Satiksmes ministrijā (SM) informēja, ka Ronis vakardienas tikšanās laikā ar Ķīnas vēstnieku Latvijā Hu Ješuņu norādījis, ka Baltika Tranzit ir labi attīstīts konteinerkravu pārvadājumu projekts, kas darbojas starp Latviju un Kazahstānu, un tā pārvadāto kravu apjomi arvien pieaug. To atzinīgi novērtējot arī Krievija un Kazahstāna.
Vēstnieks savukārt apliecinājis Ķīnas uzņēmumu interesi par Latvijas transporta koridora un ostu infrastruktūras izmantošanu, ko veicina Latvijas ģeogrāfiskais novietojums, zemās darbaspēka izmaksas, kā arī investoriem labvēlīgā ekonomiskā vide. Turklāt Ķīnas transporta un loģistikas kompānijas varētu būt ieinteresētas veidot loģistikas un distribūcijas centrus Latvijā.
Ronis norādījis, ka Latvijas ostas ir cieši integrētas transporta infrastruktūras sistēmā, turklāt lielākajām ostām - Rīgas, Liepājas un Ventspils - ir noteikts speciālās ekonomiskās zonas statuss, kas sniedz papildu ieguvumus investoriem. Tāpat tiek izskatīti vairāki varianti, lai padarītu Latvijas ostu darbību caurskatāmāku un investoriem pievilcīgāku.
Tikšanās laikā tika apspriestas arī šī gada februārī plānotās Latvijas un Ķīnas Apvienotās komitejas sēdes iespējamās sarunu tēmas.
Pēdējo gadu laikā abu valstu ekonomiskā sadarbība ir tikusi stiprināta dažādos līmeņos - prezidentu, valdības vadītāju, ministru, Latvijas un Ķīnas Apvienotās Komitejas ietvaros, kā arī uzņēmēju līmenī, skaidro Satiksmes ministrija.
Abas valstis ir ieinteresētas stiprināt savstarpējo sadarbību un attīstīt transporta savienojumu starp Āziju un Eiropu, izmantojot sauszemes transportu.