Laika ziņas
Šodien
Migla
Svētdiena, 6. oktobris
Monika, Zilga, Zilgma

Kovaļevska: Operdziedātājiem jābūt kā sporta zirgiem - skaistiem un gataviem

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
...
.
ir jau arii kaa zirgi un govis
j
j
ĻOti izdevies Sestdienas numurs, ar interesi izlasīju gandrīz visu. Visspilgtākie raksti un varoņi - apburošā operdziedātāja Kovaļevska un noslēpumainais tēlnieks Diners. Paldies veidotājiem par aizraujošo lasāmvielu manām brīvdienām!
K-K
K
... Annele, ar 'agenturam' nosledz specifisku kontraktu, pec maksliniekam un agenturai pienemamas grafikas, ari agenturas maina ... pec vajadzibas ... bet viss jau atkarajas no spejam ...
Annele
A
Komentētāji, lielie ''speciālisti'', laikam neko nav dzirdējuši par tādu lietu kā aģentūrām un par to, ka māksliniekiem jebkuri plāni vispirms ir jāsaskaņo ar savu aģentu!!! Šāda līmeņa dziedātāji NEKO neizlemj paši, tur nedarbojas ''es gribu vai negribu'' , bet viss ir strikti saskaņots!
Tā gan!
T
Protams, jo šāda līmeņa solistu grafiki tiek plānoti gadiem uz priekšu, tāpēc dziedātājiem jārīkojas saskaņā ar noslēgtajiem līgumiem. Un tomēr... Tikai bez pārspīlējumiem - tā tomēr nav ne verdzība, ne dzimtbūšana. Maija Kovaļevska pati kaut kādā intervijā teica, ka esot apmierināta ar savu tagadējo aģentūru, jo tā ļoti ņem vērā viņas kā dziedātājas vēlmes. Arī Aleksandram Antoņenko reiz vienā intervijā jautāja, ko par to, ka viņš Latvijā braukā pa lauku baznīcām un uzstājas ar latviešu komponistu dziesmām, saka viņa aģentūra. Un Aleksandrs Antoņenko atbildēja, ka no darba (tātad no aģentūras noslēgtajiem līgumiem) brīvajā laikā viņš drīkst darīt, ko grib. Skaidrs, ka neviens nelauzīs līgumu ar Metropolitēnu vai Vīnes operu, lai nodziedātu LNO, bet, ja LNO var nodziedāt kaut ko starp saplānotajiem darbiem, nedomāju vis, ka šīs aģentūras māksliniekiem to kategoriski aizliedz.
  • 3
  • 0
K-K
K
...Apskaidrojiet ... katram maksliniekam ir vajadzigs specigs EGO, un operdziedatajam zaudet to, pirms neatgriezami tiek sasniegta tehniski nostadita balss , pieredze, un no tas pasparlieciba, ka ari slava, kas sagada pietiekamu honoraru izdzivei PLASAKA LOKA, ir MULKIBA, JO LIDZ AR TO PAZUD PASCIENA ! ... KADREIZ PIETIEK AR NEPARDOMATU IZTEICIENU, NO KADAS AUTORATIVAS , NESIMPATISKAS PERSONAS LAI SAKTOS SARUGTINAJUMS ,KAS PALIEK UZ MUZU, VAI IESAK CELU UZ KARJERAS BEIGAM DZIEDONIM/EI PALIEKOT SADA NEGATIVA VIDE .... UN ES NEZINU CITU PROFESIJU, KUR AIZKULISES SPELITES BUTU TIK NEZELIGAS ....
Jā - klavierei
J
