Ministrija norāda, ka tas notiek laikā, kad valsts pārstāvji visdažādākajos formātos, iesaistot privātos uzņēmējus, aktīvi strādā pie jaunu tranzīta kravu koridoru paplašināšanas, potenciālu sadarbības partneru piesaistes.
Šobrīd pieejamā informācija liecina, ka visā pasaulē attīstās konteinerkravu pārvadājumi, tiek piesaistīti jauni konteinerkravu maršruti un nodrošināta augstākas pievienotas vērtības pakalpojumu sniegšana, notiek industrializācija ostās un jaunu darba vietu radīšana. Arī Latvija uz to virzās, lai mūsu tranzīta nozare apkalpotu kravas ar augstāku pievienoto vērtību, kas ir arī videi draudzīgākas.
Ministrija atzīmē, ka esošie Latvijas politikas plānošanas dokumenti - Transporta attīstības pamatnostādnēs un Ostu attīstības programma, norāda un uzsver pasaules tendences, un visi šie stratēģiskie dokumenti ir vērsti uz: esošo kravu plūsmu saglabāšanu, cik vien tas iespējams; jaunu kravu piesaisti un jaunu tirgu apguvi - īpaši augstākas pievienotās vērtības kravu segmentā, konteinerkravās, u.c.; industrializācijas palielināšanu ostās, investīciju piesaisti, jaunu darba vietu radīšanu.
Jaunu kravu piesaistē lielākais potenciāls ir Āzijā. LDZ Loģistika ir izveidojis efektīvu sadarbību ar dzelzceļa un loģistikas uzņēmumiem Ķīnā, Krievijā, Kazahstānā, Baltkrievijā, Vācijā, Polijā un jau tagad ir redzams, ka tas ir nesis praktiskus rezultātus. Pagājušajā gadā Latvijai ir izdevies noorganizēt konteinervilcienu Jivu-Rīga un šogad nokomplektēti un nosūtīti pirmie divi testa vilcieni pretējā virzienā uz Kašgaru Ķīnas rietumos. Tiek pieliktas lielas pūles, lai sabalansētu kravu plūsmu abos virzienos un padarītu dzelzceļa pārvadājumus vēl efektīvākus. Ļoti aktīvi tiek veidotas attiecības arī ar Indiju un Irānu. Ministrijas amatpersonas ir tikušās ar partneriem un piedalījušās loģistikas izstādēs Indijā un Irānā, aktīvi dibinājušas kontaktus gan valsts gan uzņēmumu līmenī. Plānojam organizēt konteinervilcienu no Indijas. Kravas ies caur Irānu, Azerbaidžānu un Krieviju pa t.s. Ziemeļu-Dienvidu koridoru, kas ir ļoti perspektīvs Eirāzijas pārvadājumu attīstībā.
Nozarē strādā ļoti daudz uzņēmēju, kas izprot tendences un meklē jaunas iespējas attīstībai. Lai gan BATL regulāri pauž pārmetumus publiskajā telpā, bet reāli nozares attīstības piedāvājumi no šīs organizācijas nav sekojuši. Pagaidām ir izskanējis tikai viens priekšlikums - tā valstij pārmet un pieprasa dzelzceļa infrastruktūras izmaksu samazinājumus, uzsver ministrija.
Latvijā ostu, tranzīta un loģistikas jomu koordināciju veic Ministru prezidenta vadītā Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padome, kuras locekļi šī gada februāra sēdē pauda asu nosodījumu BATL negatīvajiem izteikumiem plašsaziņas līdzekļos.
Arī Loģistikas padomes locekļi, kur ap vienu galdu par nozares problēmām diskutē visas nozares asociācijas, pauž nosodījumu, gan ka BATL pārstāvji nepiedalās sēdēs, gan ka nespēj sniegt konstruktīvus priekšlikumus, tai pat laikā nodarbojoties ar nozares nomelnošanu, graujot tās prestižu un, iespējams, darbojoties pie potenciālo kravu "atbaidīšanas" politikas veidošanas.
Satiksmes ministrija ir ieinteresēta sekmīgā Latvijas ostu un tranzīta attīstībā, tomēr jāsaprot, ka valstij ir savas noteiktas funkcijas, bet ar uzņēmējdarbību nodarbojas uzņēmēji paši. Ministrija pauž nožēlu, ka viena no nozares asociācijām vairākkārtīgi un sistemātiski tā vietā, lai piedalītos kopīgā darbā un sekmētu tās pragmatisku un mērķtiecīgu attīstību, izmantojot visas pasaules jaunākās tendences tranzīta un loģistikas jomā, izplata nepatiesu informāciju plašsaziņas līdzekļos un sociālajos tīklos, radot iespaidu par tuvu nozares dziļu krīzi. Te būtu vietā atgādināt, ka produktīvi ir nevis skaļi paziņojumi, bet reāls un sistemātisks komandas darbs, jo jāatceras, ka tranzīta nozare dot nozīmīgu ieguldījumu valsts IKP.
Šādā veidā BATL paustie viedokļi un nepatiesie apgalvojumi atstāj ļoti negatīvu iespaidu par Latviju gan kā valsti kopumā, gan par tās uzņēmējiem, kas strādā un cenšas sasniegt arvien jaunus panākumus, uzskata Satiksmes ministrija, norādot, ka plašsaziņas līdzekļos un sociālajos tīklos paustā informācija un ziņas, īpaši negatīvās, izplatās ļoti strauji, tai skaitā pār valsts robežām, būtiski apgrūtinot iespēju vēlāk pārliecināt sadarbības partnerus un izskaidrot, ka šis ir tikai vienas sabiedriskās organizācijas viedoklis, kas pēc savas būtības to vien dara, kā nomelno Latvijas ostas un tranzīta nozari. Tādēļ BATL tiek aicināts apzināties situācijas nopietnību, iepazīties ar ostu un tranzīta jomas atspoguļojumu politikas plānošanas dokumentos, sniegt konstruktīvus, nevis destruktīvus priekšlikumus to pilnveidošanai un atturēties no nepatiesas informācijas izplatīšanas publiskajā telpā.