"Visticamāk, ka vilcieni būs jāpērk, tikai jautājums, cik daudz, kādi un kurā gadā. Un tas, visticamāk, būs aizdevums no Valsts kases vai galvojums. Vai tādā vai tādā veidā, bet tas pašlaik nav dienas kārtībā šobrīd. Tieši no budžeta mēs tiešā veidā nevaram tik lielas summas atlicināt. Acīmredzot, Pasažieru vilciens (PV) ņem aizdevumus no bankām un no valsts puses šim galvojumam jābūt, kā tas parasti tādos lielos projektos ir," radio sacīja A.Vilks.
Viņš uzsvēra, ka "tas nav šī gada jautājums". "Jāraugās būs - vilciena parks būs jāmaina. Ja mēs runājam par modernizāciju un taisāmies peronus iekārtot un daudzas citas lietas, tad skaidrs, ka vilcieniem jābūt modernākiem un pasažieru plūsmu palielinātu. Ja mēs arī elitrificējam līnijas, tad jādomā par vagoniem uzreiz automātiski," atzina ministrs.
Jau ziņots, ka vērienīgāko iepirkuma konkursu Latvijā PV izsludināja 2009.gada decembra sākumā. 2011.gada martā Eiropas Komisija apstiprināja Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda (KF) lielo satiksmes nozares projektu par Rīgas piepilsētas dzelzceļa pasažieru pārvadājumu sistēmas modernizāciju un dīzeļvilcienu ritošā sastāva atjaunošanu, un no projekta kopējām izmaksām KF finansējums ir 100 miljoni latu.
Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tika plānotas 144 miljonu latu apmērā, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums būtu 100 miljoni latu, bet PV līdzfinansējums šī projekta īstenošanai būtu 44 miljoni latu.
Savukārt otra līguma daļa paredzēja šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā. Kopumā līguma vērtība ir 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu). Jaunajiem vilcieniem vajadzētu būt saražotiem līdz 2015.gada augustam.
Pagājušā gada 3.oktobra naktī tika paziņots, ka vienošanās starp PV un CAF par jauno vilcienu iegādi nav panākta.
Kā vēstīts, PV un CAF sarunas mediācijas procesā beigušās bez rezultāta, jo pusēm nav izdevies panākt vienošanos par mierizlīgumu.
Savukārt 2.aprīlī valdība konceptuāli vienojās par vilcienu iepirkumā neizmantotā Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējuma pārdali par labu citiem ar dzelzceļu saistītiem projektiem. Plānotie projekti vēl būs jāsaskaņo ar Eiropas Komisiju (EK) un tad jāpieņem atsevišķs lēmums, pēc valdības sēdes žurnālistiem sacīja Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretāra vietniece attīstības jautājumos Ilze Aleksandroviča.