Smule.
Rēzeknes Autobusu parks: Tiek bruģēts ceļš tarifu paaugstināšanai
Rēzeknes dome vēlas pilsētā atdot autoostas pārvaldnieka funkcijas nekustamo īpašumu attīstītājam SIA
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.