To visu var turpināt, jo katrs no mums zin, ka Garančas māte bija vadošā vokālā pedagoģe LMA, ka toreiz jau figurēja Luste, kas NEKO nespēja iemācīt nevienam, bet bija katastrofāli nepieciešams Karlsonam, jo bija gatavs "uz visu", tāpēc arī Kristīni Opolais neuzņēma LMA...,ka operā Maijai darba nebija pavisam noteikti u.t.t. Viņas pasaules mēroga karjeraun slava ir neapšaubāma, neatkarīgi vai te raksta, neraksta, runā, nerunā, apbalvo, neievēro u.t.t. Nelsona vecāki ir visiem zināmi mūziķi, kas parūpējas arī par vedeklu Kristīni Opolais. Maijas ģimenē nav zināmu vai nezināmu mūziķu. Fakts gan ir tas, Doma zāles pēdējā koncertā, kas bija pārpildīts līdz pēdējam, Maija dziedāja tik fantastiski, ka varbūt pat pārspēja savas konkurentes. Diemžēl šovasar Antoņenko koncerts Domā bija...pustukšs, bet viņa dziedātās latviešu komponistu dziesmas ir neaizmirstamas, jo ar tādu balsi un TIK muzikāli tās dziedāja vienīgi Zābers...
Klaviere
K
Par to, kāpēc Maija Kovaļevska nekad nedzied operā, ļaudi melš visu ko. Pašas Maijas Kovaļevskas oficiālā versija par LNO, ko viņa pateica preses konferencē 2005. gadā pirms devās skoloties pie leģendārās operdziedātājas un vienas no atzītākajām pedagoģēm pasaulē Mirellas Freni, bija šāda: ""Tas nenozīmē, ka man nekas nav piedāvāts, bija, piemēram, iespēja dziedāt Jenūfā, bet es atteicos," stāsta Maija Kovaļevska, "šai ziņā pilnībā paļaujos uz savas pedagoģes M. Freni viedokli, un viņa teica, ka manai balsij šādas nopietnas lomas pagaidām vēl nav piemērotas – vēl kāds gadiņš jāpastrādā. Pasaules praksē ir daudz piemēru, kad, pārāk ātri uzņemoties sarežģītas partijas, jauni operdziedātāji sabojā balsi un līdz ar to karjeru. Tas man lika atteikties, un te nav nekādu zemtekstu. Vienkārši situācija ir tāda, ka mūsu operas repertuārā šobrīd nav man piemērotu lomu, bet tas nenozīmē, ka es nedziedāšu nākamajā sezonā. Mans mērķis ir dziedāt Latvijā un veidot arī internacionālu karjeru."" (Vēl kāds gadiņš jāpamācās, 08.03.2005., Arno Jundze, NRA) Tiesa, pēc tam gan pāris reizes Maija vēl parādījās uz LNO skatuves: kā Liu Dž. Pučīni "Turandotā" un kā grāfiene tajā atbaidošajā bulgāru režisores Mocarta "Figaro kāzu" iestudējumā 2006. gadā, kurā laikam pilnīgi visiem personāžiem bija paredzēts gandrīz nemitīgi uz skatuves imitēt drātēšanos it īpaši dziedamo āriju laikā. Runā, ka Maijai esot bijis līgums dziedāt četrās "Figaro kāzu" izrādēs, bet viņa esot nodziedājusi tikai vienā (pirmizrādē) pašās sezonas beigās, jo pēc tam it kā esot saslimusi. Drīz pēc tam tajā pašā vasarā Maija Kovaļevska uzvarēja, iespējams, visprestižākajā starptautiskajā operdziedātāju konkursā Operalia un viņas karjera sāka virzīties uz priekšu galvu reibinošā ātrumā - sekoja triumfāla debija Mimi lomā "Bohēmā" Metropolitēna operā, piedāvājums dziedāt turpat Eiridīki, līgumi vēl uz citām lomām, debijas Vašingtonā, Sanfrancisko, Tokijā, Zalcburgas operas festivālā ar neiedomājami grūto Terēzas partiju H.Berlioza operā "Benvenuto Čellini", kura ar steigu bija jāapgūst, koncerts ar Bostonas simfonisko orķestri un Džeimsu Levainu pie diriģenta pults... Kas to lai zina, kāpēc patiesībā Maija tā arī nenodziedāja tās trīs pēc līguma vēl paredzētās "Figaro kāzu" izrādes LNO. Vai nu tāpēc, ka vairs nebija iespējams saskaņot kalendāru, jo jāpiekrīt, ka kopš 