Pretēji ilgstoši valdījušajam uzskatam, ka izklaidējoša satura skatīšanās ir pasīva informācijas uzņemšana, jaunākajā pētījumā noskaidrots, ka pat visbanālākā kinofilma spēj aktivizēt vismaz 24 smadzeņu reģionus. Smadzenes aktīvi darbojas ne vien filmās ar grūti izsekojamu sižeta līniju, bet arī pavisam vienkāršās romantiskās komēdijās, piemēram, tādās kā iemīļotā Ziemassvētku kinolente Viens pats mājās. Masačūsetsas Tehnoloģiju institūta pētnieki ar funkcionālo magnētiskās rezonanses attēlveidošanas iekārtu izmērīja 176 brīvprātīgo smadzeņu aktivitāti dažādu žanru filmu skatīšanās laikā un uzzīmēja līdz šim detalizētāko karti, kurā redzami gan aktīvie reģioni, gan savienojumi starp tiem.
Žurnālā Neuron publicētajā ziņojumā teikts, ka 24 aktīvie reģioni lielākoties bija tie, kuri atbildīgi par specifisku uzdevumu veikšanu, piemēram, sejas atpazīšanu. Epizodēs, kurās pastiprināti jākoncentrējas uz varoņu dialogiem vai plānu kaldināšanu, aktīvi iesaistās arī valodas apstrādāšanas centri.