Matīss skaidroja, ka valdība otrdien 4,5 stundas analizēja visus šī investora piesaistes aspektus, runājot gan par drošību, gan par ekonomisko situāciju. Rezultātā izlemts, ka minētais Vācijas investors tiks piesaistīts uz laiku, lai īstenotu investīciju plānu un aviosabiedrības flotes maiņu. Matīss telefonintervijā LTV Rīta panorāmai sacīja, ka "lēmums bija ļoti smags un izsvērts, un vienīgais, kas uz šo brīdi bija pieejams".
Viņš norādīja, ka pašlaik situācija airBaltic ir stabila, taču ir nepieciešams atjaunot floti, tāpat nepieciešamas arī jaunas lidmašīnas, līdz ar to, šāds lēmums bija jāpieņem. Turklāt līgumā ar Vācijas investoru ir uzdots iestrādāt punktu, ka akcijas no Montāga-Girmesa "ir iespējams atpirkt kaut vai nākamajā dienā, ja atrodas stratēģiskais investors".
Līdzās tam noritēs darbs arī pie stratēģiskā investora piesaistes. Ir dots uzdevums divu gadu laikā atrast stratēģisko investoru, pēc tam aviosabiedrībā ienāks stratēģiskais investors un tiks atpirktas lidsabiedrības daļas, ko iegūs finanšu investors.
Uz jautājumu, vai ir jau nojausma, kurš varētu būt stratēģiskais investors, satiksmes ministrs skaidroja, ka sarunas jau ir bijušas ar daudziem investoriem, taču galvenais šķērslis ir negatīvais aviosabiedrības pašu kapitāls - mīnus 75 miljoni eiro, kas ir būtisks traucēklis.
Kā ziņots, valdība atbalstīja Prudentia atrasto nacionālās aviokompānijas airBaltic finanšu investoru, Vācijas uzņēmēju Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu, kurš par 52 miljonu eiro ieguldījumu iegūs 20% airBaltic akciju. Savukārt valsts aviosabiedrībā ieguldīs 80 miljonus eiro.