2006. gada vasaras viņa kļuva nesalīdzināmi aizņemtāka, nekā pirms tam, vai varbūt viņai tomēr bija principiāli iebildumi pret "Figaro kāzu" režisorisko traktējumu. Ļaunas mēles Jums teiks, ka LNO viņai it kā esot samaksājusi uz priekšu par šīm vēl nenodziedātajām izrādēm un naudu tā arī nekad nav dabūjusi atpakaļ... Lai nu kā, mēs nezinām, kas bija rakstīts līgumā. Domāju, ka mēs tā arī nekad neuzzināsim patiesību, bet skaidrs ir viens - kopš tās vienīgās "Figaro kāzu" izrādes grāfienes lomā Maija Kovaļevska nekad vairs nav dziedājusi LNO. Cik zināms, ir bijuši mēģinājumi no LNO puses viņu sarunāt kādai izrādei vai koncertam un viņa arī nesaka "nē", tikai atstāj virzīt visas lietas savai aģentūrai, kura tad arī LNO prasa tās pašas summas honorāros, kā tad, kad Maija dzied Metropolitēnā, Koventgārdenā, La Skalā vai Vīnes operā, kas, protams, ir dārgi. Tomēr nedomāju vis, ka tādus pašus honorārus ar aģentūras starpniecību Maija Kovaļevska prasa arī Dainim Kalnam par savu uzstāšanos Siguldas operas svētkos. Pagājušajā gadā Maija kopā ar ērģelnieci Ivetu Apkalnu sniedza labdarības koncertu Rīgas domā. Tātad tas nav ne strauji attstījies snobisms, ne šausmīga naudas kāre. Un, ja vien Maija tiešām pati gribētu dziedāt LNO, tad arī to darītu, apejot savu aģentūru un piedāvājot Latvijai piemērotākas cenas, kā to noteikti dara Aleksandrs Antoņenko, Marina Rebeka un Kristīne Opolais, kad dzied LNO. Tur ir kaut kas cits. Kas? Jūs drīzāk dzirdēsiet LNO un Žagara atbalstītāju viedokli, nekā pašas Maijas veidokli. Vienīgais, kurš par to ir izteicies no Maijas pozīcijām, ir Dainis Kalns, kuram gan ir zināma tendence sabiezināt krāsas un nosliece uz vispārākajām pakāpēm, lai par ko viņš nerunātu, tāpēc arī šeit uzmanīgi - pirms vēl bija sākusies Maijas starptautiskā karjera un neviens vēl nezināja, ka viņa kļūs par to, kas viņa ir tagad, Žagars viņai it kā esot teicis: "Ja nemāki padziedāt, tad varbūt vismaz iemācies spēlēt kādu mūzikas instrumentu". Tas ir zināms tikai Daiņa Kalna atstāstā, taču zinot Žagara zināšanas mūzikas jomā, šķiet caurcaurēm iespējami. Turklāt nevar nepamanīt arī to, ka Latvijas Radio 3 (Klasika) diezgan vēsi izturas pret Maiju un viņas panākumiem, ja salīdzinām ar Elīnu Garanču vai it īpaši Kristīni Opolais. Jā, ir intervijas un translācijas, taču Latvijas Radio nekad neko viņas sakarā, piemēram, nav izvirzījusi kā gada notikumu. Maija nekad pa visu šo laiku, kopš ir devusies dziedāt uz ārzemēm, nav pat bijusi nominēta Lielajai Mūzikas balvai. Jums šķiet pareizi, ka par vienu solokoncertu LNO vai uzstāšanos Dvoržāka operā "Nāra" Bavārijas operā (labi, labi, viņa tur tiešām bija ļoti spilgta) Kristīni Opolais ne tikai nominē, bet arī apbalvo ar Lielo Mūzikas balvu, bet Maijas panākumi Operalia konkursā (pirmā vieta - augstāk vairs nav kur), Zalcburgas festivālā ar pilnīgi ekstātiskām atsauksmēm ārvalstu presē utt. nav bijuši pat nominācijas