"Sadarbība ar Krievijas dzelzceļu un Krieviju kā lielāko mūsu partneri kravu pārvadāšanas jomā Latvijas dzelzceļam vienmēr ir bijusi ļoti nozīmīga. Tāpēc īpaši novērtējam, ka Krievijas dzelzceļš atsaucas mūsu aicinājumam tikties un pārrunāt tieši tagad, kad iepriekšējo gadu laikā vērojams kravu apjoma samazinājums. Tāpat ceram, ka šodienas tikšanās palīdzēs arī abu valstu starpvaldību komisijai, kura izskatīs šos un citus turpmākās sadarbības jautājumus," norāda LDz prezidents Edvīns Bērziņš.
"Kopš 2008.gada, kad tika izveidota šī darba grupa, esam gājuši tālu ceļu. Mūsu sadarbībā ir ļoti daudz saskarsmes punktu, kuros mēs varētu pilnveidot un attīstīt sadarbību mūsu kopējo mērķu labā. Esam gandarīti gan par lielisko darba grupas darba organizēšanu, gan kopīgi paveikto darba saturu," atzina Krievijas dzelzceļa viceprezidents Pāvels Ivanovs.
Darba grupā panākta vienošanās turpināt savstarpējo sadarbību, lai palielinātu Eirāzijas valstu, tostarp, Indijas un Ķīnas valstu kravu pārvadājumu apjomus transporta koridora Ziemeļi-Dienvidi ietvaros, izmantojot LDz un Krievijas dzelzceļa infrastruktūru. Panākta arī vienošanās par kravas vagonu savstarpēju efektīvāku izmantošanu iekraušanas no norēķinu procedūrās. Puses vienojās turpināt aktīvi sadarboties pasažieru skaita palielināšanā dzelzceļa pārvadājumos starp abām valstīm.
Abu valstu eksperti bija vienisprātis, ka nepieciešama aktīva sadarbība pierobežas dzelzceļa infrastruktūras attīstībā, lai nodrošinātu efektīvākus pārvadājumus nākotnē. Puses pārrunāja sadarbības iespējas Eiropas Savienības finansējuma piesaistē Latvijas-Krievijas pierobežu sadarbības programmas ietvaros.
Krievija ir izcelsmes valsts lielākajai kravu daļai, kas pārvadāta pa LDz infrastruktūru. 2016.gadā no pārvadātiem 47,8 miljoniem tonnu, 79,2% bija Krievijas izcelsmes kravas.