vērti? Tur ir nepārprotami skaidra attieksme no Latvijas akadēmiskās mūzikas aprindu puses. Viņa gan tāda nav vienīgā - šķiet, ka arī Aleksandrs Antoņenko nav izpelnījies lielu ievērību šajā ziņā. Redzēsim, kā turpināsies Marinas Rebekas pieņemšana savējo pulciņā, jo viņa, kaut arī no Latvijas, tomēr mūzikas izglītību un karjeru ir guvusi un veidojusi pilnīgi ārpusē, bet ieradās šeit jau kā nopietnus panākumus guvusi dziedātāja. Lai nu kā, skaidrs ir viens, ka pasaules mērogā visi šie nosauktie mūsējie savu ir pierādījuši un turpina pierādīt, tāpēc tādas atzinības no Latvijas puses ir ne vairāk kā sirds sildīšanai un saiknes saglabāšanai ar Latviju.
Apskaidrojiet,
A
kāpēc Maija nedzied Operā? Vai tas žagara pirksts?
Lūdzu!
L
Nevis Žagara pirksts, bet bankrots... Vnk nevar atļauties samaksāt tādu astronomisku summu!!!
  • 2
  • 3
K-K
K
... Gandriz bez iznemumiem, labakie pasaules operdziedoni nak no sportistu vai gimene veseliga jaunibas darba vai aktivitate pavadita laika. It seviski svariga ir sirds un elposanas sistemas atiste jauniba, peldot vai skrienot ... ... Izlietojot sos dabas davato vai atistito atributu uzkrajuma ar nepardomatu skerdesanu un neturpinot to pildinat, dziedatajam nozime atras karjeras beigas ! ... Un rets kurs/ kura var atlauties but topa vienmer ... tamdel jau 'primadonam' neatliek nekas cits ka izveleties karjerai pieticigu un bagatu partneri vai uzsakt gimenes dzivi, lai nenonaktu veco lauzu nabagmaja ar neko vairak ka skaistam atminam ... . .. Ja tiesam, si ir profesija kuras nezelibu reti kads no modernas muzikas skanu razotaju matrices diletantiskiem parpilditajiem vairs vspej izprast. ... Nu ta ... no pieredzejumiem ... ... Visu labu dziedonei ...tikai jaatceras fakts, ka vienmer jabut gudrai izvelei, un pec pasapzinas, jo ne jau visi sodienas gribetaji 'dziedas pie kapa malas', ka medz teikt tauta !!!!
Žēl gan...
Ž
Tā būtu gribējies redzēt un dzirdēt šo krāšņo parādību "Traviatā"... :(( Vai būs vēl kāda cita reize, kad viņa būs gatava to dziedāt Latvijā un kad tas arī tiešām īstenosies? Varī būs jābrauc maijā uz Vīni?

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

Žurnāla "SestDiena" publikācijas

Vairāk Žurnāla "SestDiena" publikācijas


Aktuāli

Saruna pie kafijas aparāta

Māris Žigats (53) gatavojas grupas Pienvedēja piedzīvojumi 30 gadu jubilejas koncertam 11. oktobrī un veido jaunu albumu par atkarībām, kuru mūsu dzīvē ir krietni vairāk nekā tikai tās, ko visbiežāk ...

Šonedēļ SestDienā

Vairāk Šonedēļ SestDienā


SestDienas salons

Vairāk SestDienas salons


Pasaule

Vairāk Pasaule


Politika

Vairāk Politika


Tēma

Vairāk Tēma


Pieredze

Vairāk Pieredze


In memoriam

Vairāk In memoriam


Tuvplānā

Vairāk Tuvplānā


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


Latvijai vajag

Vairāk Latvijai vajag


SestDienas receptes

Vairāk SestDienas receptes


Dienasgrāmata

Vairāk Dienasgrāmata